דרק הייל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דרק הייל
Derek Hale
טיילר הקלין, השחקן המגלם את דמותו של דרק
טיילר הקלין, השחקן המגלם את דמותו של דרק
שם סרט זאב צעיר: הסרט
תוכנית טלוויזיה זאב צעיר
יוצרים ג'ף דייוויס
גילום הדמות טיילר הקלין
איאן נלסון (נער)
מידע
גיל 38 (ככל הנראה)
מקום לידה ביקון הילס, קליפורניה קליפורניהקליפורניה
גזע אדם זאב
מין זכר
מקצוע מנהל מסך לתיקון מכוניות
נטייה טוב
אזרחות ארצות הברית ארצות הבריתארצות הברית
מקום מגורים ביקון הילס
תאריך פטירה 2026 (זמן זאב צעיר)
דמויות קשורות
משפחה טליה הייל, פיטר הייל, מאליה טייט, קורה הייל, אלי הייל
חברים סקוט מק'קול, סטיילס סטילינסקי, אליסון ארג'נט, לידיה מרטין, מאליה טייט, פיטר הייל, ליאם דאנבר

דרק היילאנגלית: Derek Hale) היה אחת הדמויות הראשיות בסדרת הטלוויזיה האמריקאית "זאב צעיר" של MTV. את דמותו גילם השחקן האמריקאי טיילר הקלין. דרק היה בנה של אשת הזאב האלפא הידועה לשמצה טליה הייל, אביו של אלי הייל, אחיה הצעיר של לורה הייל, אחיה הגדול של קורה הייל, אחיינו של פיטר הייל ובן דודה של מאליה טייט.

דרק הופיע גם בסרט "זאב צעיר: הסרט" של פרמאונט+ לצד בנו, אלי הייל.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרק נולד למשפחה של אנשי זאב בעיירה הבדיונית "ביקון הילס" שבקליפורניה.

דרק למד בבית הספר תיכון ביקון הילס, ושיחק בקבוצת הכדורסל של בית הספר. כשדרק היה בן 15, הוא נכנס למערכת יחסים עם נערה בשם פייג' קרסיקבה. דוד שלו, פיטר הייל, הצליח לשכנע את דרק כי הדרך היחידה שתגרום לו ולפייג' להישאר ביחד לנצח, זה אם היא תהיה אדם זאב בעצמה. פיטר יצר קשר עם אדם זאב אלפא, בשם אניס, כדי שינשך את פייג', בתקווה להפוך אותה לאדם זאב. אך גופה של פייג' לא הצליח לעמוד בנשיכה, וכדי לשים קץ לסבל שלה, דרק הרג אותה. מאחר והרג מישהי חפה משפע, עיניו הזוהרות של דרק השתנו מצהובות לכחולות.

זמן מה לאחר מכן, דרק נכנס למערכת יחסים עם ציידת אנשי זאב בשם קייט ארג'נט. היא השתמשה בו כדי לאסוף מידע על משפחתו והפכה אותו, ללא ידיעתו, לשותף לשריפה בבית הייל שהרגה את רוב משפחתו[1]. השריפה גרמה למותם של בין שבעה לעשרה אנשים ממשפחתו של דרק, בניהם אימו. היחידים ששרדו היו פיטר הייל, שבעקבות השריפה סבל מכוויות ברמת 3 על 75% מגופו, וקורה הייל, שהצליחה לברוח בבטחה ועזבה את ביקון הילס מתוך מחשבה שאף אחד ממשפחתה לא שרד, אפילו לא דרק ולורה. בעקבות מותה של טליה בשריפה, אחותו הגדולה של דרק, לורה, הפכה לאלפא בעצמה. (לא ידוע איך היא קיבלה את הסטטוס; או שהסטטוס הורש ללורה, או שלורה הרגה את אימה כדי לסיים את סבלה.)

לאחר השריפה, דרק ולורה עברו לניו יורק, שם הם גרו עד סוף שנת 2010, עד שלורה קיבלה בדואר תמונה של אייל מת, ועל פרוותו הייתה חרותה ספירלה; הסמל של אנשי הזאב לנקמת דם. לורה חזרה לביקון הילס כדי לבדוק מה פשר הדבר, אך כאשר חזרה, היא נהרגה על ידי דודה, פיטר הייל, מה שהפך אותו לאלפא החדש. מאוחר יותר, ארג'נטים מצאו את הגופה שלה וחצו אותה לשניים, על מנת שלא תחזור לחיים.

כמה ימים לאחר מכן, הסדרה התחילה;

זאב צעיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרק יצא למסע לחפש את אדם הזאב שהרג את אחותו, לורה הייל, תוך שהא עזר לסקוט להתמודד עם מעמדו החדש כאדם זאב בכך שלימד אותו לשלוט בטבע החדש שלו, ובמקביל לנסות להימנע מהמאהבת לשעבר שלו, קייט. לאחר שדודו פיטר הרג את המעורבים בשריפה, וביניהם את קייט, דרק, בעזרתו של סקוט מק'קול וחבריו, הצליח להביס את פיטר ולהרוג אותו. לאחר שהרג את דודו, דרק הפך לאלפא בעצמו.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

עכשיו שהוא האלפא, דרק התחיל לבנות לעצמו להקה, דרק צירף את אייזק לייהי ללהקתו, יחד עם ורנון בויד ואריקה רייס. כאשר סבה של אליסון, ג'רארד ארג'נט, הגיע לעיר להלוויה של בתו קייט ארג'נט, הוא החליט לנקום את מותה על ידי הכרזת מלחמה נגד כל אנשי הזאב. במקביל, ג'קסון וויטמור, שננשך על ידי דרק בסוף עונה 1, הפך ליצור על טבעי בשם קאנימה[2], והתחיל לחולל כאוס בביקון הילס.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

להקה של אלפאות הגיעה לביקון הילס וניסתה בכוח לצרף את דרק אליה, אך הוא סירב. דרק הציל והתאהב בבחורה בשם ג'ניפר בלייק, שהסתבר שהיא "דאראק"[3], יצור על טבעי שמקריב אנשים בשביל כוח. במהלך העונה, דרק איבד את חברי להקתו; שניים מהם, ורנון בויד ואריקה רייס מתו, והשלישי, אייזק לייהי, עזב את הלהקה כדי להצטרף ללהקה של סקוט. בעקבות זה, דרק הפך למיואש. דרק ויתר על מעמד האלפא שלו כדי לרפא את אחותו קורה מהרעלת דבקון, והחזיר אותו לבטא. במהלך הקרב נגד ג'ניפר, דרק זכה לראות במו עיניו את סקוט הופך לאלפא אמיתי[4].

בחלק השני של העונה, דרק ניסה לעזור לסקוט למצוא את מקומו כאלפא. במקביל, קיצונה בן 1000 שנים בשם הנוגיטסונה השתלט על גופו של סטיילס סטילינסקי. כתוצאה מזה, על להקתו של סקוט, ובניהם דרק שלאחרונה הצטרף אליהם, להביס את הנוגיטסונה ולהציל את סטיילס.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייט ארג'נט, שחזרה לחיים כגרסה מעוותת של אדם זאב, הנקראת "אדם-יגואר"[5], בעזרת טקס מיוחד, הפכה את דרק בחזרה לנער בן 15; הגיל שבו דרק עדיין בטח בה. בהמשך התגלה שקייט החזירה את דרק לנער כדי שיגלה איפה נמצא הטריסקליון[6]. דרק לבסוף חזר למראה המקורי שלו, אך הוא התחיל לאט לאט לאבד את כל כוחות הזאב שלו. בסוף העונה, דרק נפצע קשה במהלך קרב עם ברסרקר ולכאורה מת. אך בסוף הסתבר שכל התהליך של איבוד הכוחות שלו ומותו, היה תהליך של התפתחות. לבסוף, דרק חזר לחיים עם כל הכוחות שלו, בנוסף ליכולת לשנות צורה לזאב אמיתי, כמו אימו[7].

עונה 6 חלק ב'[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרק חזר לתפקיד אורח ביחד עם סטיילס סטילינסקי כדי לעזור לסקוט והלהקה להילחם בג'ררד ארג'נט ובציידת בשם מונרו.

זאב צעיר: הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרק מופיע בסרט "זאב צעיר: הסרט" של פרמאונט+ לצד בנו בן ה-15 אלי הייל.

בשנת 2026 (זמן זאב צעיר; 13 שנים לאחר סיום מאורעות הסדרה)[8], דרק ניהל חנות לתיקון רכבים[9] וניסה לעזור לבנו ללמוד איך לעבור לאדם זאב. השגרה הזו נקטעה כאשר אליסון ארג'נט חזרה לחיים, ואיתה הנוגיטסונה. דרק גילה בהמשך לחבריו שהוא הפחיד את אלי בלי כוונה כשהיה צעיר, אז דרק האשים את עצמו בזה שהוא גרם לבנו לסרב להפוך למי שהוא באמת. עם זאת, דרק זכה לראות את בנו לומד להפוך לאדם זאב והשניים נלחמו לצד סקוט מק'קול נגד הנוגיטסונה, שחזר חזק מתמיד ועם רצון עז לנקום.

במהלך הקרב הסופי, דרק הבין שהדרך היחידה שהנוגיטסונה לא יחזור שוב, זה אם סגן השריף ג'ורדן פאריש ישתמש בכוחות ה"כלב שאול"[10] שלו, וישרוף אותו. דרק החליט להקריב את עצמו כדי לוודא שהנוגיטסונה ייהרג. ברגעיו האחרונים, דרק הפך לאלפא אמיתי, כמו סקוט. אבל הכוח החדש לא עזר להציל אותו, ודרק נהרג יחד עם הנוגיטסונה, בידיעה שסקוט ואליסון ישמרו על בנו.

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  תפקיד ראשי (זאב צעיר)
  תפקיד אורח
שחקן/ים זאב צעיר (עונות) זאב צעיר: הסרט
1 2 3 4 5 6
טיילר הקלין
איאן נלסון (נער)
ראשי [11] אורח מככב

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ השריפה בבית הייל הייתה אירוע שהתרחש בסוף 2004 או בתחילת 2005, שש שנים לפני תחילת זאב צעיר. זה היה אירוע טרגי שהתממש על ידי ציידת אנשי הזאב קייט ארג'נט וכמעט תריסר בעלי ברית, והשריפה שנוצרה הובילה למותם של בין 7 ל-10 מבני משפחת הייל.
  2. ^ קאנימה (באנגלית: Kanima) הוא סוג של שינוי צורה שהוצג בעונה 2 של זאב צעיר. ג'קסון וויטמור הפך לקאנימה בעקבות הבעיות הרגשיות שלו, מה שגרם לגופו לדחות את נשיכת האלפא של דרק. במקום להפוך לאדם זאב, ג'קסון הפך ליצור דמוי זוחל ששיקף את בעיותיו הרגשיות ואת התנהגותו החיצונית.
  3. ^ לפי זאב צעיר, דאראק הוא דרויד אפל ש"הלך בדרך הלא נכונה". הדאראק היחיד שנראה בסדרה הייתה ג'ניפר בלייק (שם אמיתי: ג'וליה בקארי)
  4. ^ אלפא אמיתי (באנגלית: True Alpha) הוא תיאור שיטה שבה אדם זאב יכול להגיע למעמד של אדם זאב אלפא מבלי להרוג אלפא אחר או לרשת את סטטוס מאלפא אחר. בינתיים, רק שתי דמויות בזאב צעיר הגיעו לסטטוס אלפא אמיתי; סקוט מק'קול ודרק הייל.
  5. ^ לפי זאב צעיר, אדם-יגואר הוא גרסה מעוותת של אדם זאב. קייט ארג'נט הפכה לאדם-יגואר כשפיטר הייל (אז האלפא), שיסף את גרונה. עם זאת, כשהירח המלא התקרב, גופה של קייט החל להתרפא וחזר לחיים.
  6. ^ הטריסקליון (באנגלית: Triskelion) הוא מדליון בצבע ארד בצורת מטבע שעליו חרות טריסקליון בעל שלוש ספירלות. משפחת הייל השתמשה במדליון הזה ככלי לעזור לאנשי הזאב הצעירים שלה לשלוט בשינוי הצורה שלהם, במיוחד בירח מלא. בנוסף, הטריסקליון נחשב לסמל הרשמי של משפחת הייל ולהקת הייל.
  7. ^ טליה הייל (באנגלית: Talia Hale) הייתה אשת זאב אלפא רבת עוצמה שהייתה המנהיגה של משפחת הייל עד מותה בשריפה בבית הייל. הייתה לה יכולת נדירה וייחודית לשנות צורה לזאב אמיתי. זה הפך אותה למנהיגה חשובה בקהילת אנשי הזאב. טליה היא אחותו הגדולה של פיטר הייל, ואמא של לורה הייל, דרק הייל וקורה הייל.
  8. ^ זאב צעיר: הסרט מתרחש בשנת 2026.
  9. ^ הייל אוטו (באנגלית: Hale Auto) היא חנות לתיקון רכבים הממוקמת בביקון הילס. החנות בעבר הייתה בבעלות דרק הייל. אך לאחר מותו, החנות נמצאת בבעלות של מאליה טייט, פיטר הייל ואלי הייל.
  10. ^ כלב שאול (באנגלית: Hellhound), הוא מין של רוח על-טבעית אלמותית המחזיקה בגוף של בני אדם כדי להשלים את משימותיה המיועדות.
  11. ^ דרק לא הופיע בעונה 5 בעקבות עזיבתו של השחקן טיילר הקלין. אבל דרק כן הוזכר על ידי סקוט בכמה פרקים.