הבשורה (אמברוג'יו לורנצטי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הבשורה
מידע כללי
צייר אמברוג'יו לורנצטי
תאריך יצירה 1344
טכניקה וחומרים טמפרה ועלי זהב על לוח עץ
ממדים בס"מ
רוחב 120 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 127 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
נתונים על היצירה
מיקום הגלריה הלאומית של סיינה (Pinacoteca Nazionale)
סיינה שבאיטליה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הבשורה (1344) היא ציור של הצייר האיטלקי אמברוג'יו לורנצטי המתאר את הבשורה למרים. הציור נמצא כיום באוסף הגלריה הלאומית בסיינה, איטליה.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הציור הוזמן עבור "Ufficio della Gabella" ("משרד המס") של סיינה, כפי שמצוין בכתובת בתחתית היצירה. הציור הוצב במקור באולם הקונסיסטורי של פאלאצו פאבבליו[דרושה הבהרה] בסיינה.

לורנזטי בחר עבור הציור רגע יוצא דופן, בו המלאך מסביר למרים, אם ישו את הלידה העתידית במשפט: "Non est (erit) impossibile apud Deum omne verbum" (בלטינית: "כִּי לֹא יִפָּלֵא מֵאֱלֹהִים כָּל דָּבָר"[1]). טקסט זה מופיע בציור בין שתי הדמויות. על פי הבשורה על-פי לוקאס מרים משיבה לו: "Ecce Ancilla Domini" (בלטינית: "הִנְנִי שִׁפְחַת אֲדֹנָי"[2]).

סגנון הציור אופייני לעבודותיו המאוחרות של האמן. לורנצטי משלב בתיאור רצפה גאומטרית, המתוארת בעזרת פרספקטיבה. בנוסף, הוא עושה שימוש בהסגנון הוא זה של יצירות לורנצטי מאוחרות (אחרי 1335) שהוצאו בסיינה. השימוש המציאותי למדי בפרספקטיבה גאומטרית במדרכה דומה לזה שב"הצגת ישו בבית המקדש" (1342). השימוש בקיארוסקורו בפני הדמויות ובתיאור הבדים, חושף את השפעתו של ג'וטו, שאל יצירתו נחשף לורנצטי במהלך שהותו בפירנצה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הבשורה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הבשורה על פי לוקאס, א; 37
  2. ^ הבשורה על פי לוקאס, א; 38