אוקטופוסי ואורות היום החיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוקטופוסי ואורות היום החיים
Octopussy and The Living Daylights
מידע כללי
מאת איאן פלמינג
שפת המקור אנגלית
סוגה ריגול
מקום התרחשות ג'מייקה עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה ג'ונתן קייפ עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור ג'ונתן קייפ
תאריך הוצאה 23 ביוני 1966
מספר עמודים 94 (מהדורה מקורית)
סדרה
סדרת ספרים ג'יימס בונד
ספר קודם האיש בעל אקדח הזהב
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוקטופוסי ואורות היום החייםאנגלית: Octopussy and The Living Daylights) הוא קובץ סיפורים קצרים מאת הסופר הבריטי איאן פלמינג, העוסקים בבלש המפורסם פרי עטו - ג'יימס בונד. הקובץ המקורי יצא לאור בשנת 1966, שנתיים לאחר מותו של פלמינג.

הקובץ המקורי כלל שני סיפורים: "אוקטופוסי" ו"אורות היום החיים". במהדורות הבאות נוספו גם הסיפורים "רכושה של גברת" ו-"007 בניו יורק". ב-1983 יצא לאקרנים הסרט "אוקטופוסי" אשר מבוסס באופן חלקי על הסיפור בעל אותו השם. כמו כן שולב בסרט הסיפור "רכושה של גברת". הסיפור "אורות היום החיים" שולב בסרט מ-1987 007 באזור המסוכן. אלמנטים מהסיפור "007 בניו יורק" שולבו בסרטים קזינו רויאל וקוונטום של נחמה.

הסיפורים שבספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוקטופוסי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מסופר מנקודת מבטו של מייג'ור דקסטר סמית', גיבור מלחמת העולם השנייה. לאחר המלחמה נותר סמית' באוסטריה, ובעזרת מדריך טיולים מקומי מוצא מטמון זהב נאצי. סמית' רוצח את המדריך כדי לשמור את כל האוצר לעצמו. לאחר מכן הוא נמלט לשונית אלמוגים נידחת שם חי חיים גלמודים. היחיד שמארח לו לחברה הוא תמנון שאליו הוא מתייחס כחיית מחמד. כעבור 15 שנים, נמס הקרחון שעליו נמצאה גופתו של המדריך שנרצח. ג'יימס בונד מזהה שמדובר באדם שהיווה עבורו דמות אב בנעוריו, ומחליט לצאת לחקירה.

אורות היום החיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

על בונד מוטל משימה לסייע לסוכן מס' 272 להימלט ממזרח ברלין. לבריטים נודע שהק.ג.ב. שולח צלף שכינויו הוא "טריגר" במטרה לחסל את 272. עד מהרה בונד מגלה ש"טריגר" אינו צלף אלא צלפית יפהפייה.

רכושה של גברת[עריכת קוד מקור | עריכה]

אשה עשירה בשם מריה פרוידנשטיין מציעה למכירה פומבית תכשיט שנוצר בידי פטר קארל פברז'ה. ה-MI6 חושד כבר זמן רב שפרוידנשטיין עובדת עבור ק.ג.ב., והמכירה היא למעשה כיסוי שנועד לשלם לה עבור שירותיה. בונד מחליט לנצל את ההזדמנות כדי לעלות על כל רשת הק.ג.ב. בלונדון.

007 בניו יורק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בונד נוסע לניו יורק במטרה להזהיר סוכנת MI6 שהחבר החדש שלה הוא למעשה סוכן ק.ג.ב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]