ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:נמל התעופה של דבלין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:נמל התעופה הבינלאומי של אינצ'ון <:נמל התעופה הבינלאומי של אנטליה <:נמל התעופה הבינלאומי של בגדד <:נמל התעופה הבינלאומי של דמשק <:נמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג <:נמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס <:נמל התעופה הבינלאומי של מיאמי <:נמל התעופה הבינלאומי של נריטה <:נמל התעופה הבינלאומי של סולט לייק סיטי <:נמל התעופה הבינלאומי של סוצ'י <:נמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו <:נמל התעופה הבינלאומי של ע'רדקה <:נמל התעופה הבינלאומי של פוקט <:נמל התעופה הבינלאומי של פורט הרקורט <:נמל התעופה הבינלאומי של פרנקפורט <:נמל התעופה הבינלאומי של צ'יאנג מאי <:נמל התעופה הבינלאומי של צ'יאנג ראי <:נמל התעופה הבינלאומי של קהיר <:נמל התעופה הבינלאומי של קו סמוי <:נמל התעופה הבינלאומי של קואלה לומפור <:נמל התעופה הבינלאומי של קיגאלי <:נמל התעופה הבינלאומי של קנסאי <:נמל התעופה של אוקלנד <:נמל התעופה של דבלין

  • תאריך תחילת ההצבעה: 00:05, 17 באוגוסט 2018 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 00:03, 24 באוגוסט 2018 (IDT)
  • המחלוקת: האם יש להשאיר או להסיר את המילה "של" משמות 24 הערכים אודות שדות תעופה?

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

בני, הרשימה האין-סופית של נמלי תעופה מטביעה הצבעות אחרות ומרתיעה את הקוראים. אצלי בדף המשתמש פתאום נוספו 24 הצבעות חדשות... אבקש להסיר את {{מחלוקת}} מכל הערכים ולהשאירה רק בערך נמל התעופה של דבלין. כבר הוספתי בראש הערך את רשימת הערכים העומדים על הפרק. עשינו זאת כבר בעבר. בורה בורה - שיחה 12:33, 12 באוגוסט 2018 (IDT)

נגד. יוניון ג'ק - שיחה 13:42, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
נגד בנישיחה • א' באלול ה'תשע"ח • 15:56, 12 באוגוסט 2018 (IDT)

תוספת שדות תעופה[עריכת קוד מקור]

אני רואה שהוספו לרשימה ערכים שכבר חשבתי שסוכם עליהם. אני מוסיף עוד ערכים פגומים שהמילה "של" לא מופיעה בהם. אם החלטה, אז על הכל. בורה בורה - שיחה 18:00, 12 באוגוסט 2018 (IDT)

הוספתי את שלושת האחרונים ברשימה שתראה על מה אני מדבר. בורה בורה - שיחה 18:08, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
נגד. לדעתי כדאי לחכות לתוצאות ההצבעה ואז לקבוע ע"פ זה לשאר הערכים בדיון נפרד. בנישיחה • ב' באלול ה'תשע"ח • 18:14, 12 באוגוסט 2018 (IDT)

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת צד א' - להסיר את המילה "של" משמות 24 הערכים[עריכת קוד מקור]

(ייכתב אך ורק על ידי הצד שתומך באופציה זו) בהתאם לרוב הערכים של נמלי התעופה בויקיפדיה (כגון: נמל התעופה אילת, נמל התעופה הבינלאומי אורלנדו, ועוד), ולאור זאת ששפת המקור אינה שוללת את ויתור המילה של איני רואה סיבה מדוע ערך זה וחבריו יהיו שונים משאר הערכים בויקיפדיה ויהיה בהם את המילה של.
{{{1}}}בנישיחה • כ"ט באב ה'תשע"ח • 17:42, 10 באוגוסט 2018 (IDT)

האם ב"Aéroport international de Genève", ב"Aeropuerto Internacional de la Ciudad de México", ב"Aeroporto di Palermo-Falcone e Borsellino", ב"Aeropuerto Internacional de Carrasco" וב"Aeropuerto de Barcelona-El Prat" אין "של"? נראה לי שאתה מטעה ברשימה הגורפת, ויש לבדוק בנפרד כל מקרה לגופו, ע"י מומחה לשפה הרלוונטית (וגוגל הוא לא כזה). חזרתישיחה 22:57, 10 באוגוסט 2018 (IDT)
חזרתי שבוע טוב. שים לב שיוניון ג'ק שם את רשימת הנמלים ותודה לו על כך. אני כבר מוריד את האלה שלא עליהם המחלוקת! בנישיחה • א' באלול ה'תשע"ח • 04:11, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
תודה. עדיין: צריך מומחה לכל שפה רלוונטית כדי להבין האם יש "של" או אין "של" בשמם של נמלי התעופה שברשימה (כבר לא 32 – תקן). רשימת הערכים בהצבעה הזו צריכה להיות מסוננת בהתאם לכך מראש, ולא אחרי ההצבעה. לכן עליך לעצור בשלב זה את תהליך ההצבעה. חזרתישיחה 06:53, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
לא רואה סיבה לעצור. תמיד יוכלו לחזור ולשנות! בנישיחה • א' באלול ה'תשע"ח • 07:09, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
זה לא עובד כך. קודם צריך להראות שאין "של" בשפת המקור ורק אחר כך לבקש להוריד או להצביע על ההסרה. עצור את ההצבעה, זה לא תקין. חזרתישיחה 07:34, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
קודם תראה לי מה המקור שזה לא חוקי, ואם זה כך הוריד את הערכים שאין עליהם חוות דעת! בנישיחה • א' באלול ה'תשע"ח • 09:27, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
אתה מציע להסיר את "של" על יסוד ההנחה שהמילה "של" לא קיימת בשפת המקור. האם אתה יודע לתרגם נאמנה את השמות של כל אחד מהערכים הנ"ל ויכול לקבוע שאין "של" בשמם? לא נראה לי. חזרתישיחה 22:11, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
בני, אתה טועה – ומטעה. כאמור על ידי חזרתי, אתה לא יודע לתרגם נאמנה את השמות - לא מאנגלית, לא מערבית, ולא משפות נוספות. בחלק נכבד מהשמות המילה "של" גלומה בתוך השם המקורי (כולל בערבית, לדוגמה), רק שהיא לא מופיעה בצורת "של", ובעברית הדרך הנכונה לתרגמם היא בעזרת "של". הנה דוגמה קטנה מערבית: "מטאר חלב אלדולי" - נמל התעופה הבינלאומי של חלב. דוגמה של תרגום מאנגלית: San Francisco Airport - נמל התעופה של סן פרנסיסקו (באנגלית אין "של" - ה"של" תופיע בתרגום לעברית). כאמור, אני קורא לך לבטל את הצבעת המחלוקת הנוכחית. אתה טועה, ומטעה. אילו היה מדובר בערך אחד, ניחא. אבל מדובר בוויקיפדיה, ובהשלכות שיהיו להצבעה הנוכחית על מגוון רחב מאוד של ערכים, ועל כל קוראי ויקיפדיה. ההצבעה הזאת היא פארסה, וחייבת להתבטל. אלדדשיחה 05:02, 13 באוגוסט 2018 (IDT)
אם כך זה צריך להיות בכל הערכים שאין להם שם רשמי (כדבריך). האחידות נחוצה. וזאת המטרה. בנישיחהבואו להצביע ולהשפיע • ב' באלול ה'תשע"ח • 06:04, 13 באוגוסט 2018 (IDT)
לדבריך,למה בתחנת הרכבת התחתית גרין פארק אין את המילה של? מה ההבדל בין זה מילולית לנמל התעופה סן פרנסיסקו? בנישיחהבואו להצביע ולהשפיע • ב' באלול ה'תשע"ח • 06:16, 13 באוגוסט 2018 (IDT)
כפי שכבר כתבתי לך במספר מקומות, כולל בדף השיחה שלך היום לפנות בוקר, ההצבעה הזאת הפכה לפארסה, ויש לבטל אותה. בעניין תחנות הרכבת כבר עניתי לך שתחנת הרכבת נקראת על שם המקום שהיא נמצאת בו. זהו שמה. אין קשר לשמות שדות התעופה שאתה מעוניין כאן לבטל במחי יד, ובסיטונות. עד כאן. אני לא מתכונן לבזבז זמן עוד על ההצבעה הנוכחית. אלדדשיחה 09:51, 13 באוגוסט 2018 (IDT)
עוד על כך, ובהרחבה, ראו שיחת משתמש:Sbl770#שמות שדות תעופה - אתה כותב שלא השתכנעת. אלדדשיחה 11:34, 13 באוגוסט 2018 (IDT)

עמדת צד ב' - להשאיר את המילה "של" בשמות 24 הערכים[עריכת קוד מקור]

אציג את נימוקי ואביא דברים בשם אומרם:

  • לטעמי עם המילה "של" זה לא נשמע טוב. זה לא שם שדה התעופה אלא שם העיר. לעומת זאת נמל התעופה שארל דה גול זה כן בסדר.
  • "יש ויש. לפעמים מתרגמים מילולית, לפעמים עם "של", ולפעמים בלי. בני, הדוגמה שהבאת, Miami Airport, איננה דוגמה טובה, כי באנגלית אין "של" בהקשר הזה, אלא מעין צורת סמיכות. בעברית לא פעם נתרגם את הצורה הזאת על ידי הוספת "של". אני מצדד בתרגום שמות שדות תעופה בלי "של" כאשר מדובר בשמו של שדה התעופה (למשל, שרמייטבו, ונוקובו, אורלי, הית'רו וכו'), ובהוספת "של" כשלא מדובר בשמו של שדה התעופה, אלא בשם עיר שהוא משרת אותה.אלדדשיחה 08:00, 5 באוגוסט 2018 (IDT)"
  • דעת האנשים המקצועיים עדיפה בעיני במקרה זה. למשל, תגובתו של איש מקצוע כמו אלדד מחזיקה הרבה יותר מסתם אנשים ששרבטו בעד או נגד בדיון. גם לא ברור לי למה נחפזו להצבעת מחלוקת לפני פנייה לייעוץ מקצועי בדלפק הייעוץ. כאמור זה דיון לשוני ודעת הלשונאים קריטית. בורה בורה - שיחה 19:22, 10 באוגוסט 2018 (IDT)
משתמש:eldad, האם אתה תומך בהצעה זו? נרו יאירשיחה • ל' באב ה'תשע"ח • 21:19, 11 באוגוסט 2018 (IDT)
נרו יאיר, כן, תומך בהחלט. אני נגד נטרול (קרי, השמטת) המילה "של" אם לא מדובר בשמו הרשמי של שדה התעופה. כפי שכתבתי לעיל, נמל התעופה הית'רו, נמל התעופה שרמייטבו, נמל התעופה שנפלד וכו' - בכל המקרים שבהם יש שם רשמי לנמל התעופה, אין צורך במילה "של". לעומת זאת, כאשר לעיר מסוימת יש נמל תעופה שלא ידוע בשם רשמי (גם אם בשם הרשמי לא מופיעה המילה "של" בשפת המקור), לא צריך לכתוב בעברית "נמל התעופה הבינלאומי קהיר", "נמל התעופה הבינלאומי פרנקפורט" - אלא בעברית יש צורך להוסיף "של": "נמל התעופה הבינלאומי של קהיר" וכו'. במילים אחרות, אין צורך לגעת בערכים הקיימים בוויקיפדיה. כאשר יש שם "של" - ה"של" מן הסתם נצרכת. כאשר אין "של" - זה משום שהשם השתרש בלי "של", ונחשב לשמו הרשמי של נמל התעופה. בכל המקרים האלה אין צורך ב"האחדה", אלא עדיף לדבוק בנוהג שהשתרש. אלדדשיחה 22:49, 11 באוגוסט 2018 (IDT)
לסיכום, לטעמי, במקרה הנוכחי הצבעת המחלוקת אינה נחוצה, ויתרה מזאת, היא מיותרת. לא מדובר כאן על מקרים חד-משמעיים. כל מקרה הוא לגופו, כל נמל תעופה יש לו שם שהוא השתרש בו. אין צורך ואין טעם להחליט בהצבעת מחלוקת על כלל שיחול על כל שמות שדות התעופה, ללא יוצא מהכלל. כל שם נקבע מסיבותיו הוא, ולא לנו להחיל כלל מגבוה שישנה את השמות למשהו אחיד. לא לוויקיפדיה לקבוע את שמותיהם של שדות התעופה. אלדדשיחה 22:51, 11 באוגוסט 2018 (IDT)
אני מציע לבני לוותר על הצבעת המחלוקת ולהניח לשמות הערכים כפי שהם. לא מדובר פה על משהו חד-משמעי, כפי שנראה לו. הצבעת מחלוקת עדיף לקיים על משהו חד-משמעי, שברור לחלוטין שהוא שגוי. כאן זה לא המקרה. כפי שכתבתי לעיל, כל ערך לגופו, והיו סיבות לכך ששמו של שדה התעופה הרלוונטי נכתב עם המילה "של" בתוכו. אלדדשיחה 22:57, 11 באוגוסט 2018 (IDT)
אלדד שבוע טוב. כפי ששאלתי כבר במזנון ונותרתי ללא מענה מספק, אשמח לדעת למה זה שונה מנמל התעופה אילת מתחנת הרכבת הרצליה? למה שם למילה של אין מקום? ופה לדבריך כן? בנישיחה • א' באלול ה'תשע"ח • 04:17, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
לדעתי הסיבה: 'שזה השם שהשתרש' אינה מצדיקה את קריאת הערך כך (אלא, יצירת הפניה). יש צורך לדעתי לשמור על אחידות בויקיפדיה. ולדעתי זה כן השם הרשמי של השדה. בנישיחה • א' באלול ה'תשע"ח • 04:37, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
שלום לך, בני, שבוע טוב. ראשית, לשאלתך על תחנות הרכבת - הן נקראות כך כי זהו שמן בישראל (תחנת רכבת תל אביב מרכז, תחנת רכבת הרצליה וכו'). במקרה של שמות שדות התעופה, מבחינת העברית יש כאן בעיה מסוימת לכתוב "שדה התעופה הבינלאומי XX" בלי החיץ של המילה "של" באמצע. כבר נאמר לעיל שהשמות ניתנו מסיבה מסוימת. בכך שתלך ותשנה באופן גורף, לא תתרום לשום דבר, להפך, תקלקל. אם לך לא צורמת הבעיה שציינתי בעברית - אז לך זה לא צורם. לי זה כן צורם, וכן למשתמשים אחרים בוויקיפדיה, שמבקשים ממך להניח לעניין ולבטל את הצבעת המחלוקת הזאת. אלדדשיחה 12:04, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
כאמור, כאשר יש שם לשדה התעופה, אין צורך במילה "של": "נמל התעופה הבינלאומי חוסה מארטי"; "נמל התעופה הבינלאומי רפיק אל-חרירי"; נמל התעופה "רמון" ועוד. לעומת זאת, כאשר אין שם רשמי, מקובל ברשת לקרוא לשדה התעופה "שדה התעופה של מומביי", ועוד. בקיצור, כאשר יש שם רשמי לשדה התעופה, אין צורך במילה "של". כאשר אין - המילה "של" מתבקשת בעברית, אלא אם כן השתרש השם בלי "של", וקשה לקבוע בשלב זה, בהצבעת המחלוקת הנוכחית, באילו מקרים השתרש או לא. יש טעם בהצבעת מחלוקת כאשר מדובר במקרים ברורים, של שחור או לבן. כאן זה לא המקרה. לכן, אני מבקש בכל לשון של בקשה שתסיר את הצבעת המחלוקת. אלדדשיחה 13:52, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
אני חושב שכל זמן שבעברית זה לא מושלל, וכל זמן שברוב הערכים זה כך, אין צורך לעצור את ההצבעה. ניתן לויקיפדיה ולעורכיה לומר את דעתם. ולדעתי שזה שברוב הערכים הנ"ל המילה של נמצאת, זאת אלא טעות סופר של פותח הערך. וכבר באחד מהדפי שיחות פותח הערך היה בעד לשנות השם. בנישיחה • א' באלול ה'תשע"ח • 16:32, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
סורי, זו הצבעה פח. לא מגובשת, לא ספורה נכון, לא מוגדרת ברור, מוסיפים ומורידים ערכים כלאחר יד, ומעל לכל - מיותרת. רד מהעץ {{סולם}}. חזרתישיחה 19:03, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
Like בורה בורה - שיחה 19:09, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
כל ההצבעה הזאת היא פארסה אחת גדולה. אני לא מתכוון להשתתף בהצבעה. עושים צחוק מוויקיפדיה, בגלל אובססיה של משתמש אחד... שלא מרפה. אני לא אצביע. אלדדשיחה 22:44, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
אני מסכים. ההצבעה נפתחה בחפזה ללא התעמקות מהי המחלוקת. יד קלה מידיי על הדק ההצבעה. Geagea - שיחה 05:54, 13 באוגוסט 2018 (IDT)
לפירוט נוסף, ועל השאלה מדוע אין צורך ואין אפשרות להכריע בשאלה בהצבעת המחלוקת הנוכחית, ראו שיחת משתמש:Sbl770#שמות שדות תעופה - אתה כותב שלא השתכנעת. אלדדשיחה 11:34, 13 באוגוסט 2018 (IDT)

לאור הדיאלוג הענייני בדף שיחה שלי עם אלדד, אני מושך את ידי מההצבעה, וזאת לאחר הסכמה על תבניות שינוי שם פרטיות לכל ערך מהערכי פה! היו שלום! בהזדמנות זו, אני רוצה להודות מקרב לב ל יוניון ג'ק על העזרה הגדולה בפתיחת דיון זה! יישר כוח! בנישיחהבואו להצביע ולהשפיע • ב' באלול ה'תשע"ח • 15:39, 13 באוגוסט 2018 (IDT)

עמדת צד ג' - להוסיף "של" לכל ערכי שדות/נמלי תעופה ללא שם מפורש[עריכת קוד מקור]

בעד אפשר לשנות מבנה הצבעה כל עוד הוא בדיון. בורה בורה - שיחה 19:20, 12 באוגוסט 2018 (IDT)

בורה בורה, במה זה שונה מאפשרות ב'? יוניון ג'ק - שיחה 19:57, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
אתה לא רואה? זה לכל הערכים במערכת. בורה בורה - שיחה 20:02, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
לא מבין מה ההבדל. יוניון ג'ק - שיחה 20:09, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
לדוגמא: נמל התעופה מלבורן ==> נמל התעופה '''של''' מלבורן. בנישיחה • ב' באלול ה'תשע"ח • 20:15, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
אפשרויות ב' ו-ג' צריכות להיות מאוחדות יחד. יוניון ג'ק - שיחה 20:30, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
תאחד את א+ב+ג+ד+ה+ו+ז. שום דבר לא צריך להיות מאוחד, ב' מדבר על להוריד, ג' על להוסיף. ל כ ו ל ם . חזרתישיחה 20:35, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
ב' לא מדבר על להוריד. יוניון ג'ק - שיחה 20:36, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
אז מה? ב' להשאיר, ג' להוסיף. עדיין זה לא אותו הדבר. חזרתישיחה 20:48, 12 באוגוסט 2018 (IDT) (בובת קש לשיטתך).
להוסיף, להותיר, להשאיר, לצרף, זה לא משנה איך קוראים לפעולה. מה שמשנה זה התוצאה הסופית: או שבשם הערך תופיע המילה "של" או לא תופיע. אין עוד אפשרויות. יוניון ג'ק - שיחה 21:29, 12 באוגוסט 2018 (IDT)

דוגמאות:

עמדת צד ד' - לא לשנות כלום[עריכת קוד מקור]

חזרתישיחה 19:08, 12 באוגוסט 2018 (IDT)

בעד. כלומר אחרי הדיון הנוכחי. בנישיחה • ב' באלול ה'תשע"ח • 19:15, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
חזרתי, במה זה שונה מאפשרות ב'? יוניון ג'ק - שיחה 19:57, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
מה זה קשור??? היא שונה מג', ודי בכך. סתם הטרדה של הקהילה. חזרתישיחה 20:37, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
ההטרדה היא הוספת עוד אפשרויות להצבעה הזו. מספיק שתי אפשרויות - הופעת/אי-הופעת המילה "של" בשמות הערכים. וזהו. לא צריך שום אפשרות נוספת. יוניון ג'ק - שיחה 20:38, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
לא צריך את ההצבעה הזו בכלל. אבל אם מחליטים להשאיר "של" למרות שבמקור אין, למה לא להוסיף "של" בשאר הערכים שלא מוזכרים כאן (ואין להם שם מפורש)? חזרתישיחה 20:52, 12 באוגוסט 2018 (IDT)

עמדת צד ה' - להתדיין בדף שיחה של כל ערך בנפרד[עריכת קוד מקור]

לאחר דיון ענייני עם אלדד והסכמת שנינו על האופציה להתדיין על כל ערך בנפרד. שיניתי את דעתי ואני חושב שזה מה שצריך להיות. בנישיחה • ג' באלול ה'תשע"ח • 00:05, 14 באוגוסט 2018 (IDT)

אף אחד לא רוצה להתדיין על מאות ערכים כל ערך בנפרד. אין לנו זמן לזה. אני בטוח שזה לא מה שאלדד התכוון לתת לך מנדט. שאלתי אותו והוא קיבל כזאת תחושת מיאוס ממה שעשית כאן, שהוא כבר לא מוכן לענות, ובצדק. בורה בורה - שיחה 00:14, 14 באוגוסט 2018 (IDT)
לאן עפנו? יש רק 24 ערכים. פתחתי דיון רק על אחד. אני חושש שתחושת המיאוס בעקיפין היא וודאי ממך לאחר שאתה פתחת שוב את הדיון לאחר ההבנות! בנישיחה • ג' באלול ה'תשע"ח • 00:21, 14 באוגוסט 2018 (IDT)
איך ממני אם הוא הגיב לי בדף השיחה לפני שבכלל פתחת את הדיון מחדש? בורה בורה - שיחה 00:39, 14 באוגוסט 2018 (IDT)
תחושת המיאוס, היא ממך. שאחרי הסכמה עניינית אתה מפעיל לחצים ואיומים עלי בזה שתפתח את ההצבעה. תפתח... לבריאות! אני מנסה לתקן דבר שאני חושב שטעון תיקון, אתה מנסה להפעיל לחצים שזה לא יקרה... וזאת לאחר שאלדד הסכים מפורש על כך. אז מי כעת גורר את כולם לוויכוח לא ענייני?? בנישיחה • ג' באלול ה'תשע"ח • 00:47, 14 באוגוסט 2018 (IDT)

חידוש ההצבעה[עריכת קוד מקור]

לאחר שמאות שעות דיונים ירדו לטימיון חשבתי שבני הבין. אלדד בזבז שעות להסביר לו, וההצבעה נגנזה. אז מה קבלנו במקום? מלחמת התשה על כל ערך בנפרד. ראו שיחה:נמל התעופה של דבלין#שינוי שם 2. עכשיו נקבל דיון על כל ערך בנפרד... למי עוד יש כח לסאגה הזו? קורא להצביע על הכל ולהפיל את הרעיונות האלה אחת ולתמיד לעולמים. חידשתי את ההצבעה. בורה בורה - שיחה 23:54, 13 באוגוסט 2018 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אני חושב שאין מנוס מאשר לערב מבוגר אחראי שישים סוף לסאגה הזו. יוניון ג'ק - שיחה 02:29, 14 באוגוסט 2018 (IDT)

וישא"ק. מי בכלל פתחו אותה??? חזרתישיחה 06:32, 14 באוגוסט 2018 (IDT)
בדיון הובהר שלא ניתן לקיים הצבעה על כל המקרים כי הם שונים ויש לבחון בצורה פרטנית. ארכבתי את ההצבעה. אם רוצים לדון על ערך מסוים, יש לקיים קודם דיון בדף השיחה כנהוג, ואם אין רוב ברור ניתן לקיים הצבעה פרטנית. ערן - שיחה 08:13, 14 באוגוסט 2018 (IDT)

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

שיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

יש לדרג את כל האפשרויות העומדות להצבעה. אפשרויות שתתעלמו מהן ייחשבו לאחרונות בתור. הדירוג יכול להיות חלקי, ואסור לו לכלול סתירות פנימיות.

את ההעדפות אפשר לנסח באופן מילולי, למשל "אפשרות א', ואם לא אז ב' או ג', ואם לא אז ד'". אפשר גם להשתמש בקיצורים המקובלים:

  • ד – העדפת אפשרות ד' על פני כל אפשרות אחרת.
  • בגא - העדפת אפשרות ב', ואם לא אז ג' ואם לא אז א' ואם לא אז כל אפשרות אחרת.
  • ב(גא) - העדפת אפשרות ב' כאפשרות ראשונה ולאחר מכן א' או ג' ללא העדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • גד(אב) – העדפת האפשרויות ג' ו-ד' על פני אפשרויות א' ו-ב', כשאפשרות ג' עדיפה על פני ד' ולאחריהן א' ו-ב' ללא ההעדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • (דה)(אבג) – העדפת אפשרויות ד' או ה' (ללא העדפה ביניהן) על פני אפשרויות א', ב' או ג' (ללא העדפה ביניהן) ואותן על פני כל אפשרות אחרת.

הקולות ישוקללו לפי שיטת שולצה למציאת זוכה יחיד.

אפשרויות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  • אפשרות א' - להסיר את המילה "של" משמות 24 הערכים
  • אפשרות ב' - להשאיר את המילה "של" בשמות 24 הערכים
  • אפשרות ג' - להוסיף "של" לכל ערכי שדות/נמלי תעופה ללא שם מפורש
  • אפשרות ד' - לא לשנות כלום


ההצבעה[עריכת קוד מקור]