טיוטה:דניאל ארליך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דני ארליך, במאי, נולד בישראל. הוא אמן רבגוני- במאי, כותב, שחקן, מוזיקאי, מעצב וצייר. נולד ב-1962 בוגר בהצטיינות של המדרשה לאמנות ברמת השרון.[1]עסק בעיצוב, עיצוב בובות, כתיבה ומשחק בטלוויזיה. בשנים האחרונות מתמקד בבימוי תיאטרון מוזיקלי ואופרות. ביים את האופרות חילול הקסם (מוצרט) במסגרת "אופרה אחרת", בראשית בצלילים, רם הנרדם וזמן שאול (משה זורמן), והיובל (אבל ארליך) במסגרת הביאנאלה למוזיקה מודרנית. מביים עם מיטב התזמורות בארץ.

בנו של המלחין הישראלי חתן פרס ראש הממשלה וחתן פרס ישראל אבל ארליך.

בין עבודותיו הסדרה פלאי קלעים ששודרה בין 1992-1995 בבימויו ביחד. עם דפנה דקל וצחי בר נוי בצוות השחקנים.

באקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בירושלים ביים את נישואי פיגרו (מוצרט) והעטלף (ר. שטראוס) בבית הספר ע"ש בוכמן-מהטה בתל אביב ביים את דידו ואניאס (פרסל) והנער והקסמים (ראוול) ושם הוא גם מלמד את כיתת האופרה וכן שעורי משחק לזמרים. כמו כן ביים את האימפרסריו(מוצרט) עם התזמורת הקאמרית הקיבוצית, את המשרתת הגבירה(פרגולזי) עם תזמורת הבמה. ביים וכתב הצגת ילדים נסיך-תרנגול עם תיאטרון החרשים-עיוורים 'נא לגעת'. ביים את אורפיאוס פסיון (באך, דוד זבה) עם האופרה סטודיו של האופרה הישראלית.

מייסד אופרה קאמרה במסגרתה ביים בכורה עולמית של האופרות הזמרת הקרחת (שרון-יונסקו), מי (קיקי קרן-הוס) ואת האופרות הרמאי (מנחם אבידום ואפרים קישון) ו פונדק הרוחות (משה זורמן ונתן אלתרמן) שתי האחרונות במסגרת חג המוזיקה הישראלית יחד עם הסינפונייטה הישראלית באר שבע. ביים את המדיום (מנוטי) במסגרת סדנת האופרה הבינלאומית.

עבודותיו באופרה הישראלית:

הספר מהתקווה (2001) - אופרה קהילתית

שיקוי האהבה - אופרה קהילתית

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]