הטבח השוודי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף הטבח השבדי)
הטבח השוודי
תוכנית טלוויזיה החבובות
יוצרים ג'ים הנסון
דיבוב ביל ברטה
מידע
מקום לידה דנמרק עריכת הנתון בוויקינתונים
גזע בובה דמוית אדם
מין זכר
מקצוע שף
מנחה תוכנית בישול
אזרחות שוודיהשוודיה שוודית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הטבח השוודיאנגלית: The Swedish chef, בשוודית: Svenske kocken) הוא דמות מסדרת הטלוויזיה "החבובות" שנוצרה על ידי ג'ים הנסון. הוא הופעל בעבר על ידי ג'ים הנסון ופרנק אוז וכיום מופעל על ידי ביל ברטה.

הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותו של הטבח השוודי מהווה פרודיה על שפים בתוכניות בישול. הוא חובש כובע טבחים ובעל גבות עבות שמסתירות את עיניו. הטבח השוודי מבשל תוך כדי שירה בג'יבריש וזורק כלי מטבח שונים לכל עבר.

מילות השיר משתנות מעט מפרק לפרק אך הוא תמיד מסיים את שירו במשפט: "בורק, בורק, בורק". פינת הבישול שלו בדרך כלל מסתיימת בכישלון שלו לסיים את המנה. כשמדובר במנות מהחי בדרך כלל הוא מביא את בעל החיים למטבח כשהוא עדיין חי ומנסה להרוג אותו בשידור או לבשלו איך שהוא חי. בשנת 2010 נצפה הטבח השוודי עונד טבעת, דבר המרמז על כך שהוא נשוי.

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1978 מכרו בבריטניה ספל קפה עשוי מקרמיקה ובו מצוירת דמותו של הטבח השוודי, זה היה חלק מ-12 הספלים שיצאו בכיכובם של דמויות מהסדרה "החבובות". בשנת 1980 הציעה חברה אמריקאית בשם ג'ונס מצעים של הטבח השוודי. גרסה דומה של מיס פיגי יצאה גם כן בשנה זאת לשווקים.

משנת 1988 עד שנת 1989 היה השף השוודי מופיע על גבי דגני בוקר שנקראו כוכבי קרנצי אשר הגיעו יחד עם מגוון קטן של פריטי הטבח השוודי.

בשנת 2005 יצא בול בארצות הברית ועליו מופיע הטבח השוודי. בנוסף לכך גם יצא משחק לגיים בוי ומטרתו היא להכות את ריזו העכבר ואת חבריו של ריזו משום שהם מנסים לגנוב מזון הכל משנת 2008. עידן אלתרמן חיקה אותו בתוכנית הבידור הישראלית "שבוע סוף".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]