ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/חתימה מוויקינתונים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<חתימה מוויקינתונים

  • תאריך תחילת ההצבעה: 00:15, 25 באפריל 2018 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 00:14, 2 במאי 2018 (IDT)

מהות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  • האם יש להציג חתימות של מנהיגים במסגרת תבנית המידע בערך (תבנית:מנהיג)?
  • אם כן, האם יש מקום להציגה באופן אוטומטי לכל מנהיג שעבורו מצוינת חתימה מוויקינתונים

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

צד א' - להציג את החתימה באופן אוטומטי מוויקינתונים[עריכת קוד מקור]

  • חתימה היא פרט שיכול וצריך להופיע בתבנית. למשל חתימה של אישים שחתמו על מסמכים היסטוריים, אבל לא רק אלה אלא גם שאר מנהיגים
  • הנוהג להוסיף חתימה קיים גם בוויקיפדיות האחרות כולל המובילות
  • החתימה חשובה כמו תמונת פורטרט של אדם
  • עיינו בדיונים הקודמים שהובא קישור לעיל. נערכו שני דיונים נפרדים על הוספת השדה חתימה בתבנית ובשניהם היה רוב מוחץ להוספת השדה. לא ברור מדוע נוספה אפשרות לאשרר את השדה
  • שאיבה אוטומטית היא ברירת מחדל בכל התבניות ובכל השדות. תמיד יהיה אפשר לנטרל את החתימה בערך מסוים אם היא מפריעה, למרות שאיני רואה סיבה להפרעה
  • ראו את קטגוריה:חתימות של פוליטיקאים. כל אלה נאספו בעמל רב והם כשרים להופיע בערכי המנהיגים. אין סיבה שלא יופיעו בערכים אוטומטית וללא צורך בהתערבות ידנית של העורכים

משתמש:קובץ על יד, משתמש:Sokuya, משתמש:Itaygur, משתמש:Geagea, תמכתם בהצגת חתימה בדיונים קודמים. אנא הוסיפו עוד טיעונים אם יש מקום. בורה בורה - שיחה 00:24, 21 באפריל 2018 (IDT)

  • חתימות של מנהיגים נמצאות על מסמכים חשובים כמו הסכמי שלום, הסכמים כלכליים, ועוד. ראו למשל דוגמה בולטת של חתימתו של ארקלה השני על חוזה גאורגייבסק. אחד החוזים החשובים של גאורגיה. חתימתו של ארקלה השני בולטת מאוד בחוזה עצמו.
    כמו כן, אני חושב גם שחתימה היא מאפיין מזהה של הדמות בדומה לתמונה. שהרי מה חשובים תווי פניו של אדם אם יש לו שפם או שהוא קרח. אין להם משמעות כלשהם אלא רק כסממן זיהוי לדמות. גם חתימה (ובעבר גם חותם) הוא סממן זיהוי.Geagea - שיחה 01:32, 21 באפריל 2018 (IDT)
  • גלובאליזם: רבות מהוויקיפדיות (ואולי אף רובן) מציגות את חתימתו של אדם, ובהן הבולטות והמובילות יותר (האנגלית, הגרמנית, הצרפתית, הערבית, הפולנית, הרוסית, הסינית ועוד). מה נשתנינו מכל אומה ולשון? קובץ על ידשיחה21:32, 21 באפריל 2018 (IDT)
  • שיקוף האדם: תמונתו של אדם היא איך שנגזר עליו להיראות; הוא יכול לשנות זאת מעט, אבל לא מן היסוד. חתימתו של אדם היא מצביעה איך הוא בעיני עצמו. על כן לחתימה ערך מוסף על פני התמונה. קובץ על ידשיחה21:33, 21 באפריל 2018 (IDT)
  • נפח בתבנית בהשוואה לתמונה: נפח החתימה באורך התבנית הוא פחות מרבע מאשר זה של תמונה. קובץ על ידשיחה21:32, 21 באפריל 2018 (IDT)
  • נכס בר השפעה ומשקל: חתימתו של אדם היא בעלת משקל רב והשפעה רבה. בשרטוט מספר קוים משורבטים נרצחו עשרות מיליונים, בוצעו עסקאות של מליארדים, עלו וקרסו אימפריות, ובוצעו רפורמות בכל מישור ותחום. קובץ על ידשיחה21:32, 21 באפריל 2018 (IDT)

צד ב' - להציג את החתימה בתבנית בהזנה ידנית[עריכת קוד מקור]

  • התבנית נועדה להצגת ברורה ובולטת של הנתונים האנציקלופדיים המהותיים. לחתימה חשיבות מועטה (בדומה לתמונת קבר) והוספתה מושכת תשומת לב מנתונים חשובים יותר. יש להציגה רק במקרים מיוחדים וגם אז לאו דווקא בתבנית הנדב הנכון - שיחה 09:09, 21 באפריל 2018 (IDT)
  • ברוב המוחלט של המקרים תמונה נוספת של האישיות תורמת יותר מתמונת חתימה שאולי יש לה ערך קישוטי.
  • שילוב של חתימה צריך להיעשות בשיקול דעת - מה הערך האנציקלופדי של חתימה (למשל מנהיגים שחתמו במסמכים היסטוריים חשובים כמו מגילת העצמאות) אל מול תחרות עם תמונות אחרות בעלות ערך היסטורי שמתחרות על מקום בערך. למשל במקרה של מנחם בגין לא ברור האם יש עדיפות לחתימה על פני נאום/תמונת מפגש מנהיגים) וכך גם במקרה של יאסר ערפאת (תמונת מנהיגים). במקרים מסוימים יתכן שהחתימה לא צריכה להופיע בתבנית כדי לאפשר לשלב כבר בתחילת הערך תמונה היסטורית, וניתן לשלב את החתימה בהמשך הערך אם יש לה ערך אנציקלופדי.

ערן - שיחה 09:29, 21 באפריל 2018 (IDT)

טועים קודמיי בחושבם שחתימה היא רק בעלת ערך משני כקישוט. לחתימה של אישים יש ערך מידעני ממדרגה ראשונה.
רבים המבקשים לזהות על בסיס חתימה במסמך מי האיש שכתבו!
ואם תאמרו רוב הקוראים אינם נדרשים למקורות עצמאיים אשיב לכם שאם תבדקו כמה צפיות יש לערכים בעולם בעלי עניין לקהלים פוטנציאליים רחבים, תגלו להפתעתכם שרוב העולם ללא טורח בכלל לקרוא גם לא בויקיפדיה אלא בעיקר אנשים משכילים בעלי תרבות למידה ולכן כאן מה שקובע זו השאלה האיכותנית לפיה לחתימה יש ערך מידעני ממעלה ראשונה.
וזה עוד לפני סיבות אחרות משניות לערך שיש בכך. חלקן צויינו. מי-נהר - שיחה 23:44, 22 באפריל 2018 (IDT)

צד ג' - לא להציג את החתימה בתבנית[עריכת קוד מקור]

לדעתי מראה החתימה אינו חשוב ואינו אנציקלופדי. בנוסף, הגרפיקה בתבנית מושכת את העין מיד בתחילת הקריאה ומפריעה לקליטת הפרטים החשובים. במקרה נדיר שיש לחתימה חשיבות, זה לרוב כשהיא מוצגת על מסמך היסטורי כלשהו, ואז מתאים להציגה דווקא על גביו, וגם לא בראש הערך. על הנושא כבר התקיימה הצבעת מחלוקת ב-2014 והוחלט ברוב של 10 מול 6 שלא להציג את החתימה. אם השדה יוכנס לתבנית, אפילו כאופציה להזנה ידנית, כותבי הערכים עלולים להרגיש שהערך שלהם אינו שלם בלי שיוסיפו את התמונה. וגם כשהם לא יעשו את זה, יקרה מה שקורה עם קישורים פנימיים מיותרים לערכי שנים, כלומר ויקיפדים אחרים שגישתם לנושא מכלילה יעשו את זה במקומם, והתוצאה תהיה שהחתימה תוצג בהמון ערכים ללא תלות בהעדפת רוב החברים. נימוק נוסף לשמירה על האחידות הסגנונית הוא שאם נאפשר הצגת חתימות בתבנית, יווצר רושם שהמנהיגים שחתימתם אינה מוצגת פחות חשובים. בברכה, גנדלף - 00:15, 22/04/18

מתנגד להצגת חתימה באופן גורף, ישנם טרוריסטים שיש להם תבנית מנהיג כמו יאסר ערפאת. ✭ עט הזמיר ✭ - שיחה 00:28, 22 באפריל 2018 (IDT)
דווקא את זוכה פרס נובל לשלום הזה ציינת, במקום את אדולף היטלר? בברכה, גנדלף - 09:42, 22/04/18
התכוונת פרס נובל לכלום. ✭ עט הזמיר ✭ - שיחה 10:35, 22 באפריל 2018 (IDT)
לא יודע מה יש לך נגד החתימה של יאסר ערפאת, אבל גם באופציית ההצגה האוטומטית אפשר לנטרל כל חתימה. בורה בורה - שיחה 06:03, 23 באפריל 2018 (IDT)
בורה בורה אסביר, חתימה של אדם היא לא חשובה, אלא א"כ מדובר בדמות חשובה, ואז ישנם כאלו שאוספים חתימות מאנשים שחשובים להם. ברגע שאתה מראה חתימה של טרוריסט אתה "מחשיב" אותו. ולכך אני מתנגד. ✭ עט הזמיר ✭ - שיחה 15:55, 25 באפריל 2018 (IDT)
לא מסכים אתך. היה מנהיג העם הפלסטינאי עשרות שנים. אגב, היה על הכוונת שלי במצור על ביירות אבל לא היה אישור לחיסול... בורה בורה - שיחה 15:59, 25 באפריל 2018 (IDT)

הדיון הנוכחי[עריכת קוד מקור]

משתתפי הדיון: משתמש:קובץ על יד, משתמש:Sokuya, משתמש:Itaygur, משתמש:Geagea, משתמש:הנדב הנכון, ערן, מי-נהר, ✭ עט הזמיר ✭ , יוניון ג'ק - ההצבעה נפתחה. בורה בורה - שיחה 14:25, 25 באפריל 2018 (IDT)

בורה בורה, ההצבעה נסגרה. יוניון ג'ק - שיחה 00:25, 2 במאי 2018 (IDT)

לא הבנתי[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי מדוע יש בכלל צורך בהצבעה על הנושא הזה. האם לא נקבע שברירת המחדל היא שתמיד שולפים נתונים מוויקינתונים? ואם רוצים או צריכים, בגלל טעות או שגיאה כלשהי, אז דורסים אותם ידנית (או אפילו, רחמנא לצלן, מתקנים פשוט את הוויקינתונים בעצמנו). אז מה כל כך מיוחד בחתימות ובמנהיגים, שצריך לקיים עבורם מדיניות נפרדת? לא הבנתי. יוניון ג'ק - שיחה 23:51, 22 באפריל 2018 (IDT)

המחלוקת אינה האם להסתמך על ויקינתונים, אלא האם לכלול פריט מידע מסויים בתבנית מנהיג. לא כל שדה אנו כוללים בכל תבנית. חלופה ב' שמציעה לעשות זאת בהזנה ידנית שואפת לאפשר כך שיקול דעת לגבי חשיבות המידע במקרה של כל אחד מהמנהיגים. בברכה, גנדלף - 00:15, 23/04/18
אני לא חושב שחלופה ב' היא היחידה ששואפת לשיקול דעת. גם בחלופה א' יש מקום לשיקול דעת. אם תמונה עדיפה על חתימה אזיי אפשר להוסיף "|חתימה=-" ואין חתימה. לא תמיד יש תמונה נוספת ולא תמיד התמונה הנוספת עדיפה על חתימה. Geagea - שיחה 03:01, 23 באפריל 2018 (IDT)
בחלופה א' אם כותבים "|חתימה=-" אז בשדה החתימה מופיע קישור שבור (אדום) לקובץ החתימה. וידאתי את זה בוויקיאנגלית. בברכה, גנדלף - 05:42, 23/04/18
גנדלף טועה. במקור הצבעה נפתחה על חתימה מוויקינתונים כן או לא ורק אח"כ הוא הוסיף את הבקשה לאשרר את השדה חתימה בתבנית. מי שיטרח לקרוא את הדיונים הקודמים יגלה שנערכו שני דיונים נפרדים על הוספת השדה בתבנית ובשניהם היה רוב מוחץ להוספת השדה. על כן לא ברור למה האופציה נוספה. מעבר לזה, יוניון ג'ק אתה צודק בהחלט! אופציית שאיבה אוטומטית היא ברירת מחדל בכל התבניות ואכן כך כתבתי את התבנית. אולם ערן התנגד והוצרכתי לפתוח הצבעת מחלוקת. כמו שגיאה אמר, תמיד יהיה אפשר לנטרל את החתימה אם היא מפריעה למרות שאיני רואה סיבה להפרעה. בורה בורה - שיחה
את הפתרון לנטרול החתימה, אם בכלל תהיה בעיה, נמצא במידה וחלופה א' תאושר. הסירו דאגה מלבכם, זה לא צריך להשפיע כהוא זה על ההצבעה. בורה בורה - שיחה 05:59, 23 באפריל 2018 (IDT)
תבנית מידע מרכזת את עיקרי הערך. לא תמיד כל פרט שיכול להופיע בתבנית מידע הוא פרט משמעותי וצריך להפעיל שיקול דעת. במקרים שבהם לרוב הפרט הוא משמעותי הוא נשאב מוויקינתונים ובמקרה הצורך אפשר לבטל זאת, אבל יש גם מקרים אחרים שבהם ברירת המחדל היא שלא לשאוב מווקינתונים - למשל בתבנית זו ציון בן או בת הזוג אינו נשאב. הכלל הוא שלמנהיגים מהשורה הראשונה כגון נשיאים, ראשי ממשלה, מלכים וכדומה, מקובל לתת את שם בן או בת הזוג, ולא מקובל בוויקיפדיה לתת את שם בת הזוג של אנשי ממשל מהדרג השני ומטה כגון ראשי ערים. ערן - שיחה 07:47, 23 באפריל 2018 (IDT)
ואנו טוענים שחתימה זה כמו תאריך לידה, כברירת מחדל נשאב. מעטים ביותר, כמעט אין, שדות שאפשר לשאוב ולא נשאבים. בורה בורה - שיחה 08:12, 23 באפריל 2018 (IDT)
ערן, אבל גם במצב הנוכחי (שליפה אוטומטית של החתימה מוויקינתונים) ניתן להפעיל שיקול דעת, ולהסירה, אם רוצים. אפשר לדון בכל מקרה לגופו של עניין. למה צריך הצבעה? עדיין לא הבנתי. יוניון ג'ק - שיחה 09:38, 23 באפריל 2018 (IDT)
ראשית המצב הנוכחי הוא שאין חתימה כלל בתבנית - בהתאם לויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/תבנית:מנהיג (הוחלט שלא להציג חתימה ברוב של 10 לעומת 6). כעת יש מי שמעוניין לבטל את ההחלטה - לצורך זה יש להצביע על שינוי נסיבות (זה לא המקרה), או להגיע להסכמה בקונצנזוס מלא בדיון (גם זה לא התקיים), או לקיים הצבעה שבה יוחלט ההפך מההצבעה הקודמת. גם אם יש מקום לחתימה במקרים מסוימים, לשאיבה מוויקינתונים משמעה שברוב המקרים יש להציג את החתימה ובמקרים יוצאי דופן צריך להסירה ואילו להזנה ידנית של חתימה משמעה שברוב המקרים אין מקום לציון החתימה אלא במקרי יוצאי דופן. ערן - שיחה 09:51, 23 באפריל 2018 (IDT)

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

שיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

יש לדרג את כל האפשרויות העומדות להצבעה. אפשרויות שתתעלמו מהן ייחשבו לאחרונות בתור. הדירוג יכול להיות חלקי, ואסור לו לכלול סתירות פנימיות.

את ההעדפות אפשר לנסח באופן מילולי, למשל "אפשרות א', ואם לא אז ב' או ג', ואם לא אז ד'". אפשר גם להשתמש בקיצורים המקובלים:

  • ד – העדפת אפשרות ד' על פני כל אפשרות אחרת.
  • בגא - העדפת אפשרות ב', ואם לא אז ג' ואם לא אז א' ואם לא אז כל אפשרות אחרת.
  • ב(גא) - העדפת אפשרות ב' כאפשרות ראשונה ולאחר מכן א' או ג' ללא העדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • גד(אב) – העדפת האפשרויות ג' ו-ד' על פני אפשרויות א' ו-ב', כשאפשרות ג' עדיפה על פני ד' ולאחריהן א' ו-ב' ללא ההעדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • (דה)(אבג) – העדפת אפשרויות ד' או ה' (ללא העדפה ביניהן) על פני אפשרויות א', ב' או ג' (ללא העדפה ביניהן) ואותן על פני כל אפשרות אחרת.

הקולות ישוקללו לפי שיטת שולצה למציאת זוכה יחיד.

אפשרויות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  • אפשרות א' - להציג את החתימה באופן אוטומטי מוויקינתונים
  • אפשרות ב' - להציג את החתימה בתבנית בהזנה ידנית
  • אפשרות ג' - לא להציג את החתימה בתבנית

ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  1. גאב - לדעתי החתימה אינה חשובה, אבל אם יוחלט לאפשר הצגה שלה, הכי נוח להיעזר בוויקינתונים. בברכה, גנדלף - 14:03, 25/04/18
  2. אבג - חתימה חשובה מאין כמוה כפי שהוסבר לעיל ויש להציגה אוטומטית. בורה בורה - שיחה 14:18, 25 באפריל 2018 (IDT)
    בורה בורה כל כך חשובה שאתה מעדיף שהיא תופיע שלא דרך ויקינתונים, גם אם המידע קיים שם, על פני שלא תופיע כלל? זה עלול לשמש פתח לפרמטרים אחרים והחתימה לא חשובה יותר מהעיקרון שמידע כללי עדיף שיגיע מבסיס נתונים כללי ולא מקומית אצלנו. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:28, 29 באפריל 2018 (IDT)
    ההצבעה היא שולצה וצריך לדרג. אני לא מסכים ששדה זה כלל לא יופיע. בורה בורה - שיחה 10:32, 29 באפריל 2018 (IDT)
  3. אבג. כמו כל הוויקיפדיות, בפרט שיש לכך את כל הסיבות הטובות, כנ"ל. קובץ על ידשיחה14:39, 25 באפריל 2018 (IDT)
  4. אב. החתימה היא פרט מידעני ממעלה ראשונה. מי-נהר - שיחה 14:44, 25 באפריל 2018 (IDT)
  5. אבג - אם כבר יש נתון אין סיבה לא למשוך אותו כפי שאנו מושכים נתונים אחרים. לחסום משיכה בערך ספציפי תמיד אפשר ידנית. Dovno - שיחה 14:45, 25 באפריל 2018 (IDT)
  6. בג - חתימה היא לרוב פרט שולי שצריך להוסיף בשיקול דעת. מעדיף שתהיה אפשרות טכנית להוסיף ידנית במקרה הצורך לתבנית, או שלא להוסיף כלל בתבנית אלא לשלב בגוף הערך. ערן - שיחה 15:30, 25 באפריל 2018 (IDT)
  7. בג - לא מועיל, קצת מזיק הנדב הנכון - שיחה 15:35, 25 באפריל 2018 (IDT)
  8. ב Eladti - שיחה 15:59, 25 באפריל 2018 (IDT)
  9. אבג. אני בעד הפעלת שיקול דעת אם להציג את החתימה או לא, אך ברירת המחדל צריכה להיות שכן, ובאופן אוטומטי מוויקינתונים. בדיוק כמו כל שדה אחר בתבנית. יוניון ג'ק - שיחה 17:58, 25 באפריל 2018 (IDT)
  10. אבג. כמו יוניון ג'ק. – אסף (Sokuya)שיחה 22:34, 25 באפריל 2018 (IDT)
    יוניון ג'ק, Sokuya לידיעתכם "כמו כל שדה אחר בתבנית" לא מדויק. ראו הסבר לגבי בן/בת זוג שלא נטענים מווקינתונים בדיון לעיל. ערן - שיחה 00:55, 26 באפריל 2018 (IDT)
    ומאות ואלפי אחרים נשאבים... הולכים לפי הכלל, לא לפי היוצא מן הכלל. בורה בורה - שיחה 01:07, 26 באפריל 2018 (IDT)
    גם בן/בת זוג צריכים להישאב מוויקינתונים כברירת מחדל. יוניון ג'ק - שיחה 07:48, 26 באפריל 2018 (IDT)
    אני מסכים אתך יוניון! בורה בורה - שיחה 08:34, 26 באפריל 2018 (IDT)
  11. אב. Geagea - שיחה 23:07, 25 באפריל 2018 (IDT)
  12. אב. –Dork105 - שיחה 22:21, 26 באפריל 2018 (IDT)
  13. א. Itaygur - שיחה 22:58, 26 באפריל 2018 (IDT)
  14. א. BAswim - שיחה 08:18, 27 באפריל 2018 (IDT)
  15. גבא מזיק בעיקר. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 12:13, 27 באפריל 2018 (IDT)
  16. אבג ‏Guycn2 · ☎‏ 00:34, 28 באפריל 2018 (IDT)
  17. גבא • איקס איקס - שיחה 19:30, 28 באפריל 2018 (IDT)
  18. אג. לא רואה היגיון להזין ידנית אם המידע קיים בוויקינתונים לפעמים צריך שיקול דעת, כמו כל פרמטר אחר שנשאב מוויקינתונים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:26, 29 באפריל 2018 (IDT)
  19. גב ‏«kotz» «שיחה» 20:46, 29 באפריל 2018 (IDT)
  20. אגב ‏TMagen‏ • שיחהמיזם ויקי נשים 14:23, 30 באפריל 2018 (IDT)
  21. א דרור - שיחה 17:01, 1 במאי 2018 (IDT)

אפשרות א' היא האפשרות הנבחרת. יוניון ג'ק - שיחה 00:24, 2 במאי 2018 (IDT)

אפשר קצת פרטים בכמה היא גוברת על ב' וג'? בורה בורה - שיחה 00:35, 2 במאי 2018 (IDT)
14 מצביעים מתוך 21 (66.66%) בחרו א' בתור האפשרות הראשונה שלהם, ולכן א' היא האפשרות הנבחרת. לא חישבתי מעבר לכך, כי אין בכך צורך. יוניון ג'ק - שיחה 07:12, 2 במאי 2018 (IDT)
אם זה ממש משנה למישהו, אז הצעה א' נצחה את הצעה ב' 6:15 ואת הצעה ג' 6:14. הצעה ב' גברה על הצעה ג' 6:12. בברכה, Easy n - שיחה 09:34, 3 במאי 2018 (IDT)
תודה Easy n. זה חשוב כדי להראות שהרוב כאן היה ניכר ומשמעותי. בורה בורה - שיחה 16:36, 3 במאי 2018 (IDT)