טורניר אמסטרדם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טורניר אמסטרדם
Amsterdam Tournament
ענף כדורגל
תאריך ייסוד 1975
תאריך פירוק 2009
ארגון מפעיל אייאקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר מתמודדים 4
יבשת אירופה
הכי הרבה זכיות אייאקס (10)
www.amsterdamarena.nl/en/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לוגו הטורניר של שנת 2008

טורניר אמסטרדם היה תחרות כדורגל שנתית ששוחקה לפני תחילת העונה הסדירה באצטדיונה הביתי של אייאקס אמסטרדם - אמסטרדם ארנה. המשחקים בטורניר היו עבור הקבוצות המשתתפות בעיקר משחקי אימון והכנה לקראת העונה.

היסטוריה ומבנה התחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטורניר במתכונתו הנוכחית הוא ממשיכו של טורניר אמסטרדם 700 ששוחק לראשונה בשנת 1975 במסגרת חגיגות 700 שנה להיווסדה של העיר אמסטרדם. הטורניר התקיים מאז אחת לשנה עד ל-1992, אז שוחק לאחרונה במתכונתו ה"ישנה". הטורניר במתכונתו החדשה החל את דרכו ב-1999.

במסגרת הטורניר נפגשות 4 קבוצות כדורגל, כאשר באופן קבוע אחת מהן היא תמיד המארחת, אייאקס אמסטרדם. בין הקבוצות שהשתתפו בטורניר במתכונתו הנוכחית מאז 1999 נמצאות ברצלונה, ארסנל, גלאטסראיי, מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, אינטר, לאציו, פורטו, ולנסיה וסנטוס.

הטורניר כולל 4 משחקים המתקיימים באמסטרדם ארנה. הטורניר מתקיים בחודשים יולי או אוגוסט ונמשך 3 ימים בדרך כלל, כאשר היום השני משמש למנוחה בין משחקי היום הראשון והשלישי. השנים 1999 ו-2006 היו יוצאות דופן, כאשר הטורניר נפרש על פני יומיים בלבד, ללא יום מנוחה.

שיטת הניקוד בטורניר זה שונה מהניקוד הנהוג בטורנירים רשמיים. בדומה למרבית תחרויות הכדורגל, ניצחון מזכה ב-3 נקודות, תיקו בנקודה אחת והפסד לא מזכה את הקבוצה בנקודות. עם זאת, הקבוצות מזוכות בנקודה נוספת עבור כל שער שהן מבקיעות. כך למשל, שוויון 3-3 וניצחון 0-1 יזכו כל אחת מהקבוצות (פרט למפסידה) ב-4 נקודות - שיטה שמטרתה לעודד משחק התקפי ופתוח יותר. שיטת ניקוד זו נמצאת בשימוש גם בגביע האמירויות.

הזוכות בטורניר[עריכת קוד מקור | עריכה]

טורניר אמסטרדם 700[עריכת קוד מקור | עריכה]

טורניר אמסטרדם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טורניר אמסטרדם בוויקישיתוף