וונג'י

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וונג'י
Wengie
לידה 9 בינואר 1986 (בת 38)
גואנגג'ואו, סין עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע אישי
מקום מגורים סידני, אוסטרליה
מידע אינטרנטי
תקופת הפעילות 2010–הווה (כ־14 שנים)
ז'אנר קומדיה, לייף סטייל, DIY
רשומים 14.1 מיליון
צפיות 1.6 מיליארד
שם הערוץ Wengie
www.wengie.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וונדי ג'י הואנגאנגלית: Wendy Jie Huang; נולדה ב-9 בינואר 1986 בשם וון-ג'י הואנג), הידועה גם בשם הבמה ראיה (Wraya), היא יוטיוברית, זמרת, ולוגרית, רקדנית ושחקנית אוסטרלית ממוצא סיני. מאז שפתחה את הערוץ שלה באוקטובר 2010, הסרטונים שלה קיבלו מעל 1.6 מיליארד צפיות והערוץ שלה צבר מעל 14 מיליון מנויים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוטיוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

וונג'י פתחה את הערוץ שלה ב-9 בספטמבר 2010, אך הסרטון הראשון שלה עלה רק ב-2013, לערוץ בשם "Wonderful World of Wengie" שסומל בלוגו בעל שלושה W. מאז קוצר שם הערוץ ל"וונג'י", שם הבמה שלה. וונג'י מעלה לערוץ סרטונים רבים, ביניהם סרטוני לייף סטייל, קומדיה, וDIY (עשה-זאת-בעצמך). בין הסרטונים הנצפים ביותר שלה נמצאים סרטוני סליים, חומר דמוי ג'לי שתפס תאוצה ברשתות החברתיות מאז 2016. ברבים מהסרטונים שלה, היא מגלמת שתי דמויות, וונג'י ה"ילדותית והכיפית" ו-וונדי ה"בוגרת והאופנתית".

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2017 וונג'י עברה לסין לתקופה קצרה בה התחילה לעבוד על מוזיקה עם חברת הקלטות סינית. במהלך תקופה זו, הוציאה שני סינגלים, "Baby Believe Me" ו-"OH I DO", כשהשני הגיע למקום הראשון במצעדים בסין. לאחר מכן, חזרה לאוסטרליה והחלה בפיתוח קריירת מוזיקה באנגלית.

מאז 2018 וונג'י הוציאה מספר סינגלים באנגלית, ביניהם "Cake", "Lace Up" ו-"Deja Vu". במאי 2018 הוציאה את הסינגל הראשון מתוך הפרויקט המוזיקלי הראשון שלה, שבמהלכו שיתפה פעולה עם זמרים מרחבי העולם. השיר, "Mr. Nice Guy", שיתוף פעולה עם הזמר הפיליפיני איניגו פסקל הגיע למקום הראשון במספר תחנות רדיו בפיליפינים. הסינגל השני, "Talk Talk", בשיתוף פעולה עם מפיק הקיי-פופ דייוויד אמבר, זכה לרמיקס עם הזמרת היפנית אייל. הסינגל השלישי, "Empire", שנכתב על ידי מלאני פונטנה ובוצע בשיתוף פעולה עם מיני, חברה בלהקה הקוריאנית (G)I-dle, הגיע למקום ה-22 במצעד של בילבורד והיווה הכניסה הראשונה של וונג'י למצעד. במאי 2020 השתתפה ברמיקס לשיר הסיני "Learn To Meow". ב-6 בנובמבר 2020 שוחרר מיני אלבום הבכורה שלה, "Collabs Vol. 1 (Int'l Ver.)"' ולצידו הסינגל החמישי והאחרון מהפרויקט, "Thing You Want", בשיתוף עם הזמרת ההודית שלמאלי קולגייד והראפר ההודי איקה.

ב-9 ביוני 2021 הודיעה וונג'י שמעתה והלאה תשחרר את המוזיקה שלה תחת שם במה שונה, ראיה (Wraya), על מנת להפריד את המוזיקה שלה מתדמיתה ככוכבת ילדים ולאפשר לה להתעסק בתכנים בוגרים יותר במוזיקה שלה. תחת שם במה זה הוציאה ראיה חמישה סינגלים, "Bitter", "Trust Issues", "Tight Rope", "Ghost" ו-"11:11", מתוך ה-EP השני שלה, "11:11".

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2017 דיבבה וונג'י את בליס בגרסה המחודשת של "בנות הפאוור פאף", בגרסאות השידור האוסטרלי והניו זילנדי של הסדרה.

ב-2019 שיחקה בתפקיד הראשי בסרט הקצר "Parked", בתור סאמר, נערה מתבגרת שעובדת ביריד שעשועים.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

וונג'י נולדה בגואנגג'ואו שבסין, ולאחר שהוריה עברו לגור במלבורן, אוסטרליה כשהייתה בת שנתיים, היא נשארה לגור עם הסבים שלה בסין. שנתיים לאחר מכן, עברה וונג'י עם הסבים שלה להתגורר במלבורן עם הוריה, ועברה מאוחר יותר לסידני. יש לה אח קטן בשם ג'ים. באוגוסט 2015 התארסה לבן זוגה מקס, והשניים מתגוררים כיום בלוס אנג'לס.

וונג'י למדה חשבונאות באוניברסיטה ועבדה בחברת ראיית חשבון באוסטרליה בעבר. לאחר בחירה לעזוב את מקום עבודתה, עבדה כיועצת מדיה למספר עסקים תוך כדי שהפעילה בלוג משל עצמה, לפני הצטרפותה ליוטיוב.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיני-אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2020: Collabs Vol. 1 (Int'l Ver.)
  • 2021: 11:11

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא וונג'י בוויקישיתוף