בנחמין ויקוניה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בנחמין ויקוניה
Benjamín Vicuña
לידה 29 בנובמבר 1977 (בן 46)
סנטיאגו דה צ'ילה, צ'ילה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Benjamín Vicuña Luco עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צ'ילה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1998 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בנחמין ויקוניה לוקוספרדית :Benjamín Vicuña Luco; נולד ב-29 בנובמבר 1978) הוא שחקן ואיש עסקים צ'יליאני שפיתח את הקריירה שלו בספרד, ארגנטינה ובצ'ילה; יחד עם גונזלו ולנזואלה, הוא יסד מרכז מורי תרבותי.

ביוגרפיה ולימודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקוניה נולד בסנטיאגו דה צ'ילה, צ'ילה, הוא הצעיר מבין ארבעת הילדים של חואן פאבלו ויקוניה פארוט ואיזבל לוצ'ו מורנדה. הוריו נפרדו כשהיה בן 4 ואמו נישאה מחדש למיליונר אוסאמה אבוגזאל.

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר, הוא החל בקריירת תיאטרון באוניברסיטת צ'ילה שם למד בין היתר תיאטרון רחוב. שם גם פגש את חבריו שעזרו לו בהקמת חברת תיאטרון El Hijo.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 21 שיחק בסדרה Vivir la dia ("לחיות את היום") אשר נגעה בנושאים רגישים עבור החברה, כגון הומוסקסואליות ותרופות, בין שאר הנושאים המאפיינים את הנוער הצ'ילאני של העשור של 1990.

בהמשך הופיע בסדרת הטלוויזיה קינמון פיל בערוץ 13. וגילם את גבריאל וולחוס בן זוגה של מרסלה פז בוסקן שבזמנו היה איתה במערכת יחסים רומנטית. למרות שסדרת הטלוויזיה הייתה כישלון היא סייעה לוויקוניה להתפרסם בעולם הטלוויזיה, ולעבור לתחום הדרמה בטלוויזיה הלאומית של צ'ילה (TVN). עבודתו הראשונה ב-TVN הייתה דמותו של "רפאל קאלאסיס", אחת הדמויות המרכזיות באופרת הסבון של פורסנגרה.

בשנת 2003 שיחק בסדרה הקומית El Piruja בתפקיד עבריין שמעמיד פנים שהוא כומר בתוכנית הטלוויזיה "החוטאים".

בשנת 2004 שיחק בטלנובה "יעדים חוצים" בתפקיד פרנקו ניתן הרבה מה לדבר עליו כשהראה את ויקוניה ואת השחקנית גלוריה מונשמאייר בסצנות של נשיקות ומין משתמע בגורל של צללים. באותה שנה הוא היה חלק ממחזה שהביא אותו יחד עם "אריות" צ'יליאנים

בשנת 2005 "הסימולטורים", מתחזה לגבריאל מדינה. בנוסף, הוא פתח את אולם התיאטרון הראשון של מרכז התרבות מורי שלו. 

באמצע 2006 החל להשתתף בסדרה "Huaiquimán ו Tolosa" במשך שתי עונות במקביל. בשנת 2007 הוא חזר לככב במחזה "המאהב" שנכתב על ידי זוכה פרס נובל הרולד פינטר.

בשנת 2008 קיבל את התפקיד הראשון שלו בסדרה הארגנטינאית "דון חואן" לצד חואקין פוריאל, רומינה גאטני ואיסבל מסדו ששודרה על ידי טלפה באותה שנה שיחק בתפקיד אורח בסדרה "הליגה" בספטמבר אותה שנה הוא נסע לאי דוסון כדי לשחק את הפוליטיקאי הצ'יליאניני סרג'יו ביטר  באחת התפקידים החשובים ביותר בקריירה שלו בסרט "דוסון האי 10" בדצמבר הופיע לראשונה, יחד עם מרסייל טאגל ,בסרט Doll, Sex Question

בשנת 2009 חזר לצ'ילה לשחק בדרמה הקומית "כיתה 3" (Matías Lira), וחזר לתיאטרון. במקביל, הוא פתח את הסניף השלישי של מרכז התרבות שלו עם הבכורה של לה גרן נושה הצגה מוצלחת שלה הגיעה לשיאה בסיבוב הופעות נרחב בצ'ילה. בשנת 2009 שיחק בסדרה הספרדית של אנטנה 3 ובסדרה "הגברים של משפחת פאקו" שהפיקה חברת גלובומדיה. הסדרה שודרה שוב בשנת 2010 ובהמשך "דקר", הדמות שאפיינה את בנג'מין ויקוניה, סימנה את ההבדל, וזכתה לאהדה רבה הציבור שצפה בסדרה.  יחד עם הופעתו ב -2008 בסרט הספרדי "בתוך מכתב" הובילה את ויקוניה לחתום על חוזה עם חברה חשובה בשם קורנדה  הכוללת סלבריטאים כמו פנלופה קרוז וגווינת פאלטרו, לייצג אותו מתוך כוונה לנצל את הקריירה שלו בקולנוע ובטלוויזיה באירופה.

בשנים 2011-2013 שיחק את התפקיד הראשי במשך שתי עונות בסדרת הדרמה הצ'יליאנית "Prófugos" בתור ויסנטה פארגוט; הסדרה שודרה ברשת HBO ברחבי אמריקה הלטינית. בשנת 2011 חזר לארגנטינה ושיחק את בנסיו איצ'גואה בטלנובלה "יורשי הנקמה" בכיכובם של לוסיאנו קסטרו ורומינה גאטאני. בתיאטרון הוא כיכב במחזה "חגיגה" עם גונזאלו ולנזואלה וחואנה ויאלה.

בשנת 2012 כיכב בסדרה הארגנטינאית "הבעלים" בכיכובה של מירטה לגראנד .בשנת 2013 שיחק בסדרה הארגנטינאית "Farsantes" שהופקה על ידי פולקה  עבורו הוא היה מועמד עבור פרסי טאטו ומרטין פיירו בתיאטרון, הוא מככב במחזה לוס אלגידוס, יחד עם חורחה מראל בשנת 2014 הוא כיכב בסדרה "Sitiados", שבאמריקה הלטינית, בשיתוף פעולה של TVN ופוקס. בשנת 2015 כיכב לצד נטליה אורריו וחואקין פוריאל בסדרה הארגנטינאית "נקמתה של אריאנה" של ערוצי טלפה ופוקס לייף. בשנת 2016 שיחק בסדרת הפעולה הקולומביאנית "2091" בתור לודי לצדו של כריסטופר אוקרמן.

בשנת 2018 שיחק בטלנובלה הארגנטינאית "100 ימים" בתפקיד של אמילינו.

בשנת 2019 שיחק בעונה הרביעית של סדרת הפשע הספרדית "בפנים" בתור אנטוניו הררו, סוהר בכלא "קרוז דל נורטה". באותה שנה כיכב בתפקיד הראשי בטלנובלה התקופתית הארגנטינאית "ארץ אהובה" (Argentina, tierra de amor y venganza).

בשנת 2021 גילם את אחת הדמויות הראשיות בסדרת הטלוויזיה "Terapia alternativa" בשירות הזרמת המדיה Star+ אשר פעילה ברחבי אמריקה הלטינית.

בשנת 2022 שיחק בתפקיד ראשי בטלנובלה הארגנטינאית "הראשון מבינינו" לצדם של מרסדס פונס, ניקולאס ריירה ולוסיאנו קסטרו.

קריירה קולנועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2001, לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטה, השתתף ויקוניה בסרט "LSD (Digital Social Fight)", בביומו של בוריס קוורצ'ה, שם שיחק את דמותו של "אפריין". 

בשנת 2004 כיכב בסרט הנעורים "אדום ממוצע" שזכה להצלחה רבה בקופות. ב-2006 קיבל מלגה בפסטיגל הקולנוע הספרדי. בשנת 2008 ביצע את הופעת הבכורה שלו בבית הספר הספרדי עם Fuera de Carta , בהדרכתו של נאצו גרסי ה וזכה בפרס ניו יורק אייס עבור השחקן הטוב ביותר. באותה שנה הוא גם כיכב בצ'ילה בסרט "בובה של בעיה" עם מרסיאלה טאול. בשנת 2009 שיחק בסרט הדרמה "Dawson Isla 10" לצד השחקן כריסטיאן דה לה פואנטה.

בשנת 2015 כיכב בצ'ילה בסרטים "יער Karadima" ו"זיכרון של מים" שבו גיל אדם שנפרד מאשתו לאחר מות בנו בארגנטינה לצד סברינה גראסיאנה ופלסיוס ג'רזמן.

בשנת 2016 שיחק בדרמה הרומנטית "החוט האדום" בתפקיד הראשי, בשנת 2017 שיחק במותחן הפסיכולוגי "Los Padecientes"; ובשנת 2019 שיחק בסרט הקומדיה האורוגוואי "Así habló el cambista"; בשלושתם שיחק לצד בת זוגו דאז אאוחניה סוארס.

בשנת 2020 גילם את לאון ורגאס בסרט הדרמה הצ'יליאני "הסכם בריחה"; אודות אירועים אמיתיים שהתרחשו על בריחה מהכלא ב-30 בינואר 1990, על ידי 49 אסירי הכלא הציבורי בסנטיאגו דה צ'ילה.

מסלול עסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחודש אפריל 2005, יחד עם גונזלו וינסאלה וכריסטובל ויאל הוא חנך את המרכז תרבות מורי, אשר כרגע יש ארבעה תיאטראות בצ'ילה. הוא גם עובד כמפיק טלוויזיה (אדם על הכביש וקארמה) ומפיק בתיאטרון (החגיגה בתיאטרון לולה ממבריבס).

בחודש מאי 2006, עם Gonzalo Valenzuela ו-Esteban מקור, הם פתחו את המסעדה Amorío הממוקמת Bellavista סאלה של מרכז מורי.

באוקטובר 2009, יחד עם פרנסיסקה Jara ו Patricio Soto, הוא השיק את מותג בגדי גברים Bautista בצ 'ילה, החנות הממוקמת  באריו בלויסטה . שמו של המותג הוא לא רק שמו של בנו השני של בנחמין, אלא גם שמו של אב קדמון של פרנסיסקה ג'ארה ושמו של בנו של אחד האדריכלים שהיה אחראי על העיצוב של המקום. 

זה גם הפנים של מסעות פרסום של צ 'ילה רב החנויות פריז , שם בשנת 2015 עשה פרסומת עם הדוגמנית הבריטית קארה דליבינ

חיים פרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות האוניברסיטה היה בן זוגה של מנואלה אורזון. הקשר השני שלו היה עם השחקנית פז בסוקאן במשך שלוש שנים.

בין 2005-2015 היה במערכת יחסים עם קרולינה אדרואין, הדוגמנית שידועה בכינוי פמפיטה. נולדו להם ארבעה ילדים, אחת מהם חוותה שבץ ונפטרה בספטמבר 2012.

הזוג התגורר בצ'ילה, בואנוס איירס וסנטיאגו. בין לבין התגוררו בספרד, שם עבד ויקוניה בסדרה הגברים של משפחת פאקו.

ב-2016 אושר הקשר שלו עם אאוחניה סוארס תוך כדי שהיה נשוי לפמפיטה. ב-2018 נולדה בתם מגנוליה. ב-2020 נולד בנם השני אמנזיו.

באוגוסט 2021 הודיע על פרידה מאאוחניה סוארס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בנחמין ויקוניה בוויקישיתוף