השמיים הם הגבול (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
השמיים הם הגבול
The Aeronauts
השמיים הם הגבול
השמיים הם הגבול
בימוי טום הרפר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי טום הרפר, טוד ליברמן, דיוויד הוברמן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'ק ת'ורן
עריכה Mark Eckersley עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים
מוזיקה סטיבן פרייס
צילום ג׳ורג׳ סטיל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
חברת הפקה
חברה מפיצה אולפני אמזון
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 בדצמבר 2019 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 101 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט ביוגרפי, ביוגרפיה, סרט פעולה, סרט דרמה, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 40 מיליון דולר[1]
הכנסות באתר מוג'ו theaeronauts
www.theaeronauts.movie
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

השמיים הם הגבולאנגלית: The Aeronauts) הוא סרט הרפתקאות ביוגרפי משנת 2019 בבימויו של טום הרפר ונכתב על ידי ג'ק ת'ורן, מתוך סיפור שכתבו יחד ת'ורן והרפר. הסרט מבוסס על הספר "נפילה כלפי מעלה" מאת ריצ'רד הולמס.[2] הסרט הופק על ידי טוד ליברמן, דייוויד הוברמן והרפר ומככבים בו פליסיטי ג'ונס, אדי רדמיין, הימש פאטל וטום קורטני.[3]

הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל הסרטים Telluride ב-30 באוגוסט 2019, ואחריו הוצג בפסטיבל הסרטים הבין-לאומי של טורונטו.[4][5] הסרט יצא לאקרנים בבריטניה ב-4 בנובמבר 2019, ובארצות הברית ב-6 בדצמבר 2019. בהמשך יצא לסטרימינג בשירות Prime Video של אמזון.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1862 בלונדון מגיעים הטייסים ג'יימס גליישר ואמיליה רן לשיגור בלון האוויר החם. אף על פי שהיא רדופה מזכרונות בעלה המנוח פייר, ממשיכה אמיליה לשמור על חזות אמיצה. במקביל, בפלאשבק, מופיע ג'יימס בפני החברה המלכותית ומסביר תאוריה שלו שניתן לחזות מזג אוויר בכדור פורח, אך נתקל בתגובות של צחוק. כשג'יימס חוזר לביתו, הוא מדבר עם הוריו, והם מנסים לשכנע אותו להתמקד בשיטת מדע מבוססת יותר.

על הכדור הפורח, מתחילים ג'יימס ואמיליה לעבור דרך שכבת הענן. עד מהרה הם נתקלים בסופה אלימה המסחררת את הכדור. בפלאשבק משכנעת אנטוניה את אחותה אמיליה להשתתף בחיי החברה. באותו פלאשבק פונה ג'יימס אל אמיליה ושואל אותה אם התסכים להיות הטייסת שלו בזמן שינסה להוכיח את התאוריות שלו, והיא מסכימה. בכדור הפורח, מגלה אמיליה שג'יימס לא הביא בגדים המתאימים לטמפרטורה הצונחת, ומחליטה לרדת. ג'יימס מסרב, והם מתווכחים. אמיליה מסכימה להמשיך לעלות, אך מבהירה לג'יימס שהם יצטרכו להתחיל לרדת בקרוב.

ג'יימס מתחיל לחוות היפוקסיה כשהם עולים, ומתעקש להמשיך. אמיליה מספרת לו שפייר הקריב את עצמו כדי להצילה בטיסת בלון קודמת, וג'יימס מסכים לרדת. אמיליה מגלה שקפא השסתום של שחרור הגז בראש הבלון. כשג'יימס מאבד את הכרתו, אין לה ברירה אלא לטפס על החלק החיצוני של הבלון ולפתוח את השסתום מלמעלה. עם כוויות הכפור על ידיה, היא נאבקת עם השסתום, ומכוונת שחרור איטי של הגז. אמיליה מאבדת את הכרתה ונופלת הצידה מהכדור, אך ניצלת על ידי החבל הקשור סביב מותניה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2016, אולפני אמזון רכשו את זכויות הסרט לתסריט של ג'ק תורן. באמצע 2018 אושר כי פליסיטי ג'ונס ואדי רדמיין מככבים בסרט.[6] הם חזרו לעבוד יחד לאחר "התאוריה של הכול" משנת 2014, בבימויו של ג'יימס מארש, מכיוון שעבודתם בעבר וחברותם האמיתית עזרו להם לשתף פעולה גם בסרט זה. הצילומים החלו בתחילת אוגוסט באולפני קולנוע במערב לונדון.

מיקומי הצילום באנגליה כללו את מכללת הצי המלכותי, גריניץ', פארק ריג'נטס, לונדון, בית קליידון, בקינגהאמשייר, הספרייה הבודליינית באוקספורד ופארק וורת'הם בלונדון. סצנות מרכזיות תוכננו עבור IMAX והם כוללים יחסי רוחב לאיימקס והן עבור בתי קולנוע עם מסכים גדולים יותר ובפורמט גדול.

דיוק היסטורי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מבוסס על מיזוג בין הטיסות המפורטות בספרו של ריצ'רד הולמס משנת 2013 "נופלים כלפי מעלה" (ISBN 978-0-00-738692-5). טיסת כדור פורח המשמעותית ביותר המתוארת בסרט מבוססת על טיסתם של האווירונאוטים הבריטיים ג'יימס גליישר והנרי קוקסוול ב-5 בספטמבר 1862, כשבלון הגז הפחמי שלהם הגיע לשיא הגובה העולמי של 11,000 מטרים (כ-36,000 רגל).[7] עם זאת, בעוד גליישר מופיע בסרט, קוקסוול הוחלף על ידי אמיליה רן, דמות בדיונית.[8]

בנוסף לקוקסוול, האנשים בפועל שהרכיבו את הדמות של אמיליה כוללים את:

  • סופי בלנשאר, האישה הראשונה שעבדה כבלונאית מקצוענית, שהפכה לאווירונאוטית מפורסמת בעקבות מות בעלה. פליסיטי ג'ונס הצהירה שבלנשאר היא ההשראה לדמותה.
  • מרגרט גרהאם,(אנ') אווירונאוטית בריטית ובדרנית.

מערכת היחסים של אמיליה עם בעלה פייר מבוססת בעיקר על טיסותיה של סופי בלנשאר עם בעלה ז'אן-פייר בלנשאר ואילו מותו של פייר נכתב בהשראתו של תומאס האריס ב-25 במאי 1824.[9]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא השמיים הם הגבול בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Gant, Charles (7 באוקטובר 2019), "How Tom Harper ensured the $40m 'The Aeronauts' took flight with Amazon Studios", Screen Daily, נבדק ב-25 באוקטובר 2019 {{citation}}: (עזרה)
  2. ^ Bricker, Tierney (6 בדצמבר 2019). "How The Aeronauts Drastically Changed the Real-Life Story". E! Online. נבדק ב-23 בדצמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Paur, Joey (16 באוגוסט 2018). "Felicity Jones and Eddie Redmayne Featured in First Photo From Amazon's 'The Aeronauts'". Geek Tyrant. נבדק ב-6 בנובמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ McIntosh, Steven (9 בספטמבר 2019). "Redmayne and Jones on 'wonderful' screen reunion". BBC News. נבדק ב-9 בספטמבר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ "The Aeronauts". Toronto International Film Festival.
  6. ^ Pearson, Ben (15 באוגוסט 2018). "'The Aeronauts' First Look: Felicity Jones and Eddie Redmayne Reunite 2,000 Feet in the Sky". Film/. נבדק ב-6 בנובמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Two aeronauts break world record for altitude in a balloon 5 September 1862". History. נבדק ב-30 באוגוסט 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Malvern, Jack. "Ballooning hero becomes a woman for new Eddie Redmayne film The Aeronauts". The Times. ISSN 0140-0460. נבדק ב-14 באוגוסט 2019. {{cite news}}: (עזרה)(נדרשת הרשמה)
  9. ^ Winchester, Simon (25 באוקטובר 2013). "Book Review: 'Falling Upwards' by Richard Holmes". The Wall Street Journal. ISSN 0099-9660. נבדק ב-28 במאי 2019. {{cite news}}: (עזרה)(נדרשת הרשמה)