ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/תבנית:מנהיג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<שיחת תבנית:מנהיג

  • תאריך תחילת ההצבעה: 19:40, 8 ביוני 2014 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 19:39, 15 ביוני 2014 (IDT)

הקדמה[עריכת קוד מקור]

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

עמדות הצדדים[עריכת קוד מקור]

עמדת הצד הראשון[עריכת קוד מקור]

דוגמה לחתימתו המפורסמת והמסוגננת של ג'ון הנקוק. חתימה כזו תופיע בתבנית:מנהיג

יש להציג את שדות מקצוע ו/או חתימה בתבנית:מנהיג.

תבנית זו הינה "תבנית-על מודולרית". במילים אחרות היא יכולה להחליף עשרות תבניות דומות שהיו ועדיין במערכת, לתבנית אחידה ומסודרת. עם השנים אכן הוסבו ונמחקו הרבה תבניות כאלה, וחלקן בתהליך מתמשך. השדות האלה קיימים בתבנית כבר מ-26 במאי 2013, דהיינו למעלה שנה! ציינתי במפורש שהם הוספו במסגרת האיחוד בתקציר העריכה. ברוקולי ההחליט למחוק אותם אחרי שנה... ראו להלן רשימה חלקית. באדום תבניות שכבר הוסבו במלואן.

תוך כדי ההסבה התברר ששדות שקיימים בתבניות מוסבות, לא קיימים בתבנית זו. כדי לשמור על חומר שלא יאבד, נוספו לתבנית שני שדות, מקצוע וחתימה. ודאי שיש נחיצות למקצוע. אדם למד רפואה שבע שנים והחליט להיות פוליטיקאי? אז כל לימודיו זה "זניח לחלוטין"? אין שום בעייה עם זכויות יוצרים של חתימה. אם זה בוויקישיתוף, זה כשר! אנו יודעים כמה הם מקפידים שם על זכויות יוצרים.

בדיונים הובעה דעות כגון:

  • "אני מבקש לצמצם את הדיונים על קוצו של י'. פחות חשוב אם פרט זה או אחר יופיע בתבנית או לא יופיע בתבנית. יותר חשוב שהתבניות יאוחדו והתבניות המיותרות יבוטלו. זאת דעתי לגבי כל הנושא הזה. צמצום תבניות מיותרות הוא מטרה חשובה שאפשר בהחלט להתפשר כדי לאפשר את הדבר."
  • "הדיון הטכני משני לכך שיש לאחד את כל התבניות האלו."
  • "התכנסנו כאן כדי לצמצמם את התבניות הרבות שהיו, לא למחוק מידע, לכן לדעתי גם פרמטר שרלוונטי לדמות בודדת אין להסירו. אפשר להוסיף הסתייגויות בדף התבנית או באשף."
  • "המידע הזה היה קיים בתבנית ב-3-4 תבניות שכבר הוסבו ולא הפריע לאף אחד. אני שימרתי את המידע. אי הכללת השדות כעת משמע השמדת המידע ולא נראה לי המהלך הזה."
  • "העובדה שאסד רופא עיניים לא ראויה לאזכור? גם לחתימה יש חשיבות, חתימות של מנהיגים מתנוססות על מסמכים חשובים ביותר כהסכמי שלום, הסכמים כלכליים, ועוד. דווקא בגלל שהוא רודן ורוצח צמא דם, אני רואה חשיבות בציון העובדה שהוא היה בעברו אדם נורמטיבי ואף למד רפואה."
  • "הטענה להז"י מופרכת, מה הדבר הבא? נסגור את קומונס מחשש להז"י? בעניין החתימות; ראה למשל את קטגוריה:חתימות של פוליטיקאים, אני לא מאמין שמאות הקבצים הללו הם בשימוש הוגן."

ערן הפיק רשימה של מנהיגים (עם {{מנהיג}}) שיש להם ערך בפרמטר מקצוע (לא ריק). בהנחה שלא מוצג המקצוע הפרט הזה מופיע רק בתיבת העריכה ולא מוצג לקוראים.

  1. אבל אפשור
  2. אברהם לינקולן
  3. אדוארד אברט
  4. אדוארד ליווינגסטון
  5. אדוארד סטטיניוס
  6. אדולפו רודריגס סאה
  7. אדמונד מאסקי
  8. אדמונד רנדולף
  9. אוו מוראלס
  10. אחמד נגיב אל-הילאלי
  11. אל גור
  12. אליהוא רוט
  13. אלכסיי קודרין
  14. אלכסנדר בגלוב
  15. אלכסנדר הייג
  16. אלכסנדר רוצקוי
  17. אנדרו ג'ונסון
  18. אנטולי צ'ובאיס
  19. ארנולד שוורצנגר
  20. ארסני יאצניוק
  21. ביינברידג' קולבי
  22. ביל קלינטון
  23. בנימין זאב הרצל
  24. ברק אובמה
  25. ברתלמי בוגנדה
  26. גאורגי פולטאבצ'נקו
  27. ג'ון אדמס
  28. ג'ון היי
  29. ג'ון טיילר
  30. ג'ון מייג'ור
  1. ג'ון פוסטר
  2. ג'ון פוסטר דאלס
  3. ג'ון פורסית'
  4. ג'ון קלייטון
  5. ג'ון שרמן
  6. ג'ורג' הרברט ווקר בוש
  7. ג'ורג' ווקר בוש
  8. ג'ורג' וושינגטון
  9. ג'ורג' שולץ
  10. ג'יימס ביוקנן
  11. ג'יימס בייקר
  12. ג'יימס בליין
  13. ג'יימס מדיסון
  14. ג'יימס פולק
  15. ג'ימי קרטר
  16. גרובר קליבלנד
  17. ג'רי בראון
  18. ג'רלד פורד
  19. ג'רמיה בלאק
  20. דין ראסק
  21. דמיטרי מדבדב
  22. הילרי רודהם קלינטון
  23. הנרי קיסינג'ר
  24. הרולד וילסון
  25. ואדים טיולפאנוב
  26. וולטר גרשם
  27. וורן הרדינג
  28. וורן כריסטופר
  29. ויליאם אברטס
  30. ויליאם מקינלי
  1. ויליאם מרסי
  2. ויליאם פירס רוג'רס
  3. ויקטור זובקוב
  4. ויקטור יושצ'נקו
  5. ויקטור ינוקוביץ'
  6. ולדימיר יאקבלב
  7. ולדימיר פופובקין
  8. ולנטינה מטוויינקו
  9. זאכרי טיילור
  10. ז'ורז'ה סמפאיו
  11. חוסיין אל-ח'אלידי
  12. טאווי רייוואס
  13. טוני אבוט
  14. יבגני רויזמן
  15. יוליסס סימפסון גרנט
  16. כריסטיאן הרטר
  17. לואיזה דיאוגו
  18. לואיס מקליין
  19. לואיס קאס
  20. לורנס איגלברגר
  21. לורנס סאמרס
  22. ליאוניד קוצ'מה
  23. מגומדלי מגומדוב
  24. מדליין אולברייט
  25. מוחמד מורסי
  26. מיכאיל אוסייבסקי
  27. מיכאיל פרדקוב
  28. מילרד פילמור
  29. מרגרט בקט
  30. מרטין אינדיק
  1. נג'יב מיקאתי
  2. ניקולאיה טימופטי
  3. ניקולאי ריז'קוב
  4. סבטוזר מרוביץ'
  5. סיירוס ואנס
  6. סנדרה דיי או'קונור
  7. סרגיי נארישקין
  8. סרגיי סוביאנין
  9. עבדאללה, מלך ערב הסעודית
  10. עדלי סטיבנסון (סגן נשיא)
  11. פיט רטיף
  12. פילאנדר נוקס
  13. פרדריק פרלינגהויסן
  14. פרנקלין פירס
  15. פרנק קלוג
  16. פרסקוט בוש
  17. צ'ארלס אוונס יוז
  18. קולין פאוול
  19. קונדוליזה רייס
  20. קורדל הול
  21. רוברט לאנסינג
  22. רוברט סמית' (מדינאי)
  23. רוזה אוטונבייבה
  24. רונלד רייגן
  25. ריצ'רד אולני
  26. רם עמנואל
  27. תאודור רוזוולט
  28. תומאס בייארד
  29. תומאס ג'פרסון

רואים מהרשימה שיש 120 ערכים עם התוכן הזה של מקצוע שקיים אך לא מוצג. זה הרבה! וזה גם מוכיח את מה שאני טוען כל הזמן שמידע נעלם. אם היינו משאירים את התבניות הישנות כמות שהן, המקצוע היה מתנוסס בראש חוצות ואיש לא היה פוצה פה ומצפצף. אז למה בתבנית הזו שזה לא יופיע? קוראים רוצים לדעת מה מקצועו של תומאס ג'פרסון או בשאר אל-אסד, שהוא רופא עיניים.

בורה בורה - שיחה 21:19, 5 ביוני 2014 (IDT)

הטענה הזאת היא הטעיה שאין לקבל אותה בשום פנים ובשום מצב. זה שהמידע לא מוצג בתבנית, לא אומר שהמידע נעלם. הוא מוצג במקום ובהקשר הנכון: גוף הערך עצמו. כפי שנאמר כאן, לא כל דבר ראוי להופיע בתבנית. הקוראים שרוצים לדעת שהקצב מדמשק הוא במקרה גם רופא עיניים יוכלו למצוא זאת על נקלה במקום המתאים בערך. אם יתעצלו לקרוא זאת שם זו הבעיה שלהם. לא שלנו. אני באופן אישי נותן לקוראים שלנו הרבה יותר קרדיט. והטענה שאף אחד לא התייחס לתבניות האלה אינה נכונה - התייחסו גם התייחסו. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 19:33, 15 ביוני 2014 (IDT)

עמדת הצד השני[עריכת קוד מקור]

אין להציג את שדות מקצוע ו/או חתימה בתבנית:מנהיג.

בדקתי באופן אקראי את אדוארד אברט בשדה המקצוע כתוב "פרופסור". פרופ' זה לא מקצוע, זה תואר אקדמי. אצל ג'יימס בייקר כתוב "עורך דין, פוליטיקאי" - פוליטיקאי זה לא ממש מקצוע שצריך לציין. אפשר להוסיף שדה כזה לכל פוליטיקאי. אצל סרגיי נארישקין יש סוף סוף ציון נכון של מקצוע "כלכלן". יחד עם זאת, בעיון בערך אין זכר לעיסוקו בתחום כלכלי משמעותי כלשהו. כתוב שהיה יועץ לשגריר, אבל זה לא תפקיד כלכלי, אלא דיפלומטי בעיקרו, גם אם נניח שהיה עוזר לענייני כלכלה. כנ"ל למשל אצל כריסטיאן הרטר - כתוב שהיה עו"ד, אבל הוא נבחר בגיל צעיר למדי לבית נבחרים של מדינת מסצ'וסטס ואחר כך התקדם בשדה הפוליטי. גם פה אין זכר לקריירה משפטית ענפה. אני חושש שהצגת המקצוע תפגע בקורא. אדם מסוים יוצג כבעל מקצוע מסוים, שהוא מעולם לא עסק בו או לחלופין עסק בו במידה שלא תואמת את הסיבה שבגללה הוא קיבל ערך. הרי מר בייקר לא קיבל ערך כי היה עו"ד, אלא כי היה פוליטיקאי בכיר. יש עוד מיליוני עו"ד בדיוק כמוהו. אני לא חושב שזה פרמטר נחוץ.

לגבי חתימה - זה עניין של טעם אישי. אני חושב שזה פרט קישוטי מיותר ולא אנצ', אבל גם הדעה האחרת היא לגיטימית וטוב להכריע בנושא זה בהצבעה באמת. גילגמש שיחה 20:09, 6 ביוני 2014 (IDT)

אוסיף כי מעולם לא הייתה הסכמה על הוספת החתימה לתבניות השונות, והדבר נעשה בסדרת מחטפים מאז התקופה האדלריסטית. נושא החתימה היה שנוי במחלוקת מזה שנים רבות. אין לקבל בשום מצב את התירוץ הדחוק שיש להוסיף את השדה כי כך מישהו החליט, וכי ככה יותר נוח לאחד את התבניות. זו טענת סרק, שהיא אפילו לא שגויה. כמי שעסק בעבר רבות באיחוד ערכים (והרי איחוד תבניות הוא זהה במהותו), אני יכול לומר מניסיון אישי שאף פעם לא משמרים את כל המידע. כבודם של הבוטים במקומו מונח (והם אכן כלים יעילים ביותר), אבל הם נועדו לשרת אותנו ולא אנחנו אותם. מי שחושב ההיפך קצת מבלבל בינינו לבין מטריקס. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 01:55, 9 ביוני 2014 (IDT)
עורבא פרח מרוכז. בעריכה הזו ניתן לראות כי שדה "עיסוק", או מקצוע, נוסף בתבנית "נשיאי ארצות הברית" כבר ב-2005! קבצי החתימה, בתבנית או בערך, נמצאים עמנו לפחות 6-8 שנים. כן, זה ידוע שמחקנים לא טורחים לשמר מידע. אבל ויקיפדים אחראים שומרים גם מקפידים. בורה בורה - שיחה 06:59, 9 ביוני 2014 (IDT)
לא רק שלא עורבא פרח, אלא עורבא מקנן כבר שנים ולא זז מהמקום בכלל בגלל הדוכיפת. העובדה שמישהו הוסיף על דעת עצמו שדה מסוים לתבנית לא אומרת שהייתה לזה הסכמה. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 19:33, 15 ביוני 2014 (IDT)

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

אני נוטה להסכים עם ברוקולי שהמידע לא ממש רלוונטי להיותה של הדמות "מנהיג". מצד שני, אם זה הקו - אז יש עוד שלל פרמטרים שלא ממש קשורים לתבנית: שם בשפת המקור, מקום קבורה, תאריך פטירה, בת/בן-זוג, צאצאים, וכדומה. אבל הפרטים הללו הם מעין "מסכמים" לביוגרפיה של הדמות, וגם מקצוע הוא חלק מהביוגרפיה שלה. עדיין לא הצלחתי להחליט. ‏אופקאלףשיחה‏ • 21:56, 8 ביוני 2014 (IDT)

יש הבדל בין תחום לימודים ל"מקצוע". אדם שלמד נניח נגרות אך לא הרכיב אפילו כסא אחד בימי חייו ממש אינו "נגר". כך גם אדם שלמד משפטים אך לא עסק מימיו במשפט הוא לא "משפטן". גילגמש שיחה 21:58, 8 ביוני 2014 (IDT)
  1. לגבי החתימה, רק בקטגוריה:נשיאי ארצות הברית יש 45 ערכים עם חתימות, שכרגע אינן מוצגות אך קיימות בתבנית. בהערכה זהירה יש כיום למעלה מ-100 ערכים עם דוגמת חתימה!
  2. רוב המנהיגים לא נולדו "מנהיגים". הם עבדו שנים במקצועם ואח"כ עברו לפוליטיקה. לכן יש חשיבות למקצוע. בחרתי באופן אקראי את נשיא ארצות הברית פרנקלין פירס. בערך כתוב: "בשנת 1827 החל לעבוד בתחום. בין השנים 1829 עד 1833 היה פירס חבר בבית המשפט של המדינה ובשנים 1832-1833 אף עמד בראשו." ובהמשך "לאחר שירותו בסנאט, חזר פירס להיות עורך דין בקונקורד שבניו המפשייר. הוא היה התובע המחוזי של ניו המפשייר, ודחה הצעה להיות התובע הכללי של ארצות הברית, תפקיד אותו הציע לו הנשיא ג'יימס פולק." זה פרט שולי? זה מקצוע שלא צריך להזכיר? היה נשיא בית משפט של מדינת ניו המפשייר ועבד שנים במקצוע. וכן אופק, מקצוע הוא חלק מהביוגרפיה של האישיות.

בורה בורה - שיחה 22:05, 8 ביוני 2014 (IDT)

זה יוזכר בגוף הערך. לא הכל ניתן לסכם בתבנית. גילגמש שיחה 22:17, 8 ביוני 2014 (IDT)
כל דבר אמור להיות מוזכר בגוף הערך. בתבנית נותנים "תקציר ביוגרפיה" לנוחות הקוראים, והמקצוע הוא חלק מתקציר הביוגרפיה. בורה בורה - שיחה 22:21, 8 ביוני 2014 (IDT)
גילגמש, אני לא חושב שיש טעם להתנגד לעצם קיומו של הפרמטר רק כי ייתכן שיעשו בו שימוש שגוי. זה יהיה כמו להתנגד לפתיחת ויקיפדיה לעריכה רק כי ייתכן שיכתבו בה תוכן שגוי. אם יהיה שימוש שגוי - צריך לתקן אותו, ולא למנוע לחלוטין שימוש נכון בפרמטר. ‏אופקאלףשיחה‏ • 22:40, 8 ביוני 2014 (IDT)
בוודאי שיעשו בו שימוש לקוי ‏אופקאלף. עובדה שכבר עשו בו שימוש לקוי וימשיכו לעשות בעתיד. באותם מקרים מעטים שבהם יש לאדם שתי קריירות יש לשים שתי תבניות. למשל: במקרה של אהוד ברק. הייתה לו קריירה משמעותית מאוד בתחום הצבא ואחר כך קריירה משמעותית ביותר בהנהגה, אז צריך שתי תבניות. אם אין אפשרות להוסיף תבנית כי היא לא קיימת, אז יוזכר הדבר בגוף הערך. מדובר במקרים ספורים בלבד. במרבית המקרים אין שום משמעות לקריירה שקדמה לקריירה פוליטית. מה זה חשוב איזה מקצוע למד ביבי באונ'? הדבר יוזכר בגוף הערך ביחד עם פרטים בסיסיים כמו השכונה שבה גדל ובמה עסקו הוריו. לא כל דבר ניתן לדחוף לתבנית. התואה היא שיש המון מקרים שבהם יש שימוש שגוי בפרמטר הזה. הדוגמה עם עבדאללה היא הקיצונית ביותר, אבל גם אני הבאתי מספר דוגמאות לשימוש שגוי בפרמטר הזה. אפשר לעבור על הרשימה ולראות בכמה מקרים היה שימוש שגוי בפרמטר. כדי להמנע מוויכוח עתידי, הכי טוב לוותר על פרמטר זה. אין לו חשיבות יוצאת דופן. הוא לא מעביר מידע נורא חשוב. זה לא תאריך לידה, לא ארץ לידה ולא שום דבר מעין זה שכלול ב"תעודת זהות" של אדם. זה רק פרט שולי יחסית. מה זה חשוב מה פרס למד או עשה לפני 70 שנים טרם כניסתו לעסקי מדינה ופוליטיקה. זה רלוונטי בערך כמו לכתוב על אדם בוגר אם הייתה לו חיית מחמד או לא. זה פרט שולי ביותר שאין מקומו בתבנית כל כך מרכזית שמוצבת בראש הערך. גילגמש שיחה 06:01, 10 ביוני 2014 (IDT)

הצבעה[עריכת קוד מקור]

רק משתמשים רשומים בעלי 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הם בעלי זכות הצבעה. כמו כן, ההצבעה אסורה על עורך בתשלום.

אין לפתוח את ההצבעה עד אשר שני הצדדים יכתבו את טיעוניהם. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

שדה "מקצוע"[עריכת קוד מקור]

להציג את השדה "מקצוע" בתבנית:מנהיג[עריכת קוד מקור]

  1. בורה בורה - שיחה 19:48, 8 ביוני 2014 (IDT)
  2. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 21:23, 8 ביוני 2014 (IDT)
    בורה בורה שכנע אותי. מדובר על חלק רלוונטי מהביוגרפיה. ‏אופקאלףשיחה‏ • 22:30, 8 ביוני 2014 (IDT)
    איזה רלוונטיות יש לכך שבערך עבדאללה, מלך ערב הסעודית יופיע בתבנית "מקצוע: מלך"? זו לא בדיחה, זה התוכן המביך שנמצא בתבנית, וכמה טוב שהוא מוסתר. אחרת היה נראה שהאנציקלופדיה נכתבה ע"י בני 11. או ניקח את מוחמד מורסי, שעליו נכתב בתבנית "מקצוע: מהנדס". האם זה באמת מידע רלוונטי? האם כתבו עליו באנציקלופדיה כי הוא מהנדס ידוע? גם הנרי קיסינג'ר יצא בשן ועין, אחרי שהתבניתאים קבעו כי מקצועו "פרופסור בתחומי מדיניות וממשל". איפה לומדים פרופסורה? גם אני רוצה תואר בזה. וג'ורג' ווקר בוש? המסכן מוגדר "איש עסקים". האם על כך נכנס להיסטוריה ולוויקיפדיה? האם זה מה שצריך להציג בתבנית שאמורה לתת סקירה מהירה שממנה אפשר להבין מה גדולתו של נשוא הערך? 77.125.94.250 23:03, 8 ביוני 2014 (IDT)
    נתקלת בפרט שגוי - תקן! זו כל מהות ויקיפדיה וכך אכן עשיתי. אין לי אלא לצטט את אופק: "גילגמש, אני לא חושב שיש טעם להתנגד לעצם קיומו של הפרמטר רק כי ייתכן שיעשו בו שימוש שגוי. זה יהיה כמו להתנגד לפתיחת ויקיפדיה לעריכה רק כי ייתכן שיכתבו בה תוכן שגוי. אם יהיה שימוש שגוי - צריך לתקן אותו, ולא למנוע לחלוטין שימוש נכון בפרמטר." בורה בורה - שיחה 23:08, 8 ביוני 2014 (IDT)
  3. Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 10:47, 9 ביוני 2014 (IDT)
  4. חיים 7שיחה • י"א בסיוון ה'תשע"ד • 18:37, 9 ביוני 2014 (IDT)
  5. דוד א. - שיחה 19:19, 9 ביוני 2014 (IDT)

לא להציג את השדה "מקצוע" בתבנית:מנהיג[עריכת קוד מקור]

  1. גילגמש שיחה 19:49, 8 ביוני 2014 (IDT)
  2. מיותר. בשביל יש תבניות ספציפיות. מנהיג מקבל את חשיבותו מתוקף היותו מנהיג, ולא מזה שפעם לפני צוונציק שנים הוא עבד גם במקצוע אחר. זה חלק יחסית שולי בביוגרפיה שלו ברוב המקרים. ניחא אם היה לנו ביטחון שהשדה ימולא רק במקרים הבאמת נחוצים. הרי ברור לנו לחלוטין מהתקופה הנשרית שאם יוכשר השדה הזה מייד יגויסו הבוטים שימלאו אותו בכל הערכים בעיזוז וגיל, ואז אנה אנו באים. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 21:49, 8 ביוני 2014 (IDT)
  3. אמת שהיו מנהיגים שהיה להם מקצוע 'רגיל' אחד או יותר שהוא חלק חשוב בביוגרפיה שלהם, אבל כלילת השדה בתבנית תגרום לוויקיפדים לחוש צורך למלאות אותו גם כשאין צורך, ובכל מקרה הקוראים יתקשו להבין ממנו כיצד הוא משתלב בביוגרפיה. בת'כלס, יש מידע שמתאים לפרוזה ולא לקיווצו'ץ בתבנית. בברכה, גנדלף - 14:05, 09/06/14
  4. אין מקום לאזכור המקצוע בתבנית: לפעמים אין למקצוע חלק חשוב בביוגרפיה ואז הפרט מיותר, ולפעמים כשדווקא למקצוע יש חשיבות לא די באזכור המקצוע בלבד וראוי לפרט - ולשם כך נועד הפתיח. ערן - שיחה 20:35, 9 ביוני 2014 (IDT)
  5. דוד שי - שיחה 21:22, 9 ביוני 2014 (IDT)
  6. אני תוהה מהו המקצוע של יוסי שריד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:19, 9 ביוני 2014 (IDT)
  7. מקצוע אינו דבר מוחלט כמו הפרמטרים תאריך לידה, עיר לידה או שנות כהונה שעליהם מתבססות תבניות כאלו. יש כאלו עם יותר ממקצוע אחד נוסף להנהגה, ויש כאלו שאין להם יש כאלו אצלם זה פרט משמעותי ויש כאלו שפחות. לכן את כל מה שרוצים לספר יש לספר בערך עצמו. ‏ישרוןשיחה 01:20, 10 ביוני 2014 (IDT)
  8. גיא - פתרון למחיקה 23:16, 11 ביוני 2014 (IDT)
  9. ה"מנהיגים" זכו לפרסום מתוקף הנהגתם ומאותו הרגע, מקצועם המקורי כבר אינו רלוונטי, מלבד לאזכור בגוף הערך. Ldorfmanשיחה 00:24, 12 ביוני 2014 (IDT)
  10. גנדלף, ערן וישרון שכנעו אותי בסוף. ‏אופקאלףשיחה‏ • 15:28, 13 ביוני 2014 (IDT)

שדה "חתימה"[עריכת קוד מקור]

להציג את השדה "חתימה" בתבנית:מנהיג[עריכת קוד מקור]

  1. בורה בורה - שיחה 19:48, 8 ביוני 2014 (IDT)
  2. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 21:23, 8 ביוני 2014 (IDT)
  3. אם יש, אז למה לא? ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 10:47, 9 ביוני 2014 (IDT)
  4. פרט נחמד ויפה. גיא - פתרון למחיקה 23:17, 11 ביוני 2014 (IDT)
  5. כמו קודמי - פרט נחמד ואם כבר קיים, זה המקום לשבץ אותו. ראו דוגמה יפה בערך על נשיאנו הפורש. Ldorfmanשיחה 00:27, 12 ביוני 2014 (IDT)
  6. אצטרובל - שיחה 16:20, 14 ביוני 2014 (IDT)

לא להציג את השדה "חתימה" בתבנית:מנהיג[עריכת קוד מקור]

  1. גילגמש שיחה 19:49, 8 ביוני 2014 (IDT)
  2. דומני שיש לנו פרקטיקה מקובלת נגד הוספת תמונות אילוסטרציה זולת מקרים חריגים ביותר. טרם הוצג נימוק משכנע מדוע המידע הזה אנציקלופדי בעליל. מישהו יכול לקחת 100 ערכים מתוך עשרות אלפי ערכי אישים שבהם יש דיון בחתימה של האישיות? עזבו 100. תביאו 20. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 21:49, 8 ביוני 2014 (IDT)
    רק בקטגוריה:נשיאי ארצות הברית יש 45 ערכים עם חתימות... בורה בורה - שיחה 22:22, 8 ביוני 2014 (IDT)
    ברוקולי ביקש דיון בחתימה, כלומר עצם הזכרתה בגוף הערך ודיון עליה, לא נראה לי שבכל אחד מהמקרים האלו יש את זה. ‏אופקאלףשיחה‏ • 22:40, 8 ביוני 2014 (IDT)
    מה צריך דיון בחתימה? היא נועדה להתרשמות, וכמו שכתבתי יש איזה 100 ערכים כאלה, עם דוגמת חתימה. את הדיון, אם בכלל, יש לערוך בערך חתימה. בורה בורה - שיחה 22:45, 8 ביוני 2014 (IDT)
    התרשמתי עד עמקי נשמתי שנשיאי ארצות הברית יודעים לחתום, ועוד בכתב יד! שומו שים, תקראו לחדשות ערוץ 2! יש הבדל בין לדעת איך הבן אדם נראה, לבין לדעת איך נראתה החתימה שלו. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 22:49, 8 ביוני 2014 (IDT)
  3. לדעתי מדובר בפרט מעין רכילותי שאין לו ממש חשיבות אנציקלופדית, ולכן לא השתכנעתי שזה צריך להופיע בתבנית (שלא כמו המקצוע, שזהו חלק שיכול להיות חשוב מהביוגרפיה). ‏אופקאלףשיחה‏ • 22:30, 8 ביוני 2014 (IDT)
  4. לא חשוב ולא אנצ'. בנוסף, הגרפיקה מושכת את העין מיד בתחילת הקריאה ומפריעה לקליטת העיקר. בברכה, גנדלף - 14:05, 09/06/14
  5. חיים 7שיחה • י"א בסיוון ה'תשע"ד • 18:38, 9 ביוני 2014 (IDT)
  6. דוד א. - שיחה 19:19, 9 ביוני 2014 (IDT)
  7. החתימה אינה חשובה דיה להופיע בתבנית [תמונה נוספת למשל תורמת יותר], ובדרך כלל לטעמי גם אין לה מקום בערך בכלל. ערן - שיחה 20:29, 9 ביוני 2014 (IDT)
  8. דוד שי - שיחה 21:23, 9 ביוני 2014 (IDT)
  9. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:19, 9 ביוני 2014 (IDT)
  10. אם יש תמונה של חתימה שיכולה להועיל אפשר להוסיפה בגוף הערך. ‏ישרוןשיחה 01:16, 10 ביוני 2014 (IDT)

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  1. ברוב של 10 לעומת 5 הוחלט לא להציג את השדה "מקצוע" בתבנית:מנהיג.
  2. ברוב של 10 לעומת 6 הוחלט לא להציג את השדה "חתימה" בתבנית:מנהיג. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 19:40, 15 ביוני 2014 (IDT)