נטע גרטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נטע גרטי
לידה 20 במרץ 1980 (בת 44)
גדרה, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-1999
עיסוק שחקנית
מקום לימודים סטודיו למשחק ניסן נתיב עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג פיטר רוט עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס התיאטרון הישראלי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נטע גרטי-רוט (נולדה ב-20 במרץ 1980) היא שחקנית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרטי נולדה לאפרים, מהנדס אלקטרוניקה, ולעופרה, רופאה אלטרנטיבית וגדלה בגדרה. סבה מצד אמה, חיים, עלה ב-1934 לבדו לארץ ישראל בעליית הנוער, ורוב משפחתו נספתה בשואה. שאר משפחתה עלתה מבולגריה.[1] אחיה ליאור גרטי שחקן תיאטרון וטלוויזיה אף הוא.[2]

גרטי החלה את לימודי המשחק בבית הספר התיכון שבגדרה, במגמת התיאטרון של בית הספר. בצה"ל שירתה כמדריכת צלפים. מיד לאחר שחרורה מצה"ל למדה במכון לי סטרסברג לתיאטרון ולקולנוע בניו יורק ובסטודיו למשחק ניסן נתיב בתל אביב.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2004 קיבלה את תפקידה הראשון בקולנוע – בסרטו של אבי נשר "סוף העולם שמאלה", שם גילמה את ניקול שושן, נערה מתבגרת החוקרת את המיניות שלה, לצד לירז צ'רכי, שגילמה את שרה טלקר. על תפקיד זה הייתה מועמדת לפרס אופיר לשחקנית הטובה ביותר.

בשנת 2006 גילמה את יערה בקופרודוקציה הגרמנית-ישראלית "חיי אהבה", על פי ספרה של צרויה שלו. על תפקידה בסרט זה הייתה גרטי מועמדת לפרס השחקנית הטובה של האקדמיה הגרמנית לקולנוע.

בשנת 2007 גילמה את רחל ברנר, סוכנת מוסד ישראלית בסרטו של אסף ברנשטיין "החוב", לצד גילה אלמגור, איתי טיראן, יחזקאל לזרוב ועודד תאומי. באותה שנה גילמה את עמליה סיטון בסרטו של ארנון צדוק (על פי תסריט של אסי דיין) "רק כלבים רצים חופשי", לצד ליאור אשכנזי, איילת זורר ואלון אבוטבול.

בשנת 2011 השתתפה בסרט הקומי של אריק לובצקי, "הפנטזיה הגדולה של סימיקו הקטן", לצדם של ציון ברוך, שלומי קוריאט ואורי גבריאל.

בשנת 2016 גילמה את התפקיד הראשי בסרטה של דינה פרלשטיין "מתנות בחושך".

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2000 גילמה נערת רחוב גותית בשם לי בסדרת הטלוויזיה "החבר'ה הטובים". בשנת 2002 גילמה מ"כית בסדרת הטלוויזיה שביים שמואל אימברמן "כנפיים" העוסקת בחניכי קורס טיס של חיל האוויר הישראלי. בשנת 2003 גילמה את גלית תורג'מן, בתו של יוסי תורג'מן (עמוס לביא) בסדרת הפשע "תיק סגור" ששודרה בערוץ 10. בשנת 2005 גילמה את נגה כוכבי במיני סדרת הטלוויזיה "בסימן ונוס" שביים גור בנטביץ'. באותה שנה שיחקה בדרמה הטלוויזיונית של אורי ברבש "הילד של דיאנה" אשר שודרה בערוץ 2.

בין השנים 20072013 גילמה למשך 4 עונות את לימור גולדמן ("קוקי") בסדרת הפשע הישראלית "הבורר" אשר שודרה ב-HOT3 וזכתה להצלחה רבה. ב-2009 השתתפה בסדרת הדרמה "מסכים" ב-Yes, שם גילמה את גלי עציון, חשפנית באינטרנט המנסה לסיים את התואר שלה, אך מתקשה להחזיק את עצמה כלכלית. בסדרה שיחקה לצד רן דנקר. באותה שנה השתתפה בעונה השלישית והאחרונה של סדרת הדרמה "פרשת השבוע" ב-HOT3, לצד יובל סגל ואחרים.

ב-2010 גילמה את דנה, אשתו של גור (אושרי סהר) בעונה השנייה של סדרת הטלוויזיה "רביעיית רן" ששודרה ב-Yes. וגילמה את בתו מחוץ לנישואים של אריאל (יורם חטב) בסדרה "חיים אחרים" בערוץ 2. בשנת 2012 שיחקה בסדרת הדרמה של Yes, "שביתה" את סמדר אלפסי לצד שלום מיכאלשווילי, עמוס תמם וזהר ליבה.

בשנת 2014 שיחקה בסדרה עממיות בבימוי נאור ציון לצד רותם זיסמן כהן, אניה בוקשטיין, מלי לוי וגם ב-2014 שיחקה בסרט "הרפתקה בשחקים" שם גילמה את האמא של התפקיד הראשי.

בשנת 2015 החלה לשחק בסדרת הדרמה "פאודה", שם היא מגלמת את גלי קביליו, אשתו של דורון, המתנגדת לחזרתו לצוות המסתערבים.

בשנת 2020 שיחקה בסדרה בת השוטר בתפקיד הרבנית מרים לרר אשתו של הרב רבינוביץ' בערוץ TeenNick לצד ליאנה עיון, עוז זהבי, מתי אטלס, מוריס כהן וכו' בבימוי רועי פלורנטין.

באוקטובר-דצמבר 2021 השתתפה בעונה השנייה של "הזמר במסכה" בתור הצדפה, והגיעה למקום החמישי.[3]

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיחקה בהצגות "בשפל" (גילמה את נטשה), "המתאבד" (קלאופטרה), "המכונה" (מרת אפס ושרדלו), "קרום" (צוויצי) ובהצגה "שבת ראשון ושני" (ג'ולינלה). בתיאטרון הקאמרי שיחקה בהצגות: "המלט" (גילמה את אופליה) ו"המלך ליר" (קורדליה). ב-2009 גילמה את האני בהצגה "מי מפחד מווירג'יניה וולף?", לצד ענת וקסמן וגיל פרנק. תפקיד זה זיכה אותה בפרס שחקנית המשנה הטובה מהאקדמיה לתיאטרון. ב-2010 שיחקה לצד שלמה בראבא בהצגה "מעגל הגיר הקווקזי" מאת ברטולט ברכט, בבימויו של אודי בן-משה. בהצגה זו גילמה את גרושה, משרתת המצילה תינוק לאחר שננטש בידי אמו, ומגדלת אותו כאילו היה שלה. ב-2011 גילמה את אן בהפקת התיאטרון הקאמרי של כולם היו בני לצד לאורה ריבלין ונתן דטנר. ב-2014 החלה להשתתף ב"הכתה שלנו" (התיאטרון הקאמרי ותיאטרון "הבימה", בימוי: חנן שניר) וב-"תעלת בלאומילך". ב-2015 היא גילמה את לורה במחזה "ביבר הזכוכית" בתיאטרון בית לסין. ב-2016 היא גילמה את שלומית ינובסקי במחזה "השחקנית" בתיאטרון בית לסין. ב-2017 היא גילמה את מרי וורן במחזה "ציד המכשפות" בתיאטרון הקאמרי. החל ממאי 2018 תשחק בהצגה "האחרים" בתיאטרון הקאמרי. החל מ-2019 מגלמת את נועה/אורה (תפקיד ראשי) במחזה "השיבה" בתיאטרון הקאמרי. בשנת 2020 שיחקה במחזה "הבן" בקאמרי מאת פלוריאן זלר שביים גלעד קמחי בתרגום של דורי פרנס. בשנת 2023 שיחקה במחזה "המלך עומד למות", שעלה בתיאטרון הקאמרי בבימויו של עירד רובינשטיין.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2007 נישאה גרטי לפיטר רוט, מוזיקאי וחבר להקת מוניקה סקס, ולהם בת ובן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נטע גרטי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מלי זיידמן, מלכת הכיתה, באתר "את", 15 ביולי 2014
  2. ^ קורות חייו באתר הבמה
  3. ^ הזמר במסכה, ‏פנינה אמיתית: נטע גרטי היא המפורסמת בתחפושת הצדפה, באתר ‏מאקו‏, 11 בדצמבר 2021