המרגל שאהב אותי (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המרגל שאהב אותי
The Spy Who Loved Me
מידע כללי
מאת איאן פלמינג
שפת המקור אנגלית
סוגה ריגול
מקום התרחשות הרי אדירונדאק עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה ג'ונתן קייפ עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור ג'ונתן קייפ
תאריך הוצאה 16 באפריל 1962
מספר עמודים 198
סדרה
סדרת ספרים ג'יימס בונד
ספר קודם כדור הרעם
הספר הבא בשירות הוד מלכותה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המרגל שאהב אותיאנגלית: The Spy Who Loved Me) הוא ספר מאת איאן פלמינג משנת 1962, העשירי בסדרת ספרי ג'יימס בונד. בספר זה, בונד מציל את חייה של צעירה קנדית בשם ויוויאן מישל, שהספר מסופר מנקודת מבטה.

בניגוד לשאר הספרים בסדרה, המרגל שאהב אותי לא זכה להצלחה בבריטניה ומחוצה לה. פלמינג עצמו תיעב את הספר ועשה ככל יכולתו כדי לעצור את הפצתו. הוא סירב לאשר מהדורה של הספר בכריכה רכה (שיצאה בסופו של דבר לאחר מותו). ב-1977 יצא לאקרנים הסרט "המרגלת שאהבה אותי"[1] בו כיכב רוג'ר מור בתפקיד ג'יימס בונד. פרט לשם הספר, אין קשר בין עלילת הספר לעלילת הסרט. עם זאת, אחת הדמויות בסרט "מלתעות" (שגם הופיעה בסרטים הבאים), מבוססת באופן רופף על דמות בספר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מסופר מנקודת מבטה של צעירה ילידת קנדה בשם ויוויאן "ויו" מישל. הספר מחולקת לשלושה חלקים: "אני", "הם" ו"הוא".

בחלק הראשון, מספרת מישל על ילדותה ועל הרומנים הראשונים שלה, תחילה עם סטודנט בריטי בשם דרק מלאבי שנאלץ לעזוב אותה לאחר שהוריו הכריחו אותו להתחתן עם אשה אחרת. לאחר מכן היא ניהלה רומן עם הבוס הגרמני שלה קורט ריינר. הרומן הסתיים כאשר מישל נכנסה להריון. ריינר נפרד ממנה והעניק לה כסף כדי לעבור הפלה בשווייץ. לאחר התהליך, החליטה מישל לחזור לקנדה מולדתה, ובדרך עברה בארצות הברית. בהרי אדירונדק היא התאכסנה במוטל ששייך לאדון מסתורי בשם סנגווינטי. את המוטל בפועל מנהלים בני הזוג ג'ד ומילדרד פאנסי, ומישל מחליטה להישאר ולעבוד עבורם.

בחלק השני, הזוג פאנסי עוזב את המוטל לקראת תחילת החורף וסוף עונת החופשות. הם מותירים את מישל לנקות ולסגור את המקום. במהלך הלילה מופיעים במקום שני מאפיונרים "סלאגסי" מורנט וסול "אימה" הורוביץ. הם נשלחו בידי סנגווינטי לשרוף את המוטל כדי שסנגווינטי יוכל לגבות את כספי הביטוח. הם מתכננים לגרום לאירוע להיראות כאילו מישל שרפה את המוטל ונהרגה במהלך השריפה. המאפיונרים מטרידים מינית את מישל ורוצים לאנוס אותה. בנקודה זו מסתיים החלק השני.

בחלק השלישי, נכנס לפתע אל המוטל ג'יימס בונד ומבקש חדר ללילה. בונד מבין מיד שסלאגסי ואימה הם מאפיונרים מסוכנים ומישל נמצאת בסכנה. הוא מצליח לשכנע אותם לתת לו חדר ללילה, וקושר שיחה עם מישל. הוא חושף בפניה שהוא סוכן MI6 והוא בדרכו לטורונטו כדי להגן על מדען רוסי שערק למערב. שני המאפיונרים מנסים להצית את המוטל ולהרוג את בונד ומישל, אולם בונד הורג אותם לאחר קרב יריות. בונד ומישל מבלים את הלילה ביחד, אולם למחרת בבוקר מישל מתעוררת ומגלה שבונד איננו. היא מוצאת פתק שבו בונד מבטיח לשלוח לה סיוע משטרתי ומייעץ לה להמשיך בחייה הלאה. השוטרים מגיעים למוטל במהירות וגובים עדות ממישל. הקצין החוקר מזהיר אותה שכל הגברים העוסקים בריגול, ולא משנה באיזה צד הם, מסוכנים מאוד. מישל מסכימה אתו, אולם בכל זאת, מקדישה את הספר ל"מרגל שאהב אותי".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ המילה Spy מתפרשת באנגלית גם כ"מרגל" וגם כ"מרגלת". בספר דמות המרגל היחידה היא של בונד. עם זאת, בסרט ישנה גם דמות של מרגלת סובייטית המנהלת רומן עם בונד, ולפיכך בעברית הסרט נודע בתור "המרגלת שאהבה אותי".