אפטר פארטי (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אפטר פארטי
The Afterparty
כרזה לקראת צאת העונה הראשונה
כרזה לקראת צאת העונה הראשונה
סוגה קומדיה
תעלומת רצח
יוצרים כריסטופר מילר
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית
מספר עונות 2
מספר פרקים 16
הפקה
אורך פרק כ-30 דקות
שידור
רשת שידור אפל TV פלוס
תקופת שידור מקורית 28 בינואר 2022 – הווה
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אפטר פארטיאנגלית: The Afterparty) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת תעלומת רצח קומית שנוצרה על ידי כריסטופר מילר והושקה בשירות הזרמת מדיה אפל TV פלוס ב-28 בינואר 2022.[1] הסדרה מתמקדת בחקירת מותו של ידוען במהלך מסיבה בביתו.

במרץ 2022 הסדרה חודשה לעונה שנייה,[2] שעלתה לשידור ב-12 ביוני 2023.[3]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר פגישת מחזור שהמשתתפים בה למדו יחדיו בבית ספר תיכון, אחד התלמידים לשעבר, אקסבייר שהפך לזמר ולשחקן מפורסם, נמצא מת בסמוך לביתו המפואר שבו נערכה מסיבה (אפטר פארטי). מותו מוביל להגעת חוקרת משטרתית שמראיינת בנפרד את הנוכחים אשר חולקים איתה את הנקודת מבט האישית שלהם לגבי האירועים שהתרחשו.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםהוזרמה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1828 בינואר 20224 במרץ 2022
2812 ביולי 20236 בספטמבר 2023

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

להצגת התוכן - לחצו על "הצגה" משמאל
י
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי
1 1 אניק
Aniq
כריסטופר מילר כריסטופר מילר
קאסיה מילר
28 בינואר 2022
הידוען אקסבייר נמצא מת בחוף שסמוך לביתו במהלך אפטר פארטי שאירח לאחר פגישת מחזור של בית ספר תיכון. החוקרת המשטרתית דאנר, שאמורה לחכות להגעת חוקר אחר, מחליטה לתשאל את אורחי המסיבה בתקווה לגלות מי אחראי למותו של אקסבייר. היא מתחילה עם אניק, מעצב של חדרי בריחה שסוקר עבורה את אירועי הערב מנקודת מבטו. הוא מספר שבמהלך המפגש מחזור בילה עם חברו יאספר וניסה להתחבר מחדש עם זואי, מושא אהבתו מתקופת התיכון, אך ברט, בעלה לשעבר, וגם אקסבייר חיבלו במאמציו.
2 2 בראט
Brett
כריסטופר מילר אנתוני קינג 28 בינואר 2022
החוקרת דאנר מתחילה לתשאל את ברט, בעלה לשעבר של זואי (ההורים של מגי), שסוקר עבורה את האירועים מנקודת מבטו. הוא מציג את עצמו כגבר שלמרות גירושיו מאוד אכפת לו מאשתו לשעבר. במקביל, אניק ויאספר - שמאזינים בסתר לתשאול באמצעות טלפון סלולרי - מוצאים באשפה פתק חשוד שלכאורה נכתב על ידי האדם שהרג את אקסבייר.
3 3 יאספר
Yasper
כריסטופר מילר ג׳ק דולגן 28 בינואר 2022
לאחר שקולף, שותפה של החוקרת דאנר, לכאורה מוחק בטעות את צילומי מצלמות האבטחה בביתו של יאספר המנוח, היא מתחילה לתשאל את יאספר שסוקר עבורה את האירועים מנקודת מבטו. הוא מספר שבעבר היה חבר בלהקה מוזיקלית עם אקסבייר ואניק ובמהלך המפגש מחזור ביקש מאקסבייר, שהפך למפורסם, לתרום לאחד משיריו. במקביל בהווה, אניק מזהה שכתב היד על הפתק שנמצא באשפה תואם את כתב היד שהושאר על פניו מוקדם יותר באותו הערב כאשר התעלף מרוב שתיית אלכוהול. אניק מבקש מאלו שנכחו באפטר פארטי לכתוב משהו כדי שיוכל לגלות של מי כתב היד. בעודו עושה זאת הוא מבחין בכך שלא כל אלו שנכחו במסיבה נמצאים במקום.
4 4 צ'לסי
Chelsea
כריסטופר מילר ברידג׳ר וינגר 4 בפברואר 2022
החוקרת דאנר מתחילה לתשאל את צ'לסי. היא סוקרת עבורה את האירועים מנקודת מבטה. היא מספרת שקיבלה הודעות טקסט מסתוריות מגורם לא ידוע, שהיה לה רומן עם ברט ושבעבר הרחוק, בתקופת התיכון, התרחשה איזושהי תקרית במסיבת יום פטריק הקדוש שגרמה לכך שנוצרה לה תדמית שלילית ונידו אותה. דאנר רוצה לקבל ממנה מידע על מה שהתרחש באותה מסיבה אך צ'לסי מסרבת לשתף פעולה בטענה שזה חלק מהעבר וברצונה להתקדם הלאה.
5 5 בית ספר תיכון
High School
כריסטופר מילר ניקול דילייני 11 בפברואר 2022
החוקרת דאנר רוצה לגלות מה קרה בעבר במסיבת יום פטריק הקדוש. וולט, שהמסיבה התרחשה בביתו, מתנדב לספר לה על אירועי העבר מנקודת מבטו. בתקופת התיכון יאספר לא היה מרוצה מאופן ההתנהגות של אקסבייר ולכן החליט שלא ימשיכו להיות יחדיו בלהקה מוזיקלית. אקסבייר המתוסכל האמין שאניק הוא האחראי לפירוק הלהקה אז במהלך מסיבת יום פטריק הקדוש אקסבייר דחף אותו לבריכה ובמעשה זה הרס את סיכוייו להפוך את הקשר החברי עם זואי לרומנטי. מתוך תסכול אניק השתכר, הרס את מכוניתו של אקסבייר, נעצר וכך איבד מלגת לימודים. בנוסף, במהלך אותה מסיבה אקסבייר שיקר לנוכחים ששכב עם צ'לסי שהשתכרה כשבפועל היא דחתה אותו. השקר יצר לה את התדמית השלילית. בהווה, בעקבות הדברים שוולט סיפר לחוקרת דאנר, אניק מצטייר יותר ויותר כאשם ברצח. הדבר גורם לו לחשוף את הפתק שמצא באשפה בתקווה לשפר את מצבו אך הנוכחים מגיעים למסקנה שהפתק סך הכל מכיל מילים לשיר שאקסבייר כתב בעצמו.
6 6 זואי
Zoe
כריסטופר מילר פיל לורד
רייצ'ל סמית'
18 בפברואר 2022
זואי סוקרת את האירועים מנקודת מבטה. נחשף כי אחת הנוכחות במפגש מחזור ובאפטר פארטי, שנוהגים להתייחס אליה כג'ניפר 2 מכיוון שבתיכון היו שתי תלמידות עם שם זהה, היא זו ששלחה לצ'לסי את ההודעות טקסט המסתוריות. במקביל, אניק ויאספר מחפשים מטען לטלפון הסלולרי על מנת שיוכלו להמשיך להאזין לתשאולים. במהלך חיפושיהם בביתו של אקסבייר המנוח הם נלכדים באופן זמני בחדר סודי. בהמשך קולף תופס אותם מרגלים אחרי דאנר ואומר לה שמפקד התחנת משטרה אינו רוצה שתטפל בתיק הרצח. היא נדרשת להמתין להגעת החוקר ג'רמן לזירה.
7 7 דאנר
Danner
כריסטופר מילר אנתוני קינג
כריסטופר מילר
25 בפברואר 2022
דאנר חולקת עם קולף כיצד הפכה לחוקרת משטרתית. היא מספרת על מקרה מהעבר שהיה בטיפולו של החוקר המשטרתי אלדרן ג'רמן; הוא דרש שלא תתערב בחקירה אך התעקשותה להיות מעורבת עזרה למנוע מאדם להיות מואשם בפשע שלא ביצע. במקביל, זואי מגלה שאניק ויאספר האזינו לתשאולים של דאנר ומצטרפת לריגול אחר התקדמות החקירה. הם שומעים את דאנר מביעה דאגה מהאפשרות שהשתלטות של ג'רמן על התיק תוביל למעצרו של אניק מבלי לבדוק לעומק האם הוא באמת אשם. בהמשך דאנר מפתחת תיאוריה לגבי זהותו האמיתית של הרוצח ועל מנת לאמת אותה היא רוצה לתשאל את מגי, בתם הקטנה של זואי וברט.
8 8 מגי
Maggie
כריסטופר מילר כריסטופר מילר 4 במרץ 2022
לאחר שמגי עוברת תשאול שבו היא סוקרת את האירועים מנקודת מבטה, דאנר טוענת בפני הנוכחים שברט הוא זה שהרג את אקסבייר אך אניק מתערב וחולק מידע שמנקה את ברט מאשמה למרות שהדבר מותיר אותו בתור החשוד העיקרי. דאנר חושפת שהאשימה את ברט רק בשביל לראות כיצד יגיב אניק. הדבר היה דרוש לה כדי לאמת את התיאוריה שפיתחה. כעת היא בשלה להכריז שיאספר הוא הרוצח. באמצעות ניתוח המידע שקיבלה מהנוכחים היא הצליחה להגיע למסקנה שמוקדם יותר באותו היום יאספר התחבא בביתו של אקסבייר ודחף אותו אל מותו תוך שימוש במוזיקה רועשת להסתרת המעשה, הכל מתוך נקמה קטנונית על כך שסירב לתרום לשיריו. דאנר ממשיכה וחושפת שיאספר גנב את הטלפון של אקסבייר והשתמש בו לשיבוש מצלמות האבטחה של הבית וניסה לגנוב באמצעותו תוכן מוקלט של אקסבייר. יאספר נשבר, מודה שקינא בהצלחה של אקסבייר ונעצר. כשהבוקר מגיע הנוכחים מתחילים לעזוב. דאנר מתגאה בפני ג'רמן שפתרה את התיק לפני שהגיע לזירה. אניק וזואי מתקרבים.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כריסטופר מילר הגה את רעיון הסדרה, תחילה כרעיון לסרט, כעשור טרם השקתה כשרצה ליצור תעלומת רצח שמראה את נקודות המבט השונות של העדים, בהשראת אהבתו לז'אנר תעלומת הרצח והסרט היפני רשומון (1950), כשאלמנט פגישת המחזור שולב ברעיון של מילר לאחר שהשתתף בעצמו במפגש שכזה.[4] ביוני 2020 הוכרז שאפל TV פלוס הזמינה את הפקת העונה הראשונה.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Apple TV+ sets worldwide premiere of highly anticipated murder-mystery comedy series "The Afterparty" for January 28". Apple TV+ Press. 17 בנובמבר 2021. נבדק ב-12 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Porter, Rick (2 במרץ 2022). "'The Afterparty,' Starring Tiffany Haddish, Renewed at Apple TV+". The Hollywood Reporter. נבדק ב-12 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Wilson Chapman (January 18, 2023). ‘The Afterparty’ Season 2 Sets April Premiere — Here’s Your First Look. IndieWire. Retrieved January 19, 2023
  4. ^ E.L. Meszaros (19 בינואר 2022). "The Afterparty: Lord & Miller's Murder Mystery Comedy Series Was Almost a Movie". CBR. נבדק ב-12 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Andreeva, Nellie (24 ביוני 2020). "Apple Picks Up 'The Afterparty' Murder Mystery Comedy Series From Phil Lord & Chris Miller". Deadline. נבדק ב-12 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)