גיל עופר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גיל עופר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 15 ביולי 1976 (בן 47)
מידע כללי
מדינה ישראלישראל ישראל
משקל 73 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.75 מטר[1]
ספורט
ענף ספורט ג'ודו
משקל עד 73 ק"ג
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גיל עופר (נולד ב-15 ביולי 1976) הוא ג'ודוקא עבר ישראלי שהתחרה באולימפיאדת סידני 2000[2], ומאמן בנבחרת הגברים של ישראל בג'ודו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עופר זכה במדליית זהב במכביה החמש-עשרה (1997) לאחר שניצח בגמר את ולדימיר אמונוב מלטביה. שנה לאחר מכן הוא זכה בטורניר 'British Open' בברמינגהאם כאשר ניצח בגמר את ירון שמש הישראלי.

בשנת 1999 עופר זכה במספר מדליות בתחרויות בינלאומיות. בפברואר הוא זכה במדליית ארד בטורניר 'A-tournament Sofia', באפריל הוא זכה במדליית כסף בטורניר ה-'British Open' בברמינגהאם ובאוגוסט הוא זכה במדליית כסף בטורניר 'A-Tournament Minsk'. בשנת 2000 הוא זכה בשלוש מדליות בתחרויות בינלאומיות. בפברואר הוא זכה במדליית זהב בטורניר 'A-tournament Sofia' כשניצח בגמר את דניאל פרננדס הצרפתי, במרץ זכה במדליית ארד בטורניר 'Polish Open' בוורשה ובאוגוסט הוא שוב זכה במדליית זהב בטורניר מסוג 'A-Tournament' היוקרתי במינסק.

עופר השתתף באולימפיאדת סידני 2000 והתחרה בקטגוריית המשקל עד 73 ק"ג. בקרב הראשון הוא הפסיד לטיאגו קמילו הברזילאי שלאחר מכן זכה במדליית הכסף ונשר לקרבות בית הניחומים שם הפסיד לנורדין יאגובי האלג'יראי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עופר הוא בן דודו של הסייף האולימפי האמריקאי תמיר בלום (אנ').

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]