ג'יימי האוולט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יימי האוולט
Jamie Hewlett
לידה 3 באפריל 1968 (בן 56)
הורשם, אנגליה, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Jamie Christopher Hewlett עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Northbrook College, Tanbridge House School עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הושפע מ מד מגזין, מורט דרוקר, ז׳אן ז׳ירו עריכת הנתון בוויקינתונים
בת זוג אמה דה קאונס
www.jamiehewlett.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יימי האוולטאנגלית: Jamie Hewlett;‏ נולד ב-3 באפריל 1968) הוא קומיקסאי, אנימטור, מעצב, מאייר ובמאי אנגלי, הידוע בעיקר בתור היוצר של ספר הקומיקס טנק גירל וכמעצב והאנימטור מאחורי הווידאו קליפים של הלהקה הווירטואלית גורילז.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האוולט גדל בהורשאם אשר באזור ווסט סאסקס. בילדותו לקח חלק ביצירת האמנות עבור קמפיין בטיחות בדרכים אשר זכה במקום השני בתחרות ששודרה בטלוויזיה בכל בריטניה. לטענתו ההשראה עבור פרויקט זה הייתה להקת הפאנק האירית "The Undertones" (אנ').

במהלך לימודיו במכללת נורת'ברוק וורת'ינג האוולט, אלן מרטין והסטודנט פיליפ בונד החלו להפיק עלון בשם "Atomtan". בעקבות כך גילה אותו אמן הקומיקס הבריטי ברט אווינס (אנ'). לאחר שסיים את לימודיו במכללה אווינס הזמין את האוולט ומרטין ליצור יחד עימו תוכן עבור המגזין Deadline אותו הוא החל להפיק בשנת 1988 יחד עם אמן הקומיקס הבריטי סטיב דילון (אנ'). המגזין Deadline הציג תערובת של רצועות קומיקס שהופקו על ידי יוצרים בריטים, לצד מאמרים על מוזיקה ותרבות. במהלך תקופה זו האוולט ומרטין החלו להפיק בשיתוף פעולה את הקומיקס האנרכי טנק גירל (אנ') שעוסק בהרפתקאות של נערת פאנק מתבגרת שנוהגת בטנק יחד עם חיית המחמד שלה הקנגורו בוגה. הקומיקס זכה להצלחה רבה והפף במהרה לחלק הפופולרי ביותר במגזין. סגנונו האקסצנטרי של האוולט זכה לאהדה רבה ובעקבות כך הוא החל לעבוד בשיתוף עם הלהקות Senseless Things ו-Cud אשר ביצעו באותה העת גרסאות כיסוי עבור חברות תקליטים שונות. באותה התקופה יצר האוולט גם מספר יצירות אמנות עבור המגזין Commodore User (אנ').

עד 1992 הפך האוולט לאמן קומיקס בולט בבריטניה, ולאחד מאמני הקומיקס החדשים הבודדים באותה העת שהצליחו לזכות בפרסום ופופולריות רבה בבריטניה. באותה העת האוולט הפיק ביחד עם הכותב פיטר מיליגן את הגיליונות 700 עד 707 של סדרת הקומיקס Hewligan's Haircut. האוולט היה מעורב בהמשך ביצירת הכריכות והאיורים עבור הקומיקס "Shade, the Changing Man" (אנ'), אותו יצר יחד עם מיליגן עבור DC Comics.

הקומיקס טנק גירל זכה בהמשך לעיבוד קולנועי, בהפקת חברת MGM. הסרט יצא לאקרנים ב-1995 כאשר השחקנית האמריקנית לורי פטי גילמה את דמותה של טנק גירל. הסרט לא זכה להצלחה מסחרית, לטענת מעריצי הקומיקס הדבר קרה משום שהסרט לא היה נאמן למקור עליו הוא התבסס. האוולט כמעט ולא היה שותף בהפקה של הסרט.

מאמצע שנות התשעים החל לקחת חלק בהפקת תוכן עבור להקות בריטיות שונות, כולל רצועת קומיקס עבור השיר "Common People" של להקת פאלפ.


השפעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'יימי האוולט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]