חיים אחרים (סדרת טלוויזיה ישראלית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חיים אחרים
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה דרמה
יוצרים יוסי מדמוני
צפריר קוחנובסקי
ארז קו-אל
בימוי אריק רוטשטיין
שחקנים עוז זהבי
יורם חטב
מיכאלה עשת
דניאל גל
יובל שרף
דניאל סבג
שי-לי הירש
אנחל בראון
רועי ניק
רמי הויברגר
איריס ארז
מיקי לאון
נטע גרטי
פסקול פרנק חיים אילפמן
ארץ מקור ישראל
שפות עברית
מספר עונות 1
מספר פרקים 13
הפקה
חברת הפקה TTV
עורכים שרה גואטה-יעקובי
נילי פלר
אתר צילומים חוות הנוער הציוני, ירושלים
צלמים אמנון זלאייט
אורך פרק 44 דקות
שידור
רשת שידור בישראל ערוץ 2 (קשת)
פורמט (תמונה) 16:9
פורמט (קול) סטריאו
תקופת שידור מקורית 14 באוקטובר 20102011 – הווה
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb

חיים אחרים היא סדרת דרמה ישראלית בת עונה אחת ששודרה בערוץ 2 על ידי הזכיינית קשת ב-20102011.

הסדרה שודרה במתכונת של 2 פרקים בשבוע, בשעה 22:35 בימי חמישי ושבת.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יקיר (עוז זהבי), תלמיד ישיבה דתית לאומית משתקם מפציעה קשה. תוך כדי השיקום בבית החולים הוא עובר טיפול בתנועה שמושך אותו לעולם הריקוד. הוא משתחרר מבית החולים וחוזר לישיבת ההסדר - שם עושים לו מסיבה מפוארת. הוא מנסה לשוב לשגרת לימודיו כמו לפני הפציעה והרב אפילו ממנה אותו להשגיח ולעזור לגדי הורביץ שנמצא רגל וחצי מחוץ לישיבה אבל לאט לאט הוא מגלה שהחיים והלימודים בישיבה כבר לא יהיו אותו דבר - הריקוד חסר לו.

הוא מנסה להתנגד לשינוי שחל בו ולכן הוא מציע אירוסין לחברה שלו רעיה - ונוסע ללמוד בישיבה מבודדת ביישוב נידח מעלה אלישע - הוא פשוט לא מצליח הוא התמכר לריקוד ומפה הוא מחליט ששום דבר לא ימנע ממנו לרקוד - גם לא הארוסה, הישיבה, הדת, המשפחה הוא מוכן לוותר על כל אלה בשביל לרקוד.

הוא בורח מהבית ונוסע לתל אביב שם הוא גר עם בדירה משותפת עם גדי הורביץ אותו חברו לחדר לשעבר שכבר הספיק להדתלש מאז. בתל אביב הוא מנסה להצטרף לסטודיו של שמואל אבידן - שבהתחלה לא מסכים לקבל אותו ובהמשך לא חוסך שום מאמץ כדי להשפיל אותו החל מלרקוד עם ילדות בגיל 11 עד לממבחן קבלה משפיל במסדרון הסטודיו.

במקביל ליציאה של יקיר בשאלה כל המשפחה שלו גם עוברת תהליך: אבא שלו אריאל מתמנה למשגיח בישיבה שבה יקיר למד ולא כל כך מצליח בתפקידו - קשה לו להתמודד עם העזיבה של יאיר אז הוא חוזר לקשר לא סגור מעברו קשר שהוא סוד לכל הסובבים אותו חוץ מאשתו הקשר שלו עם בתו נטע.

נטע היא שריד לאהבתם של אריאל ובת זוגו מהתקופה בה הוא עדיין חילוני ולפני שהוא הכיר את אשתו לעתיד. אריאל מנסה ליצור מחדש את הקשר עם נטע ונטע מסרבת לו בכל פעם בטענה שהיא לא רוצה קשר איתו.

אחיו של יקיר אפריים שמאוד רצה להצטרף למטכ"ל ובדרך למטרה הנכספת השקיע ימים ולילות זרק את הלימודים והתרכז רק באימונים מקבל מכתב בו נאמר לו שבגלל אירוע אסתמה שקרה לו בגיל שמונה הפרופיל הרפואי שלו ירד ל64 מה שאומר שהוא יצטרך לעבוד ברבנות בצבא.

אחותו אמונה יוצרת חברות מאוד חזקה בינה לבין מון העובד הזר של אבא שלה, היא דואגת לויזה שלו ומנסה לסדר לו הארכה בצורה בלתי חוקית מלמדת אותו לקרוא חומש ומספרת לו סיפורים מהתנ"ך והם מנהלים ביחד את המפעל של אבא שלה. מון מתאהב בה ואף מוכן להתגייר בשביל להתחתן איתה אבל היא מסרבת מון מסגיר את עצמו לרשיות ההגירה ובתגובה היא מנסה לשחרר אותו מהם אך ללא הועיל.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יקיר חרות (עוז זהבי): גיבור הסדרה, תלמיד ישיבה בן 22 וחייל מצטיין. נפצע בברכו בעת פעולה צבאית ונחשף לריקוד דרך טיפולי פיזיותרפיה שנזקק לעבור.
  • אריאל חרות (יורם חטב): אביו של יקיר, חזר בתשובה בצעירותו והשאיר מאחוריו בת שנולדה מחוץ לנישואים. עובר תהליך רוחני בעצמו בעקבות יציאתו בשאלה של יקיר.
  • רחל חרות (מיכאלה עשת): אמו של יקיר, פסיכולוגית במקצועה. בעלת השקפת עולם ליברלית יחסית.
  • אמונה חרות (שי-לי הירש): אחותו של יקיר, בתקופת השרות הלאומי שלה. עוזרת לאביה בניהול העסק המשפחתי, ובעלת חוש הומור. מקבלת את יקיר בהבנה יחסית לשאר משפחתה.
  • אפרים חרות (רועי ניק): אחיו הקטן של יקיר, לומד בישיבה תיכונית. לא מחבב את לימודיו בישיבה וממיר זאת במוטיבציה קרבית גבוהה.
  • אליה (יובל שרף): חברתו של יקיר בתחילת הסדרה, אשר טיפלה בו במסירות עד להבראתו. בהמשך הסדרה כשאליה מגלה על תחביבו החדש של יקיר, היא מחליטה לעזוב אותו.
  • מון (אנחל בראון): עובד זר תאילנדי במפעל הטופו של משפחת חרות מזה 7 שנים. לאחר שהוויזה של מון פוקעת, מנסים בני המשפחה לחדש אותה ללא הצלחה יתירה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]