אקסל טישר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלכסנדר וולף
Axel Tischer
וולף, מרץ 2020
וולף, מרץ 2020
לידה 5 בנובמבר 1986 (בן 37)
דרזדן, סקסוניה, מזרח גרמניה
שם במה אלכסנדר וולף
אקסל טישר
משקל 111 ק"ג
גובה 1.85 מטר
מקום מגורים אורלנדו, פלורידה, ארצות הברית
לאום גרמני
קריירה מקצוענית 2004–2022 (כ־18 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמנים אחמד שעאר
קרייזי סטיב מייק
ג'ו E לג'נד
ליגות WWE

אקסל טישרגרמנית: Axel Tischer; נולד ב-5 בנובמבר 1986 בדרזדן, סקסוניה, מזרח גרמניה) הוא מתאבק גרמני. הוא מוכר בעיקר בשל תקופתו בארגון ההיאבקות WWE, שבו הופיע תחת שם הבמה אלכסנדר וולף.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגונים עצמאיים (2004–2015)[עריכת קוד מקור | עריכה]

טישר החל להתאמן כדי להיות מתאבק בגיל 13 בעיר הולדתו, דרזדן. טישר התאבק באופן נרחב בארגונים העצמאיים בגרמניה ובאירופה. בשנת 2012 טישר ניצח את אל ג'נריקו כדי לזכות באליפות העולם המאוחדת של הארגון wXw והחזיק בה כמעט שנה עד שהפסיד אותה לטומי אנד.

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

NXT‏ (2015–2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2015 התבשרה הידיעה שטישר הוא אחד המגויסים לחוזה פיתוח במתחם האימונים של ה-WWE. את הופעת הבכורה שלו בטלוויזיה ערך שלושה חודשים מאוחר יותר בהפסד לסמואה ג'ו. באוגוסט טישר אימץ את השם אלכסנדר וולף, שישמש אותו מעתה ואילך בתור שם הבמה שלו.

בשנת 2016 במופעי NXT שאינם משודרים לטלוויזיה, וולף הצטוות לסוייר פלטון ובחודש ספטמבר האחרונים הצטרפו לקבוצת SAnitY שהכילה את ניקי קרוס ואריק יאנג אשר שימש בתור מנהיג הקבוצה. הקבוצה ערכה את הופעת הבכורה שלה ב-12 באוקטובר בניצחון של וולף ופלטון על בובי רוד וטיי דילינג'ר במסגרת טורניר הזוגות לזכר דאסטי רודס. בסיבוב השני השניים ניצחו את TJ פרקינס וקוטה איבושי, אך בחצי הגמר הפסידו לקבוצתה TM-61. בחודש אוגוסט 2017 באירוע NXT TakeOver: Brooklyn III, וולף ואריק יאנג ניצחו את The Authors of Pain (אקאם ורזאר) והפכו לאלופי הזוגות החדשים של NXT, כמו כן זכייה זו סימנה את וולף כאלוף הגרמני הראשון בתולדות הארגון. באירוע NXT TakeOver: WarGames שלושת חברי קבוצת SAnitY שהכילה את יאנג, וולף וקיליאן דיין התחרו נגד The Undisputed Era (אדם קול, קייל אוריילי ובובי פיש) ונגד ה-The Authors of Pain ביחד עם רודריק סטרונג בקרב WarGames, הפעם האחרונה שסוג קרב זה התקיים הייתה לפני 17 שנה בארגון WCW. בקרב זה אדם קול הצמיד את יאנג לניצחון. ב-29 בנובמבר וולף ויאנג הפסידו את האליפויות לקייל אוריילי ובובי פיש (הפרק הוקלט באותו תאריך ושודר ב-20 בדצמבר). ב-10 בינואר 2018 וולף ויאנג הותקפו מאחורי הקלעים על ידי קבוצת Undisputed Era לפני הקרב החוזר שלהם על האליפויות נגדם. ב-27 בינואר באירוע NXT TakeOver: Philadelphia וולף ויאנג התערבו במהלך קרב "חוקי אקסטרים" בין אליסטר בלאק לאדם קול, לאחר שחבריו לקבוצה, פיש ואוריילי באו לעזרתו של קול. ב-8 בפברואר קבוצת SAnitY ניצחה בקרב שלושה על שלושה את קבוצת Undisputed Era. ב-14 במרץ וולף ויאנג ניצחו את רידיק מוס וטינו סבטלי במסגרת הסיבוב הראשון של טורניר הזוגות לזכר דאסטי רודס, אך שבועיים לאחר מכן הפסידו לרודריק סטרונג ואלוף בריטניה, פיט דאן, והודחו מהטורניר.

סמאקדאון (2018–2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-17 באפריל קבוצת SAnitY עברה באופן רשמי לסמאקדאון כחלק מתוכנית הסופרסטאר שייק-אפ (שפירושו העברה של מתאבקים בין המותגים Raw וסמאקדאון). וולף וחברי קבוצת SAnitY ערכו את הבכורה שלהם ב-19 ביוני ותקפו את האוסוס. שבוע לאחר מכן חברי קבוצת SAnitY הפסידו בקרב שלושה על שלושה לג'ף הארדי והאוסוס. ב-3 ביולי הם קטעו ותקפו בצורה פראית את חברי הניו דיי (ביג אי, קופי קינגסטון ואקסבייר וודס). באירוע חוקי אקסטרים, שנערך ב-15 ביולי, קבוצת SAnitY ניצחה את הניו דיי בקרב שולחנות. ב-24 ביולי נציגי קבוצת SAnitY אלכסנדר וולף וקיליאן דיין הפסידו לנציגי הניו דיי, ביג אי ואקסבייר וודס בקרב ששימש כחצי גמר טורניר טועני הכתר לאליפות הזוגות של סמאקדאון. ב-14 באוגוסט, SAnitY הפסידו לניו דיי בקרב שלושה נגד שלושה. ב-25 בדצמבר, וולף וקיליאן דיין הפסידו בקרב זוגות מרובע לקארל אנדרסון ולוק גאלוס, שבנוסף כלל את האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו) והבר (סזארו ושיימוס). ב-1 באפריל, SAnitY הפסידו למיז בקרב האנדיקאפ 3 נגד 1 ספירות בכל מקום.

NXT UK‏ (2019–2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אימפריום

ב-12 ביוני, וולף ערך את הופעת הבכורה שלו במותג NXT UK, כשעזר לקבוצת אימפריום (וולטר, פביאן אייכנר ומרסל ברטל) לנצח בקרב שלושה נגד שלושה את פיט דאן, טיילר בייט וטרנט סבן. לאחר הקרב, הוא הצטרף לקבוצה זו. ב-3 ביולי, וולף ערך את קרב הבכורה שלו ב-NXT UK, כשרשם ניצחון על ג'ק סטארז. ב-31 ביולי, וולף גבר על ג'ורדן דבלין. ב-25 בספטמבר בתוכנית NXT, אייכנר, אלכסנדר וולף ומרסל ברטל הפסידו בקרב שלושה נגד שלושה לקושידה ובריזנגו (פאנדנגו וטיילר בריז). ב-3 באוקטובר, וולף ניצח את סקסון האקסלי. ב-21 בנובמבר, וולף גבר על איליה דרגונוב. ב-2 בינואר 2020, וולף נחל הפסד לאותו דרגונוב, הפעם בקרב ללא פסילות. באירוע Worlds Collide, שנערך ב-25 בינואר, קבוצת אימפריום ניצחה בקרב ארבעה נגד ארבעה את The Undisputed Era כאשר וולף נפצע בתחילת הקרב ונשלח אל מאחורי הקלעים. ב-30 בינואר, וולף, פביאן אייכנר ומרסל ברטל ניצחו בקרב שלושה נגד שלושה את דייב מסטיף, מארק אנדרוז ופלאש מורגן ובסטר. ב-5 במרץ, וולף ניצח את טראוויס בנקס. שבוע לאחר מכן, וולף הפסיד לפין באלור. ב-1 באוקטובר, וולף הפסיד לנועם דר בתוצאה 2–1 והודח מאליפות גביע המורשת של NXT UK כבר בסיבוב הראשון. ב-15 באוקטובר, וולף וולטר הפסידו בקרב זוגות לאיליה דרגונוב ופיט דאן. ב-3 בדצמבר, וולף רשם הפסד לג'ו קופי. ב-18 במאי 2021, וולף הפסיד בקרב יחידים לקיליאן דיין; לאחר הקרב, הוא הותקף על ידי חבריו לקבוצת אימפריום, פביאן אייכנר ומרסל ברטל ולמעשה סולק מהקבוצה. מעשה זה נועד כדי להסיר אותו מן המרקע, מכיוון שהחוזה שלו ב-WWE פג תוקף בחודש שבא לאחר מכן, כאשר הוא היה אחד מן המתאבקים ששוחררו מהחוזה שלהם.[1][2]

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים בארגון ההיאבקות East Side Wrestling – ESW
    • אליפות מייסטרשאפט הגרמנית של ESW (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות German Stampede Wrestling – GSW
    • אליפות הפריצה של GSW (פעם אחת)
    • אליפות הזוגות של GSW (פעם אחת) - עם איבן קייב
  • הישגים בארגון ההיאבקות German Wrestling Federation – GWF
    • אליפות ברלין של GWF (פעם אחת)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated – PWI
    • PWI דירג אותו במקום ה-127 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2018
  • הישגים בארגון ההיאבקות Westside Xtreme Wrestling – wXw
    • אליפות שוטגאן של wXw (פעם אחת)
    • אליפות העולם המאוחדת של wXw (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות World Wrestling Entertainment – WWE

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אקסל טישר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]