בלש בעל כרחו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בלש בעל כרחו
The Man from the Diners' Club
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי פרנק טשלין עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ויליאם בלום
תסריט ויליאם פיטר בלאטי עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה פרנק ברכט
שחקנים ראשיים דני קיי
טלי סוואלס
קארה ויליאמס
מרתה הייר
ג'ורג' קנדי
מוזיקה סטו פיליפס
צילום הול מור עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 17 באפריל 1963
משך הקרנה 96 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בלש בעל כרחואנגלית: The Man from the Diners' Club) הוא סרט קומדיה אמריקאי משנת 1963 עם דני קיי וטלי סוואלס בתפקידים הראשיים.

זה סרטו האחרון של דני קיי בתפקיד ראשי.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארנולד "ארני" קלנק (דני קיי) עובד כפקיד בחברת כרטיסי האשראי דיינרס קלאב. הוא עצבני בגלל הרעש שהוא שומע כל הזמן מה"מחשב" של החברה וזקוק לתרופות הרגעה. הוא מאורס ללוסי (מרתה הייר) מזכירת הבוס מר מרטינדייל (אוורט סלואן). הם עומדים להתחתן לאחר שארני דחה זאת ארבע פעמים. תפקידו של ארני הוא לאשר בקשות הצטרפות לחברה.

"פוטס" פולארדוס (טלי סוואלס) הוא עבריין מורשע על העלמות מס. הוא מעוכב יציאה ורוצה להגיע למקסיקו סיטי שם נמצא כספו בכספת. יש לו מכון כושר "Sweet Shop" המשמש להלבנת כספים ומנוהל על ידי עוזרו, ג'ורג' (ג'ורג' קנדי).

חברתו, "שוגר פאי" (קארה ויליאמס) מציעה לו להגיש בקשת חברות ב"דיינרס קלאב". ארני המבולבל מאשר זאת לפני שהוא רואה על הלוח שפולארדוס ברשימת מסורבי בקשות. כעת מטרתו לבטל את האישור. הוא נכנס לחדר ה"מחשב" המלא באלפי אישורים ומנצל את העובדה שהמפעילה אלן (אן מורגן גילברט) יצאה להפסקת צהרים. בסופו של דבר כל האישורים מתעופפים ואלן שחוזרת מההפסקה, מתעלפת.

ארני מחליט לבלוש ולגנוב את כרטיס האשראי שאישר. הוא מגיע למכון הכושר ומבקש להתקבל כמאמן כושר. ג'ורג' מסתכל על רגליו ורואה שכף הרגל השמאלית שלו גדולה מהימנית ומיד מתגבשת תוכנית למילוט פולארדוס. פולארדוס יקנה זוג כרטיסים למקסיקו בכרטיס האשראי של ארני. ארני יוחזק במכון ותבויים שרפה בה הוא יישרף וגופתו תזוהה כזו של פולארדוס בגלל צורת כפות הרגליים.

ארני מנסה בכל מיני הזדמנויות לגנוב את כרטיס האשראי של פולארדוס אך נכשל. למכון נכנס פקיד בכיר מ"דיינרס" וארני מתחפש למסז'אזיסט ומעניק לו "עיסוי" טראומטי. בין כל הבעיות האלה אמור ארני גם להינשא ללוסי. פולארדוס מסביר לארני את תוכניתו השטנית.

פולארדוס מבחין בסוכני FBI מתצפתים על המכון ומוצא דרך להתחמק משם. הוא מזמין 50 שליחים עם אופנים ויוצא אתם מהמכון. הבלשים לא מזהים אותו בין כל הרוכבים. בינתיים מצליח ארני להשתחרר, מגיע לטקס החתונה וביחד עם לוסי הוא נכנס למכונית, רודף אחרי פולארדוס וחברתו בדרך לשדה התעופה וגורם לו לעצור ולהיתפס.

ארני מתפרסם בכל העיתונים ומקבל העלאה בחברה לעבוד במחלקת הבלשים.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
דני קיי ארני קלנק פקיד בדיינרס קלאב
טלי סוואלס פוטס פולארדוס עבריין
קארה ויליאמס שוגר פאי חברתו של פולארדוס
מרתה הייר לוסי ארוסתו של ארני
ג'ורג' קנדי ג'ורג' סגנו של פולארדוס
אוורט סלואן מרטינדייל הבוס של ארני
אן מורגן גילברט אלה טראסק אחראית מחשב בדיינרס קלאב
הווארד קיין קלוד בסניו פקיד בדיינרס קלאב

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]