איגוד העורבים הישנים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איגוד העורבים הישנים
Association of Old Crows
מטה הארגון אלכסנדריה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1964–הווה (כ־60 שנה) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.crows.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איגוד העורבים הישַנים (באנגלית - AOC (ראשי תיבות של: Association of Old Crows)), הוא ארגון מקצועי בינלאומי של מתמחים בלוחמה אלקטרונית, מבצעי מידע טקטי, ודיסציפלינות הקשורות לתחום. המשרדים הראשיים נמצאים באלכסנדריה, וירג'יניה.

הוא ארגון ללא מטרות רווח עם משימה מוצהרת של "תמיכה בצורך ליכולות מערכות הגנה חזקות עם דגש על לוחמה אלקטרונית ופעולות מידע לממשלה, תעשייה, אקדמיה והציבור".

השם "עורבים ישנים" (Old Crows) צמח מתוך השימוש הראשוני של לוחמה אלקטרונית בימי מלחמת העולם השנייה לשיבוש תקשורת ומכ"מים של מדינות הציר. ציוד ומפעילים של בעלות הברית נקרא בשם הקוד "ריוון" (Raven) שפירושו עורב. אולם הז'רגון המקובל שינה את השם ל"קרואו" (Crow שפירושו גם הוא "עורב") וכך אנשי מקצוע העוסקים בתחום קיבלו את השם "העורבים הישנים".

הארגון שואב התמחויות ומידע מחבריו, קבוצה המונה כ-13,000 מומחי טכנולוגיה שונים ואנשי צבא. הוא מעורב בקידום נושאים הקשורים ללוחמה אלקטרונית, טכנולוגיות מידע, טכניקות איסוף מידע והערכת מודיעין. הפצה מידע בנושאים אלו ותמיכה בהדרכת צוותים בנושאים מדעיים רלוונטיים.

הארגון מוציא לאור את הירחון "Journal of Electronic Defense"(אנ').

הסניף בישראל - iAOC[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסניף הישראלי, המכונה iAOC או "איגוד העורבים הישנים הישראלי" הוקם רשמית בפברואר 1996 על ידי ד"ר אבנר אפרת. והוא עורך כנסים מקומיים כל שנתיים וחצי בממוצע.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא מחשבים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.