טיוטה:אברהם משה פרנקל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הרב אברהם משה פרנקל, הינו משפיע בחסידויות כלליות,ונודע בעיקר הודות לעבודתו עם בחורים נושרים.

קורות חיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בלונדון בשנת תשל"א לאביו ר' בן ציון פרנקל, נכדו של הברוך טעם, למד בת"ת סאטמאר בלונדון, אחר כך עבר ללמוד בישבת תורת חסד שנתייסד על ידי קרובו הרב אברהם שמואל שטרן שם למד את דרכו בקירוב בחורים נושרים, ולאחר מכן עבר ללמוד בישיבת תורה ויראה של סאטמאר.

הושפע מזקני חסידי חב"ד בלונדון וביניהם המשפיע ר' מענדל פוטרפס, אצלו קנה ידיעות בחסידות חב"ד. כמו כן זכה לשמש בקודש אצל ר' יהודה הורוויץ מדז'יקוב זי"ע ואוחז עצמו כתלמיד מובהק מהרה"ק רבי צבי הירש רוזנבוים זי"ע מקרעטשניף, נשא את בת ר' שלמה קיקין מהעיר אנטוורפן, ועבר להתגורר שם.

עבודתו בקודש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסביבתו של רבי אברהם משה התחיל לקבץ בחורים חסדיים כדי לשמוע ולהנות מחכמתו ומתורתו, אבל נספרסם בעולם בעיקר הודות עבודתו להחזיר בחורים נושרים, שעובד עמם במסירה נפלאה עד שמגיעים להיות בחורים חסידיים ביותר.

ר' אברהם משה עורך התוועדויות בנוסח חב"ד, אבל אוחז עצמו כחסיד סאטמאר במהלכן הוא משפיע מתורת החסידות כרבו האדמו"ר מקרעטשניף שהיה [1]עוסק רבות בתורת חב"ד בשילוב עם התלהבות ואש קודש כנוסח נדבורנא.

הוא מקורב להרבה אדמורי"ם ובפרט לאדמו"ר מפשעווארסק, ולאדמו"ר ר' יקותיאל יהודה מסאטמאר. שעמו עסק הרבה בעניני החינוך של מוסדות סאטמאר באנטוורפן.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אברהם משה פרענקל בחב"דפדיה

https://yi.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D_%D7%9E%D7%A9%D7%94_%D7%A4%D7%A8%D7%A2%D7%A0%D7%A7%D7%9C


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:משפיעים חסידיים