אתה חי רק פעמיים (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אתה חי רק פעמיים
You Only Live Twice
מידע כללי
מאת איאן פלמינג
שפת המקור אנגלית
סוגה ריגול
מקום התרחשות טוקיו עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה ג'ונתן קייפ עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור ג'ונתן קייפ
תאריך הוצאה 26 במרץ 1964
מספר עמודים 260
סדרה
סדרת ספרים ג'יימס בונד
ספר קודם בשירות הוד מלכותה
הספר הבא האיש בעל אקדח הזהב
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אתה חי רק פעמייםאנגלית: You Only Live Twice) הוא ספר מאת איאן פלמינג משנת 1964, ה-12 בסדרת ספרי ג'יימס בונד. בספר זה, בונד יוצא למשימה שגרתית ביפן, ופוגש באקראי באויבו המושבע ארנסט סטאברו בלופלד.

זהו הספר האחרון שפלמינג פרסם בחייו. הספר זכה להצלחה רבה, ותוך חודש נמכרו בבריטניה למעלה מ-62,000 עותקים. עוד באותה שנה הוא עובד לסיפור בהמשכים בפלייבוי, ולרצועת קומיקס בדיילי אקספרס. ב-1967 עובד הספר לסרט באותו השם. החמישי בסדרת הסרטים, ובו גילם שון קונרי את ג'יימס בונד.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר רצח אשתו טרייסי ביום חתונתם, בונד הופך למריר ומדוכא ותפקודו נפגע במידה ניכרת. M מחליט להעניק לו הזדמנות אחרונה, ונותן לו משימה קלה: השירות החשאי היפני מחזיק במידע חיוני על ברית המועצות, אולם הוא מסרב לחלוק אותו עם הבריטים. משימתו של בונד היא לנסוע לטוקיו ולשכנע את היפנים לשתף את המידע. בונד נפגש עם ראש השירות החשאי היפני טנאקה המכונה "הנמר". בונד מגלה שטנאקה הוא טיפוס אקסצנטרי ונמרץ, והם הופכים לידידים קרובים.

טנאקה מוכן להעניק לבונד את המידע שהוא רוצה, אולם בתמורה הוא מבקש מבונד לסייע לו במשימה רגישה. על אחד מאיי יפן התנחל דוקטור גרמני מסתורי שבנה טירה על האי. הדוקטור מילא את האי במלכודות ובצמחים רעילים וגרם למותם של אזרחים יפנים רבים. טנאקה מבקש מבונד לחסל את הדוקטור. בונד מבין עד מהרה שהדוקטור הוא לא אחר מאשר אויבו המושבע ארנסט סטאברו בלופלד, אשר רצח את אשתו של בונד. כעת המשימה הופכת לעניין אישי עבור בונד.

טנאקה מסייע לבונד להתחזות ליפני, ומביא אותו אל אי קטן בשם קורו, שם בונד מתגורר בביתה של שחקנית לשעבר ושולת פנינים בהווה בשם קיסי סוזוקי. היא עוזרת לו להתקרב אל האי של בלופלד. בונד נלכד בידי אנשיו של בלופלד, ואירמה בונט, אשתו של בלופלד, מזהה אותו בתור ג'יימס בונד. בונד ובלופלד נאבקים בדו-קרב ובונד מנצח וחונק למוות את בלופלד. לאחר מכן הוא מפוצץ את הטירה כולה. בונד עצמו ניצל מהפיצוץ, אולם סופג מכה חזקה בראשו. קיסי סוזוקי מוצאת אותו במים, ועד מהרה מבינה שהוא איבד את זכרונו כתוצאה מהמכה. מכיוון שהיא מאוהבת בבונד, היא מחליטה לנצל את המצב לטובתה. היא משכנעת את בונד שהוא אכן דייג מקומי והיא אשתו. בונד נותר עמה ובעולם כולו מאמינים שהוא מת. הספר מסתיים כאשר בונד מוצא גזיר עיתון ובו נזכרת המילה "ולידסטוק", מילה זו מעוררת בו זיכרונות נשכחים, והוא מחליט לעזוב את קיסי ולנסוע לוולידסטוק כדי להיזכר מחדש בחייו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]