אנה פירוצי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנה פירוצי
Anna Pirozzi
לידה 8 בפברואר 1975 (בת 49)
נאפולי, איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Turin Conservatory "Giuseppe Verdi" עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
www.annapirozzi.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנה פירוציאיטלקית: Anna Pirozzi) זמרת סופרן שנולדה בנאפולי, (8 בפברואר 1975) החלה ללמוד שירה בגיל עשרים וחמש במכון המוזיקלי של עמק אאוסטה, ולאחר מכן השתלמה בקונסרבטוריון ג'וזפה ורדי בטורינו.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנה פירוצי

פירוצי נולדה למשפחה בעלת רקע מוזיקלי. אמה שרה, אך לא ממשה את כשרונה, כשנשאה. אביה ניגן בלהקת רוק, כמו גם אחיה.

לאחר עשור של התלמדות בתיאטראות פרובינציאליים, זכתה להכרה בשנת 2012 כששרה את אמליה בנשף המסכות בתיאטרון רג'יו בטורינו. הופיעה כאביגיל בנבוקו בפסטיבל זלצבורג בבימויו של ריקרדו מוטי. בעונת 2015/2016 ערכה את הופעת הבכורה שלה בלה סקאלה כלוקרציה בשני הפוסקארים עם פלסידו דומינגו ואת הופעת הבכורה שלה בקובנט גארדן בתפקיד ליאונורה בטרובדור. באותה עונה היא שרה גם את תפקיד אליזבת הראשונה ברוברט דברה באופרה של בילבאו.[2]

בשנת 2017 שרה את מדלנה באנדרה שנייה באופרה של בילבאו, ליידי מקבת' בטורינו, בתיאטרון ריאל במדריד, בפסטיבל הבינלאומי של אדינבורו ובפריס. עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בתל אביב, שרה את טורנדוט והופיעה כאביגיל בנבוקו בארנה של ורונה ובתיאטרון אלה סקאלה. מאנון במנון לסקו באופרה רויאל דה וולוני דה ליאז', האחות אנג'ליקה באחות אנג'ליקה מאת פוצ'יני וג'ורג'טה באופרה האדרת במודנה.

בשנת 2018 שרה את תפקיד סנטוצה בקוואלריה רוסטיקנה בבית האופרה המלכותי, אאידה בתיאטרון ריאל במדריד, ליידי מקבת' בקובנט גארדן בפסטיבל ורדי, טוסקה בטוסקה בתיאטרון רג'יו בפארמה, אודבלה באטילה, נורמה בקלן. בארנה בורונה שרה את אאידה ואת טורנדוט. את אביגיל בנבוקו בברלין, בנאפולי ובפריז.

בשנת 2019 ערכה את הופעת הבכורה שלה בתפקיד ליאונורה בכחו של גורל במודנה ובתפקיד הגיבורה המכונה בלה ג'וקונדה בתיאטרון דל ליסאו, כמו גם שרה כאביגיל בנבוקו וטורנדוט בטורנדוט בבית האופרה הממלכתית של בוואריה, אלווירה בארנני במאהון, אאידה וליאונורה בטרובדור בארנה די ורונה ואת הופעת הבכורה שלה בבית האופרה המטרופוליטן בתור ליידי מקבת'. באותה שנה בטוסקה בתיאטרון רג'יו בטורינו, אביגיל בברלין ולאחר מכן בוולנסיה לצד פלסידו דומינגו. את אמיליה שרה בנשף המסכות באופרה של אוביידו.

בשנת 2020 ערכה את הופעת הבכורה שלה עם האופרה הלאומית באמסטרדם כאביגיל בנבוקו ושרה את אימוג'ן בפיראט באופרה דה מונטה-קרלו. הופיעה כאאידה בפיאצה דל פלבישיטו בנאפולי, אמיליה בנשף המסכות בתיאטרון ריאל במדריד, מאנון בתיאטרון מאסימו די פלרמו ולוקרציה בשני הפוסקארים באופרה דה מונטה קרלו.

בשנת 2021 גילמה את אביגיל בנבוקו בבית האופרה של וינה, שרה בהופעת הבכורה שלה כאליזבטה בדון קרלו בתיאטרו פברוטי במודנה. את ליידי מקבת' בלאס פלמאס ווינה, אביגיל בנבוקו וטורנדוט בארנה די ורונה ובמינכן. ליידי מקבת' וטוסקה בקובנט גארדן.[3]

בשנת 2022 בצעה את ליידי מקבת בוולנסיה ובבית האופרה של וינה, טוסקה בתיאטרון מאסימו, אלווירה בארנני בלאס פלמאס,[4] אביגיל בנבוקו במדריד ובציריך, טוסקה ב-תיאטרו דל'אופרה ברומא ושרה בהופעת הבכורה שלה באופרה הלאומית של פריז כליאונורה בכחו של גורל.

בשנת 2023 גילמה את ליאונורה בטרובדור באופרה בסטיליה, באופרה של רומא ובבילבאו, טורנדוט בבית האופרה המלכותי, בתיאטרון ריאל ובאופרה של פריז, אאידה בארנה של ורונה, טוסקה ברומא, אליזבטה בדון קרלו בפיאצ'נצה, מודנה ורג'יו אמיליה ואת הופעת הבכורה שלה בתפקיד מדיאה של כרוביני באתונה עם האופרה הלאומית היוונית.[5][6][7]

בשנת 2024 מופיעה כאדריאנה לקוברר באופרה של פריז, אמליה בנשף המסכות בברצלונה ובוולנסיה, אביגיל בנבוקו בווינה, נורמה במדריד ונפולי וטורנדוט בציריך.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Il soprano. Anna Pirozzi: «La mia voce contro i pregiudizi»" (באיטלקית). 2022-01-07.
  2. ^ "La valdostana Anna Pirozzi debutta alla Scala di Milano a fianco di Placido Domingo" (באיטלקית). 2016-02-22.
  3. ^ "The week in clasical: Macbeth; Brentano String Quartet – review" (באנגלית בריטית). 2021-11-21.
  4. ^ Cab. Tutto sprezzo che d’Ernani…Anna Pirozzi, נבדק ב-2024-05-06
  5. ^ "At the Athens Opera, Anna Pirozzi revives the flame and madness of Medea" (באנגלית אמריקאית). 2023-05-03.
  6. ^ "Royal Opera's Turandot revival is a blazing masterpiece — review". 2023-03-13.
  7. ^ "Anna Pirozzi unica Medea ad Atene per celebrazioni Callas - Musica" (באיטלקית). 2023-03-11.