ג'יימי צ'דוויק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יימי צ'דוויק
Jamie Chadwick
לידה 20 במאי 1998 (בת 25)
באת', אנגליה
שם לידה Jamie Laura Chadwick עריכת הנתון בוויקינתונים
לאום בריטניהבריטניה בריטי
השכלה קולג' צ'לטנהאם עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2013–הווה (כ־11 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
קריירת W Series
אליפויות 1 (2019)
מרוצים 6
ניצחונות 2
פודיומים 5
נקודות בקריירה 110
זינוקים מפול פוזישן 3
jamiechadwickracing.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יימי צ'דוויקאנגלית: Jamie Chadwick; נולדה ב-20 במאי 1998) היא נהגת מרוצים בריטית המתחרה באליפות הפורמולה 3 האסייתית וב-W Series. בשנת 2019 זכתה באליפות ה-W Series. באותה שנה הצטרפה לקבוצת ויליאמס כנהגת פיתוח.

קריירת מרוצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'דוויק החלה להתחרות בקארטינג בגיל 11 בעקבות אחיה אוליבר. בשנת 2013 עברה יחד עם אחיה להתחרות במרוצי מכוניות כשלקחה חלה באליפות ג'ינטה ג'וניור(אנ'). במרץ 2015 הצטרפה לקבוצת Beechdean Motorsport עימה התחרתה בקטגוריית ה-GT4 באליפות ה-GT הבריטית. היא התחרתה יחד עם נהג המשנה רוס גאן באסטון מרטין V8 וואנטג'. השניים ניצחו בשני מרוצים, כולל במרוץ 24 השעות של סילברסטון. בסיום העונה הייתה לאישה הראשונה ולזוכה הצעירה בתולדות האליפות[1]. בשנת 2016 התחרתה בשלושה מרוצים בקטגוריית ה-GT4 pro עם קבוצת Generation AMR SuperRacing. בהמשך חזרה לקבוצתה הקודמת עבורה התחרתה בשלושת המרוצים האחרונים של העונה. במהלך השנה התחרתה במרוץ אחד במסגרת אליפות ה-VLN וסיימה במקום השלישי בקטגוריה.

בשנת 2017 עברה להתחרות במכוניות חד-מושביות והצטרפה לקבוצת Double R Racing באליפות הפורמולה 3 הבריטית. בסיום העונה דורגה במקום התשיעי ובמהלכה השיגה פודיום אחד, לאחר שסיימה במקום השלישי במרוץ שנערך ברוקינגהאם. בסיום העונה עברה לקבוצת Douglas Motorsport. באוגוסט הייתה לנהגת הראשונה בתולדות האליפות הבריטית שמנצחת מרוץ[2]. באותה השנה השתתפה גם במרוץ 24 השעות של נורבורגרינג אותו סיימה במקום החמישי בקטגוריה בומקום ה-63 בדירוג הכולל.

צ'דוויק היא הנהגת הראשונה זוכה באליפות הMRF Challenge (אנ'), אחרי שזכתה בתואר בסיום עונת 2018/19. במהלך העונה ניצחה שישה מרוצים (מתוך 15) וסיימה עוד שלוש פעמים במקום השני[3].

W Series[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2019 הצטרפה כאחת מ-20 הנהגות בעונת הבכורה של אליפות ה-W Series[4]. שלושה שבועות לאחר מכן הצטרפה לתוכנית פיתוח הנהגים של אסטון מרטין[5]. במרוץ הראשון של העונה שלטה צ'דוויק לאורך כל סוף השבוע - היא הובילה בשני מקצי האימון, במקצה הדירוג וניצחה את המרוץ[6]. אחרי המרוץ השני בעונה, אותו סיימה במקום השני, הצטרפה לתוכנית לפיתוח נהגים של קבוצת ויליאמס[7]. ביוני השתתפה במרוץ 24 השעות של נורבורגרינג בו סיימה במקום הראשון בקטגוריית ה-SP8 ו-27 בדירוג הכללי. לקראת מרוץ סיום העונה הובילה צ'דוויק בפער של 13 נקודות לפני ביטקה ויסר שהייתה במקום השני. היא זינקה מהפול פוזישן, אך איבדה מקומות וירדה למקום הרביעי. ויסר הצליחה לעקוף אותה, אך סיימה במקום השלישי, תוצאה שהבטיחה את זכייתה של צ'דוויק בתואר[8].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'יימי צ'דוויק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]