בלוגותרפיה (כתב עת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בלוגותרפיה (כתב עת)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלוגותרפיה הוא כתב עת באינטרנט בתחום לוגותרפיה ומשמעות בחיים פילוסופיה ויישום, המפרסם מאמרים ומחקרים מהארץ ומהעולם. הוא שואב השראה מתפיסתו של הנוירולוג והפסיכיאטר פרופ' ויקטור פראנקל מחבר הספר: "האדם מחפש משמעות" ומפתח גישת הלוגותרפיה.

כתב העת עלה לאינטרנט לראשונה ב-2017, והוא מכיל מאמרים אקדמיים, מחקרים, כתבות בנושאי משמעות בחיים[1], גישות יעוץ[2] וטיפול, שירה ומשמעות, ציטוטים וסיפורי חיים[3], מאמרים בתחום אקזיסטנציאליזם, שאלונים, לקסיקון מונחים מורחב, וסקירת ספרות[4] בתחומים אלו. הוא נוסד כשירות לציבור ונגיש באינטרנט ללא תשלום, הוא אינו ממומן על ידי גורמים חיצוניים ומטרתו היא שיתוף והנגשת מידע לציבור של חוקרים, סטודנטים, מטפלים וקהל מתעניינים מהארץ ובעולם.

האתר הוקם ומנוהל באופן עצמאי ביוזמת שני בוגרי המחזור הראשון של תוכנית ההכשרה בלוגותרפיה באוניברסיטת תל אביב, ומכון ויקטור פראנקל בארה"ב. דרור שקד מייסד שותף ומנהלו הראשון של מכון מצפן[5] ומחבר הספרים "מבטים נסתרים" ו"גישור ממוקד משמעות" ושגית שלמה דוקטורנטית בחוג לספרות משווה באוניברסיטת בר אילן, חוקרת משמעות בשירה עברית ומחברת הספר "שירת המשמעות".

כתב העת כולל מאמרים של אנשי אקדמיה וחוקרים רבים ביניהם פרופ' דוד גוטמן מאוניברסיטת חיפה מי שהיה חברו וממשיך דרכו של ויקטור פראנקל בארץ ובעולם אשר תרגם רבים מספריו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]