טיוטה:הזאב הגדול והרע (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הזאב הגדול והרע
The Big Bad Wolf
בימוי ברט גילט
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים שרה ברנר
פינטו קולוויג
בילי בלטצ'ר
מרי מודר
דורותי קומפטון
מוזיקה פרנק צ'רצ'יל
אנימטור ארט באביט
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני ההנפשה של וולט דיסני
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 13 באפריל 1934
משך הקרנה 9:21 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט הנפשה
סרט קודם שפנים קטנים ומצחיקים
סרט הבא התרנגולת הקטנה והחכמה

הזאב הרע והגדולאנגלית: The Big Bad Wolf) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי, אשר הופץ ב-13 באפריל 1934 על ידי חברת יונייטד ארטיסטס. הסרט הופק בידי וולט דיסני ובוים על ידי ברט גילט, כאשר הוא חלק מסדרת הסרטים "סימפוניות טיפשיות".[1] סרט זה משמש בחלקו כסרט המשך לעיבוד המצליח לסרט "שלושה חזירים קטנים" שהופץ שנה קודם לכן ב-1933 (הסרט שומר על הדמויות הראשיות של הסרט הקודם כמו גם על הנבל שלו) הסרט הזה משמש גם כעיבוד של כיפה אדומה, עם הזאב הגדול והרע מהסרטון "שלושה חזירים קטנים" המתפקד כיריב של כיפה אדומה וסבתה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיפה אדומה הולכת בדרך לסבתא ועוצרת לרגע בביתם של שלושת החזרזירים, כשהחזרזירים שאלו את כיפה אדומה לאן הייא הולכת, היא מספרת שהיא הולכת לביתה של סבתה, החזיר הכנר והחזיר החלילן ייעצו לה ללכת בדרך היער הקצרה אולם החזיר המעשי מזהיר אותם מפני האב הגדול והרע ואומר להם ללכת בדרך ההר הארוכה והבטוחה, אולם החזיר הכנר והחזיר החלילן צחקו והתעלמו מעצתו והם הלכו יחד עם כיפה אדומה בשיר וריקוד בדרך היער הקצרה אל ביתה של סבתה. בדרך הם נפגשים במלכת הפיות שמתגלה עד מהרה, אחרי שהענף נשבר, בתור הזאב הגדול והרע בתחפושת. כשהבינו שרימו אותם, שני החזירים בורחים הביתה, בעוד כיפה אדומה בורחת מהזאב. הזאב, לעומת זאת, לא מוותר על ארוחת הערב, והולך לביתה של הסבתא, שם הוא מכניס את סבתא לארון ונכנס למיטה מחופש לה. כיפה אדומה מגיעה ואחרי שהיא אומרת "איזה עיניים/אף/פה גדולים יש לך" וכצפוי, היא נבהלת לראות את הזאב הרע הגדול מתחזה לסבתה. החזיר הכנר והחזיר החלילן מצליחים להשיג את החזיר המעשי, שמצליח לנצח את הזאב על ידי הנחת זרעי פופקורן וגחלים לוהטים במכנסיו, והזאב בורח כשהפופקורן מתפוצץ בישבנו. כשהזאב מובס פעם נוספת, הסבתא ניצלה וסרגה, כיפה אדומה נגנה בפסנתר והחזירים שרים ומנגנים את "מי פוחד מהזאב הרע".

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נוצר כתגובה קצת מסויגת להצלחת הסרט הקצר הקודם, הזאב הרע והגדול לא ממש השיג את רמות הפופולריות של שלושה חזירים קטנים (שהייתה עצומה),[2] אם כי שני סרטים קצרים נוספים (שלושת הזאבים הקטנים והחזיר המעשי) שהציגו בעיקר את הזאב הרע והגדול ואת שלושת החזירים הקטנים השיגו, בנוסף לאינספור הקרנות במגוון סרטים קצרים, רצועות קומיקס, קטעי תעמולה מימי מלחמה וסדרות טלוויזיה.

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ ב-4 בדצמבר 2001, באוצרות וולט דיסני: סימפוניות טיפשיות - הקלאסיקות המוזיקליות המצוירות ההיסטוריות.[1][3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Merritt, Russell; Kaufman, J. B. (2016). Walt Disney's Silly Symphonies: A Companion to the Classic Cartoon Series (2nd ed.). Glendale, CA: Disney Editions. pp. 142–143. ISBN 978-1-4847-5132-9.
  2. ^ Bob Thomas, "Disney's Art of Animation: From Mickey Mouse to Hercules" (1997) p.50
  3. ^ "Silly Symphonies: The Historic Musical Animated Classics DVD Review". DVD Dizzy. נבדק ב-20 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)

קטגוריה:סימפוניות טיפשיות