ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/תבנית:חייל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<תבנית:חייל

  • תאריך תחילת ההצבעה: 05:18, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 05:17, 2 באוקטובר 2016 (IDT)
  • בתבניות רבות בוויקיפדיה העברית ובהן תבניות מפתח כגון תבנית:עיר, תבנית:מנהיג, תבנית:אישיות, תבנית:מדען, תבנית:סרט ועוד תבניות רבות מופיע השדה "שם בשפת המקור" בו כתוב שם האישיות או שם הנושא בשפת המקור שלו. תבניות אלה מופיעות בכ-30,000 ערכים, המהווים כ-15% מהערכים בוויקיפדיה העברית! הצבעה זו היא על העיקרון, ותבנית:חייל נבחרה באופן אקראי לייצג את ההצבעה על העיקרון.

הוצע בדיון לעיל "הוספה רוחבית של "שם בשפת המקור" בכל התבניות הרלוונטיות. זהו פרמטר חשוב שכבר היום מופיע בהרבה תבניות." ההצעה זכתה בדיון בוויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים, שהוא המקום לדיונים כאלה ברוב דעות משמעותי, אך לא נוצר קונצנזוס. מטרת ההצבעה היא להחליט באופן סופי על הוספה או אי הוספה של השדה.

התבניות הכלולות בהצעה זו נמצאות תחת קטגוריה:תבניות פרמטריות ובנותיה. ההצבעה מתחלקת לשתי הצבעות על שני סוגי תבניות. תבניות אישיות ותבניות אחרות.

הצבעה זו היא רק על הוספה בתבניות בהן השדה אינו קיים.

תבניות אישיות[עריכת קוד מקור]

בקבוצה זו יכללו תבניות אישיות בהן יש להוסיף שם בשפת המקור. מדובר בערך ב-50 תבניות תחת הקטגוריה לעיל. להלן מספר תבניות מפתח בהן השדה הזה כבר קיים, ומספר הערכים המקושרים להן:

ניתן לראות למשל בכמעט כל הערכים המקושרים לתבנית:מגלה ארצות, כמו לייף איריקסון, שהכותבים הכניסו את "שם בשפת המקור" בצורה עקומה של כתיבה באותה שורה של השם בעברית, במקום לנצל את הכח של ויקינתונים, שהיה מאפשר הזנה אוטומטית של השדה!

תבניות אחרות[עריכת קוד מקור]

בקבוצה זו יכללו תבניות אחרות בהן יש להוסיף שם בשפת המקור. מדובר בערך ב-150 תבניות תחת הקטגוריה לעיל. להלן מספר תבניות מפתח בהן השדה הזה כבר קיים, ומספר הערכים המקושרים להן:

בשלב מיידי מוצע להוסיף השדה בתבניות הבאות בהן התשתית כבר קיימת:

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

עמדות הצדדים[עריכת קוד מקור]

עמדת הצד הראשון[עריכת קוד מקור]

נתון חשוב מאוד שמופיע בתבניות רבות בוויקיפדיה העברית ובהן תבניות מפתח כגון תבנית:עיר, תבנית:מנהיג, תבנית:אישיות, תבנית:מדען, תבנית:סרט ועוד תבניות רבות. יש חשיבות להגיה הנכונה של השם כחלק מהנתונים הבסיסיים של האישיות שמופיעים בתבנית בראש הערך.

ניתן לראות מהרשימה החלקית של התבניות לעיל כי שדה "שם בשפת המקור" נמצא כבר היום במספר רב של תבניות ובערך ב-30,000 ערכים. אין סיבה בעולם לא להטמיע אותו גם בתבניות אחרות. בורה בורה - שיחה 07:23, 18 בספטמבר 2016 (IDT)

עמדת הצד השני[עריכת קוד מקור]

משתמש:ערן, אנא כתוב את דעת המתנגדים. בורה בורה - שיחה 11:45, 11 בספטמבר 2016 (IDT)

משתמש:ערן, עבר כמעט שבוע ועמדתך לא הוצגה. אנא הוסף אותה כדי שנפתח בהצבעה. בורה בורה - שיחה 07:20, 18 בספטמבר 2016 (IDT)
משתמש:Little Savage, גם אתה מוזמן. בורה בורה - שיחה 10:39, 18 בספטמבר 2016 (IDT)
תגובה: קראתי את האזכור והגבתי בדף השיחה כבר לפני שבוע. דעתי היא שיש לדון בשינויים בצורה מסודרת, אם יש דיון פרטני על תבנית כזו או אחרת המקום לדיון כזה הוא בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים ואם הדיון רוחבי ונוגע לכלל התבניות בוויקיפדיה אז יש לדון בו ככזה, למשל במזנון כדי לשמוע דעות נוספות. זו עמדתי. ערן - שיחה 18:55, 18 בספטמבר 2016 (IDT)
השינויים נדונו בצורה מסודרת במקום הנדון, כפי שיעיד הדיון. נעלמת מהדיון ולא בפעם הראשונה. כפי שציינתי, אין בכוונתי יותר לרוץ אחריך ולנסות לחלץ ממך תגובה, כמו שאני מנסה כבר חודשים. מריחת הזמן הגיעה לגבול הסיבולת. מעולם לא היה מישהו סובלני יותר. השדות האלה קיימים כבר ב-30,000 ערכים ופתחתי את הדיון רק לתת גושפנקא חוקית למה שכבר קיים שנים. משתמש:Gilgamesh, האם לדעתך, לאור הסרוב הזה, אפשר לפתוח את ההצבעה מיידית, ללא נימוקי הצד השני שלא יגיעו? בורה בורה - שיחה 05:57, 19 בספטמבר 2016 (IDT)
היות שיש מחלוקת עקרונית בין הצדדים אני חושב שדיון ארוך יותר לא יעזור. יתכן שכדאי לדון על אופן ההצבעה ועל אופן הצגת השינוי אבל באופן עקרוני אני לא מבין למה לא להצביע על כך. בסך הכל השאלה הנדונה היא פשוטה וקל להכריע בה בהצבעה. גילגמש שיחה 06:02, 19 בספטמבר 2016 (IDT)
תבניות שונות מיועדות לתאר דברים שונים תבנית:אישיות כדורגל היא תבנית כללית לאישיות, תבנית:פסק דין ישראלי מתארת פסקי דין בארץ וכו'. לכל תבנית יש שדות שמתאימים לה היטב (קבוצה במקרה הראשון, וחברי המותב במקרה השני למשל), כאלו שמתאימים למקצת מהערכים בה, וכאלו שלא מתאימים כלל עבורה. לאחר ויכוחים רבים בעבר שבהם הוסט העיקר מכתיבת אנציקלופדיה בוויכוחים בנושא אילו שדות צריכים להופיע, כאשר שדות של מידע שולי הוכנסו בצורה פרטיזנית לערכים הוחלט לדון בצורה מסודרת בתבניות חדשות ובשינויים בתבניות בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים. בדיון הוצע להוסיף באופן שרירותי ציון של שם בשפת המקור "בכל התבניות הרלבנטיות" מבלי להגדיר מה הן. מבלי הצבעת מחלוקת אפשר לדון בשינויים עבור התבניות הספציפיות (למשל לדון "האם מתאים להוסיף שם בשפת המקור לתבנית:שפה") או לחילופין להציע זאת בצורה גורפת נניח עבור כל תבנית שצבע הרקע שלה הוא אפור - זה צריך להיעשות בדיון. ערן - שיחה 07:23, 19 בספטמבר 2016 (IDT)
אני מסכים שמדובר בנושא שולי, אבל אם הוא מעורר ויכוחים כדאי לסגור אותו. לכן, הצבעה היא פתרון טוב בעיני. לגבי מה שהוכנס בצורה פרטיזנית או ללא דיון מספק - אני לא מכיר את הנושא כי אני לא ממש מתעמק בנושא התבניות. אם לא היה דיון מסודר על השדות אין סיבה שלא לקיימו כעת. אני חושב שצריך להגיע להסכמה רחבה בקהילה לגבי הדברים האלה ולגמור עם זה. אולי אפילו לכתוב דף מדיניות מסודר לשדות שמופיעים בתבניות הפרמטריות. חבל שנושא כל כך שולי מעורר כל כך הרבה מחלוקת. גילגמש שיחה 07:29, 19 בספטמבר 2016 (IDT)
הנה מה שנכתב בדף השיחה: "מה שמוצע זה מה שפתח את הדיון. שם בשפת המקור בתבניות פרמטריות. אם יש לכם השגה על ההצעה, חזרו לשולחן הדיונים. אם אין אתם רוצים לדון ולא להביע את עמדתכם בהצבעה, היא תתקיים ללא עמדתכם. לא תקברו את ההצעה הזו קבורת חמור בדעת מיעוט. בורה בורה - שיחה 21:17, 12 בספטמבר 2016 (IDT)" זה היה לפני 7 ימים. מישהו הגיב? מישהו חזר לשלוחן הדיונים? במקום זה קבלנו את התשובה הלקונית הרגילה "דעתי היא שיש לדון בשינויים בצורה מסודרת, אם יש דיון פרטני על תבנית כזו או אחרת המקום לדיון כזה הוא בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים". שמענו אותה כבר 12 פעמים... הדיון לא יקרה, כמו שהוא לא קרה לפני חודשיים ולכן הוא לא יקדם אותנו. צריך לעבור להצבעה ומה שיוחלט, יהיה מקובל עלי. בורה בורה - שיחה 09:15, 19 בספטמבר 2016 (IDT)
מדוע ש"הדיון לא יקרה"? פתח אותו והוא יקרה. תייגת, בין היתר, אותי כדי שאכתוב את דעתי כמתנגד. לצערי אין לי איך לעזור פה, היות שאני לא בעד ולא נגד, משום שהדיון נקטע באמצע וטרם גיבשתי עמדה. הערתי שם כל מיני הערות, אך לא ציינתי שאני נגד הפרמטר הזה. יש הרבה תבניות שהפרמטר הזה כן מתאים לדעתי, ומקומות שהוא פחות מתאים. למה בדיוק אני אמור להצביע אם אני מוצא את הפרמטר מתאים לחלק מסויים מהתבניות? ההצבעה הזאת היא בוסר אחד גדול. צריך לדון בכל הסוגיות בצורה מסודר, כפי שהיטיב לתאר ערן לעיל, ובמידה ותהיה מחלוקת נקודתית ניתן יהיה לפתור אותה באמצעות הצבעה. הצבעה בנוסח של "הכל או כלום" לא תקדם אותנו. להיפך, היא עשויה להצית מחלוקות רבות בעתיד, היות שסוגיות רבות לא נפתרו. בקיצור, בוא נחדש את הדיון ונדון בכל הסוגיות בצורה מסודרת. עמרישיחה 01:51, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
אין לי דבר נגד התגובה שלך, אבל היא בדיוק ממחישה את הבעיה. אין רצף דיון ואי אפשר להתקדם ככה. התגובה הזו היא שישה ימים לאחר התגובה הקודמת, וארבעה עשר יום מפתיחת הדיון. "הדיון" הזה נסחב כבר למעלה משלושה חודשים ויכול להסחב עוד שנה בקצב הזה. אין מנוס אלא מפתיחת ההצבעה וזה מה שאעשה עכשיו. ההצעה אינה בוסר. היא מגדירה במדויק את המצב הקיים ומבקשת להמשיך אותו. אין בה כל חדש מול מה שקיים בפועל היום, רק מאשררת אותו על פי בקשתכם. האמת, לא יודע בכלל איך הגענו לזה, הרי אין כל שינוי ביחס למצב הקיים כפי שיעידו המספרים בפתיח. בורה בורה - שיחה 05:17, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
"...ואי אפשר להתקדם ככה" - נראה לי שמי שלא רצה מלכתחילה להתקדם הוא אתה, אחרי שבכבודך ובעצמך סירבת לחדש את הדיון, אחרי שנתבקשת לעשות זאת מספר פעמים ונמנעת מכך. המון בהצלחה עם ה"הצבעה" הזאת. במקום לפתור מחלוקות היא עשויה ליצור אותן, אחרי שהנושא עלה להצבעה מלפני שהוא נדון עד הסוף בצורה מסודרת כפי שאני וערן ביקשנו לעשות. אני כבר צופה כמה וכמה מחלוקות שיצוצו בהמשך. חבל מאוד שככה הדברים מתנהלים פה. עמרישיחה 01:26, 28 בספטמבר 2016 (IDT)

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

ראו דיון בשיחת ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/תבנית:חייל לדיון שנערך תוך כדי הכנת ההצעה. בורה בורה - שיחה 05:59, 19 בספטמבר 2016 (IDT)

אני רק הערה לצד הראשון. כדי לא להתעצל ולסכם את הטיעונים בעד הוספת הנתון. לשלוח את המצביעים לעיין בדיונים הקודמים שהיו ולאתר שם את הטיעונים בעד זה לא לעניין ולא מקובל בהצבעות מהסוג הזה. יורי - שיחה 22:57, 11 בספטמבר 2016 (IDT)

יורי, עמדת הצד הראשון מוצגת בפשטות בשלוש שורות עם נתונים סטטיסטיים על המצב היום. המצביע אינו צריך ללכת ולקרוא את הדיון כדי לגבש עמדה, אבל הוא מוזמן לעשות כך אם הוא / היא חפצים בזה. מה לדעתך חסר? בורה בורה - שיחה 07:20, 18 בספטמבר 2016 (IDT)
חשוב להגדיר את התבניות לפי קבוצות קטנות יותר. השם הקיבוצי "תבניות אחרות" נראה לי שגוי כי הוא מערב תבניות מסוגים רבים מאוד עם הבדלים משמעותיים. גילגמש שיחה 15:23, 20 בספטמבר 2016 (IDT)
משתמש:Gilgamesh, יש לך הצעה לקבוצות קטנות יותר? אני חושף עכשיו את התבנית לעולם הרחב, כדי שנשמע עוד דעות טרם הצבעה. בורה בורה - שיחה 22:52, 20 בספטמבר 2016 (IDT)
אני לא רוצה להשתתף בהכנת ההצבעה לפרטיה. מדובר פה בהצבעה מורכבת שדורשת התעסקות ואני מודה שאין לי כח לזה. אצביע כשהכל יהיה מוכן. גילגמש שיחה 22:55, 20 בספטמבר 2016 (IDT)
אני חושב שהיא מוכנה. לטעמי עוד פרוט רק יסבך את ההצעה ויקשה על המצביעים. זו לא הצבעה לפרלמנט עם חמש אפשרויות ובכל אחת שישה סעיפים. מספיקות שתי קבוצות. מבחינתי אנו כבר בתחום ה-72 שעות לפני הצבעה. בורה בורה - שיחה 22:59, 20 בספטמבר 2016 (IDT)
כרגע היא בוודאי לא מוכנה בגלל ערבוב של פרטים. צריך לשקול חלוקה אחרת. גילגמש שיחה 19:53, 21 בספטמבר 2016 (IDT)
אני לא רואה ערבוב פרטים, אבל כאמור לעיל פתוח לשמוע. בורה בורה - שיחה 19:56, 21 בספטמבר 2016 (IDT)

תיוגים[עריכת קוד מקור]

אני מתייג את כל מי שהיה מעורב בדיון המקורי בוויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים.

בורה בורה, משתמש:Mikey641, משתמש:יונה בנדלאק, משתמש:הנדב הנכון, משתמש:Liadmalone, משתמש:Little Savage, משתמש:סאבעלוטודו, משתמש:ערן בורה בורה - שיחה 06:08, 19 בספטמבר 2016 (IDT)

אני תומך בקיום ההצבעה, התקיימו דיונים ואני לא חושב שדיון נוסף יביא דעות חדשות. בנוע לטענה שלא היה דיון במזנון, אני לא ממש חושב שזה ישנה משהו אבל אם יש מי שיתעקש על זה בשביל הפורמליות אז נקיים את הדיון הזה ונגמור אם זה אחת ולתמיד. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:19, 20 בספטמבר 2016 (IDT)
לאחר שעברו 72 שעות פתחתי את ההצבעה. בורה בורה - שיחה 05:22, 25 בספטמבר 2016 (IDT)

ההצבעה נפתחה!

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

תבניות אישיות[עריכת קוד מקור]

דוגמה: בערך גינתר פון קלוגה מופיע השם בשפת המקור באותה שורה עם השם בתבנית, שזה יישום כפוי ושגוי. לאחר השינוי:

שם: האנס גינתר אדולף פרדיננד "הנס" פון קלוגה
שם בשפת המקור: Günther Adolf Ferdinand “Hans” von Kluge

אפשרות ראשונה - להוסיף "שם בשפת המקור" בתבניות אישיות (למשל תבנית:חייל)[עריכת קוד מקור]

  1. הכל כבר נאמר. בורה בורה - שיחה 05:19, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
  2. איני רואה למה לא. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:19, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
  3. מידע אנציקלופדי חשוב וראוי להדגשה הנדב הנכון - שיחה 09:21, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
  4. בעד--‏Mikey641שיחה 10:20, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
  5. Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 13:09, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
  6. מי מתנגד? שיר § שיג § שיח § 14:25, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
  7. לא כואב. • צִבְיָהשיחה • כ"ב באלול ה'תשע"ו 15:26, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
  8. ‏«kotz» «שיחה» 21:11, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
  9. ירח אפל - שיחה 07:25, 30 בספטמבר 2016 (IDT)

אפשרות שנייה - לא להוסיף "שם בשפת המקור" בתבניות אישיות (למשל תבנית:חייל)[עריכת קוד מקור]

תבניות אחרות[עריכת קוד מקור]

דוגמה: בערך סדרת המשחתות ארלי ברק:

שם: סדרת המשחתות ארלי ברק
שם בשפת המקור: Arleigh Burke-class destroyer

אפשרות ראשונה - להוסיף "שם בשפת המקור" בתבניות אחרות (למשל תבנית:אונייה)[עריכת קוד מקור]

  1. כמו הרבה תבניות מסוג זה. בורה בורה - שיחה 05:20, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
  2. איני רואה למה לא. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:19, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
  3. מידע אנציקלופדי חשוב וראוי להדגשה הנדב הנכון - שיחה 09:21, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
  4. בעד--‏Mikey641שיחה 10:20, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
  5. Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 13:09, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
  6. שיר § שיג § שיח § 14:25, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
  7. צִבְיָהשיחה • כ"ב באלול ה'תשע"ו 15:26, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
  8. ‏«kotz» «שיחה» 21:12, 25 בספטמבר 2016 (IDT)
  9. ירח אפל - שיחה 07:25, 30 בספטמבר 2016 (IDT)

אפשרות שנייה - לא להוסיף "שם בשפת המקור" בתבניות אחרות (למשל תבנית:אונייה)[עריכת קוד מקור]

תוצאת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

הוחלט פה אחד, 9 תומכים מול 0 מתנגדים, לכלול את שם בשפת המקור בכל התבניות תחת קטגוריה:תבניות פרמטריות ובנותיה. בורה בורה - שיחה 05:50, 2 באוקטובר 2016 (IDT)