הדיוויזיה ה-45 (בריטניה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
הדיוויזיה ה-45
45th (2nd Wessex) Division
פרטים
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
שיוך הצבא הבריטיהצבא הבריטי הצבא הבריטי
סוג דיוויזיה
אירועים ותאריכים
תקופת הפעילות 1914
19391919
1945 (כ־5 שנים)
מלחמות מלחמת העולם הראשונה
מלחמת העולם השנייה
פיקוד
דרגת המפקד מייג'ור גנרל (צבא בריטניה) מייג'ור גנרל

הדיוויזיה ה-45 של הצבא הבריטי (וסקס ה-2) היא דיוויזיה בריטית אשר לחמה במלחמות העולם.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלחמת העולם הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיוויזיה הוקמה עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה כחלק מהצבא הטריטוריאלי, דיוויזיה משלימה לדיוויזיה ה-43 (וסקס). היחידות שגויסו נשלחו להודו בדצמבר 1914, והם הוגדרו כדיוויזיה ה-45 (וסקס ה-2). הדיוויזיה נותרה שם במהלך המלחמה, וסיפקה בעיקר תגבורות ליחידות אחרות ולא השתתפה בלחימה כגוף אחד. לאחר המלחמה שוחררו חיילי הדיוויזיה, ובשנת 1919 פורקה הדיוויזיה.

מלחמת העולם השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיוויזיה הוקמה מחדש ממש לפני תחילת מלחמת העולם השנייה. במרץ 1939, לאחר הופעתה מחדש של גרמניה כמעצמה צבאית משמעותית וכיבושה של צ'כוסלובקיה, הגדיל הצבא הבריטי את מספר הדיוויזיות בצבא הטריטוריאלי (TA) על ידי שכפול יחידות קיימות. הדיוויזיה ה-45 החלה להיווצר באוגוסט 1939 והפכה לפעילה בחודש שלאחר מכן, כשכפול קו שני של דיוויזיית הרגלים ה-43 (וסקס). גדודי הדיוויזיה צמחו כולם במערב המדינה.

הכוונה הייתה שהדיוויזיה תישאר בממלכה המאוחדת כדי להשלים אימונים והכנה, לפני שתתפרס לצרפת תוך שנים עשר חודשים מפרוץ המלחמה. במקום זאת, הדיוויזיה פוזרה במידה רבה על מנת להגן על נקודות חשובות מבחינה אסטרטגית. כתוצאה מהניצחון הגרמני המהיר על יבשת אירופה במהלך הקרב על צרפת ב-1940, הדיוויזיה לא נפרסה מעבר לים ובמקום זאת נשלחה לסאסקס כדי להגן על החוף מפני פלישה גרמנית אפשרית. משימה זו הורחבה לכיסוי קטעים מקו החוף של קנט, ואחריה פעלו להגן על אסקס ולשמש ככוח עבור מתקפת נגד. בדצמבר 1941 יועדה הדיוויזיה להישאר בתוך בריטניה ולא להיפרס מעבר לים כמבנה קרבי. לאחר מכן, תקופות נוספות של הגנת חוף ואימונים בצפון אירלנד. ב-1944, כוח האדם של הדיוויזיה הועבר לאיטו לחיזוק מערכי קרב בתוך קבוצת הארמיות ה-21, והדיוויזיה פורקה באוגוסט 1944.

הדיוויזיה הוקמה מחדש בספטמבר כדיוויזיה ה-45, המורכבת מאנשי הדיוויזיה ה-77 שפורקה. בתפקיד זה הייתה הדיוויזיה אחראית להכשרת חיילים בחופשה רפואית או שבילו זמן רב מעבר לים או כשבויי מלחמה ושיבוץ חיילים ליחידות חדשות. בדצמבר 1945 שונה שמה של הדיוויזיה לדיוויזיה ה-45. זמן קצר לאחר מכן צורפו לה שלוש חטיבות חדשות, כולן בתפקידן לסייע בזרימת החיילים החוזרים מהיערכות מעבר לים. כחלק מפירוק הכוחות המזוינים הבריטיים לאחר מלחמת העולם השנייה, החטיבה הפסיקה להתקיים עד סוף 1945 ולא הוקמה מחדש.