ג'ורג' כלב בינגהאם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ורג' כלב בינגהאם
George Caleb Bingham
לידה 20 במרץ 1811
מחוז אוגוסטה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 7 ביולי 1879 (בגיל 68)
קנזס סיטי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה Union Cemetery עריכת הנתון בוויקינתונים
זרם באמנות לומניזם עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות ידועות Fur Traders Descending the Missouri עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Sarah Elizabeth Hutchinson
Elizabeth K. Bingham
Martha Ann Livingston עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Isaac Newton Bingham, Clara Flournoy King עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ורג' כלב בינגהאםאנגלית: George Caleb Bingham;‏ 20 במרץ 18117 ביולי 1879) היה אמן, חייל ופוליטיקאי אמריקאי.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בחווה במחוז אוגוסטה, וירג'יניה, ג'ורג' כלב בינגהאם היה השני מבין שבעה ילדים שילדה מרי אמנד (1789–1851) עם בעלה הנרי וסט בינגהאם (1784–1823). עם נישואיהם, אביה של מרי, מתיאס אמנד, נתן להם את הבעלות על טחנה והחווה המשפחתית, בשטח של 4.8 קמ"ר, וכמה עבדים עם הסכם שמתיאס יוכל לחיות עם המשפחה למשך שארית חייו. הנרי בינגהאם הציע את הקרקע והטחנה כערובה לחוב של חבר, וכשחבר נפטר בשנת 1818, הכל אבד. בשנת 1819 עברה משפחת בינגהאם לפרנקלין, מחוז האוורד, על נהר מיזורי ליד מרכז המדינה.[2]

ג'ורג' בינגהאם, שייטים על המיזורי.

ג'ורג' בינגהאם התחנך בתחילה על ידי אמו, והיה אוטודידקט. חשיפתו בילדות לאמן עובד הייתה כילד בן תשע, כאשר הצייר האמריקאי צ'סטר הרדינג ביקר בפרנקלין וחיפש עסקים, לאחר שצייר את דניאל בון במחוז וורן, מיזורי. ג'ורג' סייע להרדינג במהלך שהותו הקצרה, חוויה שהותירה רושם רב עוצמה.

ב-23 בדצמבר 1823, הנרי, אביו של ג'ורג' בינגהאם, נפטר ממלריה בגיל שלושים ושמונה. השקעתו במיזם טבק נכשל, והחובות אילצו את מכירת הבית בפרנקלין. הבנים הצעירים שמרו על החווה שלהם במחוז סאלין, בין השאר בעזרת דודם, שעבר לאזור. מרי בינגהאם פתחה בית ספר לבנות בחווה. ג'ורג', שהיה אז בן שתים-עשרה, עבד כשרת בית הספר, ובהמשך קיבל מעט שיעורי אמנות כאשר בית הספר שכר את מאטי ווד כמורה לאמנות.

בגיל שש עשרה בינגהאם הצעיר למד אצל יצרן ארונות ג'סי גרין בבונוויל שבמחוז קופר הסמוך. מאוחר יותר בינגהאם למד אצל יצרן ארונות אחר, ג'סטיניאנוס ויליאמס. שני אנשי המקצוע היו מתודיסטים. בעודו נמצא בהדרכתם, ג'ורג' בינגהאם למד טקסטים דתיים, וחשב להיות כומר בכנסייה הבפטיסטית שלו. הוא שקל גם להיות עורך דין.

בגיל תשע עשרה בינגהאם צייר דיוקנאות תמורת 20 דולר לדיוקן, ולעיתים קרובות השלים את העבודה ביום אחד. הוא מצא לקוחות במחוזות הווארד וסליין ובאזורים הסמוכים. אף על פי שיכולות הציור שלו עדיין לא התפתחו, הוא הרשים את פטרוניו על ידי ציור חזק, כמו גם את יכולתו הטבעית לתפוס את דמותו של הדיוקן. הוא הצליח לפרנס את עצמו בעבודה זו בשנת 1833.

ג'ורג' בינגהאם, מסיבה על הספינה

בשנת 1838 הקים בינגהאם סטודיו בסנט לואיס, העיר הגדולה של המדינה והחל לצייר שם כאמן פורטרטים. כמה אזרחים מקומיים בולטים ביקרו בסטודיו שלו והוא צייר את חלקם.

לאחר מכן החליט בינגהאם לנסות לקבל השכלה רשמית במזרח ועבר עם אשתו הצעירה לפילדלפיה, פנסילבניה, שם בילה שלוש שנים בלימודי אמנות באקדמיה לאמנויות בפנסילבניה.

לאחר מכן בילה כמעט חמש שנים בוושינגטון הבירה, שם צייר דיוקנאות של פוליטיקאים שונים, בהם הנשיא לשעבר ג'ון קווינסי אדמס, שהפך לחבר בקונגרס.

נישואין ומשפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1836, נישאה בינגהאם פעם שנייה לשרה אליזבת האצ'יסון בת ה-18 (1818 –1848), שילדה לו ארבעה ילדים לפני מותה. בין השנים 1837 עד 1845 הם התגוררו בארו רוק שבמחוז סליין, וביתם הוגדר כציון דרך היסטורי לאומי. היא נפטרה בשנת 1848 בגיל עשרים ותשע. אמו של בינגהאם מרי עזרה לו בגידול ילדיו לפני מותה בשנת 1851.[2]

בינגהאם התחתן פעמיים נוספות, תחילה לאליזה ק. תומאס. לאחר מספר שנים היא אושפזה במוסד לחולי נפש, שם נפטרה בשנת 1876. לאחר מכן התחתן עם האלמנה מרתה ליקינס, פעילה קהילתית בקנזס סיטי, שהייתה ידועה בזכות עבודתה בקרב יתומים.

קריירה בסנט לואיס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ורג' בינגהאם, סוחרי פרווה על המיזורי

בינגהאם חזר עם משפחתו לסנט לואיס לצמיתות בשנת 1845. למרות - או בגלל - הצלחתו המסחרית באמצעות איגוד האמנות האמריקני שבסיסו בניו יורק שהפיץ את תחריטיו.

בבחירות בשנת 1848 זכה בינגהאם במושב בפרלמנט המדינתי,[3] והפך לאחד האמנים הבודדים שכיהנו בתפקיד פוליטי נבחר. הוא התנגד באופן פעיל ל"החלטת ג'קסון" שתמכה בעבדות בשנת 1849. הוא גם ייצג את המחוז השמיני של מיסורי בכנס הלאומי של מפלגת הוויגים ביוני 1852. האינטרסים הפוליטיים של בינגהאם יבואו לידי ביטוי בציוריו המרהיבים מחייו הפוליטיים.[4]

בשנת 1856, בינגהאם נסע לאירופה לסיור נרחב עם אשתו השנייה אליזה ובתו הצעירה. תחילה הם שהו בפריז מספר חודשים, שם מילא בינגהאם את תשוקתו ולמד את ציורי המאסטרים הישנים במוזיאון הלובר, זאת ככל הנראה הסיבה העיקרית לנסיעתו. הם המשיכו לדיסלדורף, גרמניה, שם התגוררו עד 1859, ולקחו חלק בבית הספר לציור בדיסלדורף. בינגהאם חי ועבד בקרב האמנים האמריקאים והגרמנים במושבת האמנות.

בהיותו בגרמניה, בינגהאם קיבל כמה עבודות חשובות במדינת מיזורי של הנשיאים וושינגטון וג'פרסון וכן ציורים עצמאיים.

מלחמת האזרחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינגהם חזר לאמריקה לאחר מות אביה של אשתו בשנת 1859. הוא המשיך לנסוע ברחבי מיזורי וחיפש עבודות, ושוב היה מעורב בפוליטיקה.

עם כניסתו לתפקיד, מושל מדינת מיזורי ג'קסון פתח בקשרים עם הקונפדרציה, ושלח ארטילריה של המשמר הלאומי במורד נהר המיסיסיפי לשירות הקונפדרציה.

ג'ורג' בינגהאם, יום בחירות מחוזיות

בינגהאם, כאיש מסור לאיחוד, גייס כוחות בהתנגדות לג'קסון[5] כוחות האיחוד הביסו את הקונפדרציה בבונוויל ב-17 ביוני ושוב ב-13 בספטמבר 1861. בין אותם קרבות נחתמה אמנת מיזורי שהייתה נגד התנתקות. ב-28 ביולי נבחר המושל המילטון גמבל שהחליף את ג'קסון. בספטמבר 1861 מינה המושל גמבל את בינגהאם כגזבר המדינה, והוא שירת ביושר ובמיומנות לאורך כל המלחמה. בינתיים המשיך בינגהם גם לצייר דיוקנאות נוספים, שהיו תמיד עבודתו.

קריירה לאחר המלחמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אף על פי שמפלגת הוויגים כמעט התפרקה, בינגהאם חזר לפוליטיקה, ויישר קו עם המפלגה הדמוקרטית. הוא המשיך להישאר מעורב בפוליטיקה בשנים שלאחר מלחמת האזרחים באמצעות מינויים פוליטיים. בשנת 1874 מונה לנשיא מועצת המפקחים המשטרתית של קנזס סיטי, ומונה למפקד המשטרה הראשון שם. בשנת 1875, המושל מינה את בינגהאם המפקד הכללי של מיזורי.

לקראת סוף חייו, אף שהיה חולה, מונה בינגהאם לפרופסור הראשון לאמנות באוניברסיטת מיזורי בקולומביה, מיזורי, אשר ידידו מייג'ור רולינס ומשפחתו עזרו להקים. הוא נפגש עם תלמידים מעטים בלבד לפני מותו, ביניהם הייתה אמנדה אוסטין.

ג'ורג' בינגהאם, דניאל בון. מלווה מתיישבים

מוות ומורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינגהאם נפטר ב-7 ביולי 1879 בקנזס סיטי, מיזורי. ג'ורג' כלב בינגהאם נקבר בבית העלמין של קנזס סיטי.

כאמן, המוניטין של בינגהאם דעך בתחילת המאה, אך גבר בשנת 1933, זמן רב לאחר מותו. בשנת 1934 נערך במוזיאון האמנות של סנט לואיס תערוכה רטרוספקטיבית של עבודותיו, שהדגישו את תיאוריו של אנשים רגילים באמצע המאה הקודמת.

עם זאת מצבתו ניזוקה ככל שהאזור ההיסטורי של קנזס סיטי התדרדר. פעילים שיחזרו את ביתו לשעבר בארו רוק כבית ג'ורג' כלב בינגהאם.

בשנת 2011, בינגהאם נחשב לאחד מגדולי הציירים האמריקאים במאה ה-19.

אוניברסיטת מיזורי קראה לכבודו את הגלריה לאמנות ג'ורג' כלב בינגהאם.[6]

חטיבת הביניים ובית ספר יסודי נקראים על שמו - ג'ורג' כלב בינגהאם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ורג' כלב בינגהאם בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Daniel M. Grissom, "George Caleb Bingham" Encyclopedia of Missouri (1901) vol. 1 pp. 274-275
  2. ^ 1 2 Nagel, Paul C., "The Man and His Times," in George Caleb Bingham, ed. Michael Edward Shapiro (Harry N. Abrams, Inc., 1990).
  3. ^ Missouri Legislators B, www.sos.mo.gov
  4. ^ Rash, Nancy, The Painting And Politics of George Caleb Bingham (Yale University Press, 1991).
  5. ^ George Caleb Bingham, SHSMO Historic Missourians (באנגלית אמריקאית)
  6. ^ "George Caleb Bingham Gallery"