משפחת מידלטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף בית מידלטון)
שלט האצולה למשפחת מידלטון

משפחת מידלטון היא משפחת אצולה בריטית הידועה בעיקר עקב נישואי בת המשפחה קתרין, נסיכת ויילס לויליאם, נסיך ויילס, הם צאצאי אליזבת קנוליס (15491605) שהייתה בת דודה מדרגה שנייה של אליזבת הראשונה מלכת אנגליה[דרוש מקור].

עושרם של בני מידלטון אשר נבע מחברה לאספקת ציוד לאירועים, פורסם בכלי התקשורת עקב השתתפותם בחתונת בתם המלכותית.

היסטורית בית מידלטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בני משפחתה של קתרין, נסיכת ויילס הם: אביה מייקל מידלטון, אמה קרול מידלטון (נולדה בשם קרול גולדסמית'ס), אחיה ג'יימס מידלטון, ואחותה פיפה מידלטון.

מקור השם[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקור שמם של בני מידלטון הוא ממקורות שונים בסקוטלנד ואנגליה, זמן התאריך המוקדם לשמם מגיע עוד משנת 1166. שושלתו של מייקל מידלטון מגיעה מלידס, לדורות של עורכי דין מחלק זה של אנגליה.

בני משפחה היסטוריים ידועים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבותיהם של בני משפחת מידלטון כוללים את סר תומאס לייטון (חי בשנים 15301610), שהיה מושל גרנזי בשנים 15701609, ואשתו אליזבת קנוליס (15491605) שהייתה בת דודה של אליזבת הראשונה מלכת אנגליה.

אחד מצאצאי המשפחה בתקופה מאוחרת יותר הוא הכומר "תומאס דייוויס" (Thomas Davis 1766 - 1844) שהיה מחבר המזמורים של הכנסייה האנגליקנית; נכדתו, אוליביה כריסטיאנה לופטון, הייתה אחת הסבתות של מייקל מידלטון, אביה של קתרין.

שיוך גנאלוגי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגנאלוג הידוע ויליאם אדמס רייטווייזנר (William Addams Reitwiesner) גילה כי שושלת בית מידלטון מקושרת ללורד "סר תומאס פיירפאקס גילינג" (14751520) אשר היה אחד מאבותיה הקדומים של דיאנה הנסיכה מוויילס, דבר אשר עושה את קתרין, נסיכת ויילס וויליאם, נסיך ויילס בני דודים מדרגה חמש עשרה.

בת משפחה נוספת מצד סבתו של מייקל מידלטון היא אוליביה לופטון, בתם של פרנסס והרייט לופטון צאצאי אדוארד השלישי, מלך אנגליה. קרול מידלטון, אמה של קתרין, נסיכת ויילס, היא בת למשפחת גולדסמית, משפחה ממעמד הפועלים, אשר בניה עבדו במשך כמה דורות ככורים במכרות של סנדרלנד במחוז דורהאם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא משפחת מידלטון בוויקישיתוף