היעלמות אלכסנדרה ברנדט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

מקרה היעלמותה של אלכסנדרה (סשה) ברנדט (נולדה ב-8 בדצמבר 1984) הוא מן המפורסמים שבמקרי ההיעדרות הבלתי מפוענחים במדינת ישראל.

הוריה עלו ארצה ביחד עמה ועם אחותה הקטנה מאוקראינה ב-1992 והתגוררו ברמת גן. ב-1993 כשנה לפני היעלמותה הוריה פתחו בהליכי גירושין.

ברנדט נראתה לאחרונה ב-24 בנובמבר 1994 בשעה 14:00 בצהריים בגן ציבורי שנקרא "גן דוד המלך" ליד בי"ס זומר ברמת גן, אותו בית ספר בו היא למדה טרם היעלמותה. עדויות שונות טוענות כי ראו אותה עם אדם מבוגר ליד בית הספר ומשם לא נראתה.

המשטרה חקרה הן את בני המשפחה והן גורמי פשע שונים בחשד לאחריות להיעלמה, אך לא העלתה שום ממצא בעל משמעות. בין השאר נחקר ב-2003 עבריין המין אורן קורידו, שביוזמתו סיפר כי הוא אנס ורצח אותה, אולם התברר שהוא נתן עדות שקר[1]. גם המשפחה ניסתה להפעיל חוקרים פרטיים שימצאו פרטים שיעידו על גורלה של ברנדט אך לשווא, המשפחה העלתה תיאוריה כי ברנדט נחטפה למזרח אירופה כחלק ממעגל סחר בנשים אך טענות אלו נדחו על ידי המשטרה.

בפברואר 2013, כמעט 20 שנה לאחר שנראתה בפעם האחרונה, פנתה אחותה של אלכסנדרה למשטרה לאחר שאמה של ברנדט, תהילה, טענה כי נתקלה בה במקרה במהלך אירוע משפחתי ברמת גן[2]. האישה בה נתקלה הכחישה שהיא בתה הנעדרת וטענה כי אין לה קשר אליה. לאחר התערבות המשטרה, האישה הסכימה לעבור סדרת בדיקות שיוכיחו את טענתה כי היא לא אלכסנדרה ברנדט אך לאחר שתהילה ברנדט סירבה לבצע בדיקות דנ"א שיבדקו את הקשר בניה הוחלט שבדיקות הדי.אן.איי יבדקו מול הדגימה של אחותה הקטנה של אלכסנדרה, יוליה (לילך) ברנדט. לאחר בדיקות נמצא באופן חד משמעי כי האישה איננה ברנדט ומדובר באישה חרדית מאשדוד[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אבי כהן, כך סידרו הפדופילים את המשטרה, באתר ynet, 22 במאי 2003
  2. ^ אם ילדה שנעלמה לפני 20 שנה: "ראיתי אותה", באתר ynet, 21 בפברואר 2013
  3. ^ יניב קובוביץ, אלכסנדרה ברנדט לא נמצאה - כך קובעת בדיקת DNA, באתר הארץ, 27 בפברואר 2013