הנשף במולן דה לה גאלט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנשף במולן דה לה גאלט
Dance at Le Moulin de la Galette, Bal du moulin de la Galette
מידע כללי
צייר פייר-אוגוסט רנואר
תאריך יצירה 1876
טכניקה וחומרים צבעי שמן על בד
ממדים בס"מ
רוחב 175 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 131 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
נתונים על היצירה
זרם אמנותי אימפרסיוניזם עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר יצירה RF 2739 (מוזיאון ד'אורסה) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום מוזיאון ד'אורסיי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנשף במולן דה לה גאלטצרפתית: Bal au moulin de la Galette, Montmartre) הוא ציור שמן מעשה ידי הצייר הצרפתי פייר-אוגוסט רנואר משנת 1876. הציור מוצג כיום במוזיאון ד'אורסיי שבפריז. רנואר צייר העתק קטן יותר של יצירה זו, הנקראת באותו שם, והנמצאת כיום באוסף פרטי.

תיאור היצירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יצירה זו הייתה המורכבת ביותר והשאפתנית ביותר שצייר רנואר עד אותה עת. היצירה מתארת נשף ריקודים של בני המעמד הבורגני, המתרחש במונמארטר בסמוך למולן דה לה גאלט, בשעות אחר הצהריים של יום ראשון. היצירה, בסגנון האימפרסיוניסטי כוללת מספר רב של דמויות, חלקן רוקדות, חלקן עומדות וחלקן ישובות תחת שולחנות. מעל הקבוצה עצים המסוככים עליהם, ומאפשרים מעבר קרני שמש מועטות המאירות על הדמויות, ומנקדות אותן בנקודות אור.

הדמויות בציור נקטעות, דבר היוצר אשליה של תמונה רגעית - חלק מאירוע גדול יותר המתרחש מחוץ לגבולות התמונה. הדמויות בתמונה מביטות לכיוונים שונים - ואף אל מחוץ לתמונה, ובכך מפנות את תשומת לבו של המתבונן לאירועים שונים בתמונה.

הבעלות על היצירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגדולה מבין שתי היצירות בשם זה מוצגת במוזיאון ד'אורסיי. הקטנה נמכרה ב-17 במאי 1990 על ידי הבעלים של היצירה, אלמנתו של ג'ון היי ויטני, באמצעות בית המכירות סות'ביז שבניו יורק בסכום של 78 מיליון דולר. בעת ביצוע המכירה הפומבית הייתה זו היצירה שנמכרה בסכום השני בגובהו מאז ומעולם. היצירה נרכשה על ידי רייאואי סאייטו, יושב ראש חברת דיישווה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]