איי-קיד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אקסיום
Axiom
לידה 9 במאי 1997 (בן 26)
מדריד, ספרד
שם במה איי-קיד
אנונימוס קיד
אל ניניו אנונימו
דה קונג-פו קיד
אקסיום
משקל 70 ק"ג
גובה 1.73 מטר
מקום מגורים ברנלי, אנגליה
לאום ספרדי
קריירה מקצוענית 20 ביולי 2012 – הווה (11 שנים)
ליגות WWE
תרגילי סיום Omoplata

קרלוס רואיזאנגלית: Carlos Ruiz; נולד ב-9 במאי 1997) הידוע יותר בשם הבמה שלו, אקסיום הוא מתאבק ספרדי, המופיע בארגון ההיאבקות WWE בתוכנית NXT שבה הוא אלוף הזוגות הנוכחי של NXT ביחד עם נתן פרייזר. בעברו, הוא הופיע בארגוני היאבקות עצמאיים אמריקאים ואירופאים, כשהבולטים ביניהם היו Pro Wrestling Guerrilla‏ (PWG),‏ Progress Wrestling,‏ Chikara,‏ Defiant Wrestling ו-White Wolf Wrestling‏ (Triple W).

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגונים עצמאיים (2012–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2016, דווח שאיי-קיד ישתתף בטורניר "מלכי השלישיות" של ארגון ההיאבקות Chikara לצד רוד זיאס ואדם צ'ייס. לעומת זאת, הם הודחו מהטורניר כבר בשלב הראשון על ידי בריטיש סטרונג סטייל (פיט דאן, טרנט סבן וטיילר בייט). ב-8 באפריל 2018, הוא ואדם צ'ייס זכו באליפות הזוגות של !ATTACK, אך הם הפסידו אותה 105 ימים לאחר מכן למאסטש מאונטיין (טרנט סבן וטיילר בייט). בנוסף, איי-קיד הופיע בארגון ההיאבקות White Wolf Wrestling‏ (Triple W), שבו הוא זכה שלוש פעמים באליפות אבסולוט, פעם אחת באליפות אקסטרים ופעם אחת באליפות במשקל כבד.

NXT UK‏ (2019–2022)[עריכת קוד מקור | עריכה]

איי-קיד הופיע לראשונה ב-WWE ב-20 באפריל 2019 בהקלטות התוכנית NXT UK, כשהוא חבר לשורות קרלוס רומו וביחד הם נחלו הפסד ל-Gallus (מארק קופי ווולפגנג). ב-17 באוקטובר, דווח שאיי-קיד חתם על חוזה רשמי בארגון והוא יופיע במותג הבריטי, NXT UK.[1] שבועיים לאחר מכן, הוא ערך את קרב היחידים הראשון שלו, כשגבר על קסיוס אונו. ב-26 בנובמבר 2020, איי-קיד הפך לאלוף גביע המורשת הנוכחי של NXT UK, כשגבר על טרנט סבן בגמר הטורניר להכתרת האלוף הראשון.[2] ב-14 בינואר 2021, איי-קיד כשל בניסיונו לזכות באליפות בריטניה של NXT לאחר שהפסיד לאלוף, וולטר. ב-18 בפברואר, איי-קיד רשם הגנה מוצלחת על תוארו מול שה סמואלס. ב-20 במאי, איי-קיד איבד את תוארו בתום שישה סיבובי חוקים בריטיים לאחר שהפסיד לטיילר בייט בתוצאה 1–0. ב-1 ביולי, איי-קיד הפסיד לג'ורדן דבלין כתוצאה מהכנעה. ב-5 באוגוסט בפרק של התוכנית NXT UK, הוא ניצח את ג'ורדן דבלין בקרב איירון מן 30 דקות בתוצאה 1–2. ב-23 בספטמבר בפרק של התוכנית NXT UK, איי-קיד גבר על ניית'ן פרייזר ורמפייג' בראון בקרב משולש אשר קבע את הטוען לכתר לאליפות בריטניה של איליה דרגונוב. הוא קיבל את הקרב המיוחל ב-14 באוקטובר בפרק של התוכנית NXT UK, אך לא צלח במשימתו לאחר שהפסיד לאותו דרגונוב. ב-18 בנובמבר, קיד גבר על סם גראדוול. ב-16 בדצמבר, איי-קיד גבר על ניית'ן פרייזר וכתוצאה מכך הפך לטוען לכתר לאליפות גביע המורשת. ב-10 בפברואר 2022, קיד ניצח את סקסון האקסלי.

NXT‏ (2022–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-22 במרץ בפרק של התוכנית NXT 2.0, איי-קיד הפסיד לגרייסון וולר בקרב העפלה לקרב הסולם המחומש באירוע NXT Stand & Deliver על אליפות צפון אמריקה של NXT. שבוע לאחר מכן, ניתנה לאיי-קיד הזדמנות נוספת להעפיל, אך גם הפעם לא הצליח, זאת לאחר שהפסיד לקמרון גריימס בקרב משולש אשר כלל בנוסף את רודריק סטרונג.

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים בארגון ההיאבקות ATTACK! Pro Wrestling
    • אליפות הזוגות של !ATTACK (פעם אחת) - עם אדם צ'ייס
  • הישגים בארגון ההיאבקות White Wolf Wrestling
    • אליפות אבסולוט של Triple W‏ (3 פעמים)
    • אליפות אקסטרים של Triple W (פעם אחת)
    • אליפות במשקל כבד של Triple W (פעם אחת)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא איי-קיד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]