אורי רונן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אורי רונן
לידה 18 במאי 1988 (בן 35) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים המכללה האקדמית ספיר עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קאנטרי פולק עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
www.orironen.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אורי רונן (נולד ב-18 במאי 1988) הוא מוזיקאי ישראלי, זמר, מלחין, פזמונאי, מפיק, מגיש פודקאסט וסולן להקת אורי רונן והפולק סטונרס.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רונן גדל ביישוב בת חן, שבמועצה האזורית עמק חפר, בן זקונים לצד אח ואחות. למד בתיכון קריית חינוך ע"ש בן-גוריון שבעמק חפר. הוא שירת בצה"ל בחיל מודיעין השדה בין השנים 2007–2010. כשהשתחרר מצה"ל יצא רונן למסע חובק עולם, שנמשך כארבע שנים שבמהלכן כתב והלחין את רוב שיריו, שיופיעו בהמשך באלבום הבכורה שלו "Walk & Found".

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2014 החל את לימודיו במכללת ספיר במסלול תרבות, יצירה והפקה. בעקבות התואר עבר רונן להתגורר בשדרות והחל בשיתוף פעולה עם מוזיקאים ויוצרים מהמכללה. כמו כן הוציא באותה שנה את הסינגל הראשון שלו “Colorful Sparks” שזכה להשמעות בתחנת 88FM.
בשנת 2016 הוציא רונן את הסינגל "I Have a Friend" שיצא לאור בקליפ עצמאי שהופק על ידיו וע"י סטודנטים מהמסלול לקולונוע וטלוויזיה במכללת ספיר. באותה שנה הקים את להקתו "אורי רונן והפולק סטונרס".
בשנת 2017 יצא הסינגל הראשון של הלהקה "The Land of No(r)way"[1] בסגנון קאנטרי פולק.
בשנת 2018 נבחר רונן ביחד עם להקתו לחמם את להקות פול טראנק וג'יין בורדו. באותו קיץ הופיעה הלהקה בבמה המרכזית בפסטיבל הבלוז הראשון בשדרות שכמעט ובוטל בעקבות המצב הביטחוני[2]. בסוף אותה השנה הודיע רונן שלהקתו תוציא לאור את אלבום הבכורה שלה בשנה שלאחר מכן.
בשנת 2019 הופיעה הלהקה בבמה המרכזית בפסטיבל סולם יעקב וסיימה בהצלחה קמפיין מימון המונים באתר הדסטארט[3]. לקראת אותו פסטיבל, פרסמה הלהקה קליפ אנימציה חדש שכתב רונן בשיתוף עם נאור זנא שגם ביים. הקליפ הציג את הסינגל ״Walking Down the Mountain”[4], הראשון מתוך האלבום. באוקטובר של אותה שנה הוציאו רונן ולהקתו את אלבום הבכורה שלהם "Walk & Found". רונן הפיק ועיבד את כל שירי האלבום ביחד עם חברי הלהקה שגיא גולן (תופים), יעל מאייר (שירה וכלי הקשה), שי נמני (גיטרות), ליאורה לנדזבאום (שירה וצ'לו) ורותם לוי (בס). האלבום הוקלט באולפני Tonewood שבמושב גיאה ויצא בהפצה דיגיטלית תחת הלייבל Digistage.

ייצוג אמנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות אהבתו למוזיקה ולחיי הקהילה בעוטף עזה, פתח רונן ב-2018 עסק עצמאי שבו הוא מייצג מוזיקאים ולהקות דרומיות כגון שביט נוי ומאמא סוטרה, וגם נותן שירותי יח"צ, פגישות ייעוץ ובוקינג לאמני אינדי צעירים. מסוף שנת 2021 ובמהלך שנת 2022 הוא ניהל וייצג את הזמרת מיקה שדה.

הופעה מהגיהנום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2021 השיק רונן בערוץ היוטיוב שלו ובפלטפורמות הסטרימינג את ההסכת "הופעה מהגיהנום". מוגש ביחד עם התסריטאי והמוזיקאי דניאל סלגניק, השניים מארחים מוזיקאים וקומיקאים שונים שמספרים על ההופעות הכי גרועות שלהם וסיפורים משעשעים שהם חוו במהלך הקריירה. החל משנת 2023 מגיש רונן את הפודקאסט לצד אביגיל קובארי, אור ליפל ועדי שיפר. הפרקים מצולמים ומוקלטים במכללת Just Music בתל אביב.

הזמר מוקי מתארח בהופעה מהגיהנום

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2019 - "Walk & Found"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אורי רונן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]