ויקיפדיה:עמוד ראשי/עיצוב 2009/סקר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

סקר זה נועד לכוון את מעצבי העמוד הראשי החדש. תוצאותיו אינן מחייבות. עיצוב העמוד הראשי הסופי יעבור דרך הפרלמנט. ‏Yonidebest Ω Talk23:49, 13 באפריל 2009 (IDT)

סקר[עריכת קוד מקור]

הוסיפו {{בעד}}/{{נגד}} מתחת לכל הצעה. אפשר ורצוי להוסיף נימוק קצרצר, כמו למשל מיקום מועדף. מטעמי עודף מידע, דיונים ונימוקים ארוכים יש להוסיף בדף השיחה.

מספר רב של פורטלים[עריכת קוד מקור]

פורטלים מתחלפים[עריכת קוד מקור]

קישורים לקטגוריות[עריכת קוד מקור]

מסגרת אירועים בלוח העברי[עריכת קוד מקור]

האם להציג מסגרת זו בעמוד הראשי החדש, במנותק ממצב התוכן שלו, שעליו יש לקיים דיון נפרד.
  • בעד. ‏Yonidebest Ω Talk19:08, 17 באפריל 2009 (IDT)
  • מתלבט - יש משהו שלא מובן לי עם המסגרת הזו כבר הרבה זמן. מתוך דף המסגרת: "אירועים בלוח העברי הוא מיזם להצגת אירועים בעלי משמעות ביהדות..." נשאלת השאלה למה עלינו להציג אירועים בעלי משמעות דווקא ביהדות? למה לא גם בדתות אחרות? אנחנו אנציקלופדיה העברית הרי, לא אנציקלופדיה היהודית. יורי - שיחה 19:35, 17 באפריל 2009 (IDT)
    • אנחנו גם מציגים את פורטל ישראל ופורטל יהדות בעמוד הראשי ומציגים מקבצי ערכים רק לחגי ישראל. ניסתי פעם לעורר דיון בשני הנושאים האלו ונתקלתי בהתנגדות עזה. דניאל ב. 23:12, 17 באפריל 2009 (IDT)
אפשר לקבל קישור לדיון. יורי - שיחה 00:02, 18 באפריל 2009 (IDT)
שיחה:עמוד ראשי/ארכיון 10#פורטלים אוניברסליים, שיחת ויקיפדיה:עמוד ראשי/מקבץ ערכים#רעיון רע ועל חוסר הנייטרליות שבקבלת מקבצים יהודיים בלבד תוכל לקרוא פה. דניאל ב. 21:21, 18 באפריל 2009 (IDT)
הלוח העברי רלוונטי יותר למשתמשי ויקיפדיה העברית מאשר הלוח המוסלמי. אין פה שום NPOV. ה"שימושיות" פה היא לעורר עניין ולחשוף ערכים, ויש קוראים רבים שיש להם עניין בזה. ע"פ נתוני הצפייה, קרוב ל-800 צופים בחודש צפו בדף ויקיפדיה:אירועים בלוח העברי, לעומת כ-1600 ב"ויקיפדיה:היום בהיסטוריה", וכ-3400 בויקיפדיה:הידעת (יש להביא בחשבון שהמסגרות של דפים אלה ממוקמות למעלה יותר בדף). דב ט. - שיחה 20:03, 19 באפריל 2009 (IDT)

היום בהיסטוריה בשילוב עם אירועים בלוח העברי[עריכת קוד מקור]

כלומר, לשלב רשימת היום בהיסטוריה ורשימת אירועים בלוח העברי בתוך מסגרת אחת.

מסגרת אקטואליה[עריכת קוד מקור]

הטיעון "אנחנו לא אתר חדשות" מוזר, הרי באתרי חדשות אין תיבת אקטואליה. דב ט. - שיחה 20:07, 19 באפריל 2009 (IDT)
כי זה העניין בהם - אחרת היינו קוראים לאתרים כאלה "ישנות"... Ldorfman - שיחה 01:03, 20 באפריל 2009 (IDT)

עיצוב שייראה טוב גם ברזולוציית 800x600[עריכת קוד מקור]

כלומר, לא יהיו תמונות שגולשות מהמסגרות, לא יהיו שורות עם מילה-שתיים בלבד בכל שורה, וכד'. מובן שהוא צריך להיראות טוב גם ברזולוציות גבוהות יותר. כאן ניתן לראות כיצד העמוד הראשי הנוכחי נראה, עם בעית תמונת היום הגולשת.

טורים צרים עבור הטקסט[עריכת קוד מקור]

מכיוון ששימוש בטורים צרים יחסית קל יותר לקריאה מרפרפת, מוצע לקבוע כי רוחב טורי טקסט (ערך מומלץ, הידעת, אך לאו דווקא רשימות כמו היום בהיסטוריה) לא יעלה על 55% מרוחב הדף, לא כולל סרגל הכלים בצד ימין. כמו שיש היום בדף הראשי, ובדומה לעיתונים; ובניגוד לעיצוב כמו זה בו הטקסט רחב (בטור הימני). התוצאה היא שאם בשני הטורים בעמוד יהיה טקסט מסוג זה, רוחבם יהיה בקירוב שווה, או שהטקסט המדובר יופיע בטור הצר מבין השניים.

שימוש באפשרות "הראה/הסתר"[עריכת קוד מקור]

הצגת חלק מהתוכן בלשוניות (כגון זה)[עריכת קוד מקור]

לוגו דהוי של ויקיפדיה בכותרות (כגון זה)[עריכת קוד מקור]

עד שלא נחשוב על משהו טוב יותר, עדיף להעתיק את העיצוב היפה ביותר! טוקיוני 22:26, 17 באפריל 2009 (IDT)

עמוד ראשי צבעוני יותר מהנוכחי[עריכת קוד מקור]

כלומר, שימוש במגוון צבעים רחב יותר לעומת גוון צבע עיקרי שולט אחד. זה, למשל, הוא עמוד צבעוני יותר.