טיוטה:מתיבתא דבית שמש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ישיבת מתיבתא דבית שמש (באנגלית: Mesivta of Beit Shemesh) היא ישיבה תיכונית חרדית שמיועדת בעיקר לחרדים שעולים מארצות הברית.

הישיבה נוסדה בשנת תשע"א (2010-2011) על ידי הרב זאב טיברג והרב אורן גרנית. מקור שמה של הישיבה מהמילה הארמית "מתיבתא" (בעברית: ישיבה).

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטרת הקמת הישיבה הייתה לתת מענה לציבור החרדי אמריקאי בבית שמש וסביבותיה שרוצים ללמוד לומדי לימודי חול בישיבה, כפי הנהוג בארצות הברית. הקמת הישיבה יצרה התנגדות חריפה בקרב רבני בית שמש שהתנגדו לרעיון שבתוכם תשכון ישיבה שבה לומדים לימודי ליב"ה. לאחר מחאות רבות, הגיעה הישיבה להסדר עם הרבנים שהישיבה לא תהיה ברמת בית שמש אלא בעיר הוותיקה.

הישיבה כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראש הישיבה כיום הוא הרב אבישי בראון, והמנהל הרוחני (המשגיח) הוא הרב רפאל ויליג (בנו של הרב מרדכי ויליג ראש ישיבת ישיבה יוניברסיטי). מנהל הלימודים התיכוניים הוא הרב נתנאל שניצר, וסגן המנהל הוא הרב ישראל רידר, הישיבה שייכת לרשת אורט ישראל.

הישיבה מאפשרת לגשת לבגרות במתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד, אולם מכיוון שאין מספיק תלמידים בכל שכבה שמעוניינים לגשת לבגרות ברמה זו, התלמידים המעוניינים לומדים בתיכון הווירטואלי שמגיש אותם לבגרות. הכיתה בה הם לומדים, היא הכיתה החרדית היחידה בתיכון הווירטואלי.

הבגרויות שהישיבה מגישה אליהם הן לפי תוכנית הלימוד החרדית. רובם המוחלט של בוגרי הישיבה זכאים לתעודת בגרות מלאה.

אופי הישיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הישיבה מחנכת את תלמידיה שלמרות שהתורה היא העיקר ולכן הלימודים המרכזיים הם לימודי קודש אסור לשכוח את הטפל שאלו הלימודי חול והבגרויות ולכן יש להשקיע גם באחרונים ולא לשכוח אותם ביחס לראשונים. ושסדר היום בישיבה מצד לימודי הקודש הוא כמעט כמו כל ישיבה קטנה רגילה, שלושה סדרים ביום, בשעות הצהרים לומדים לבגרויות במשך כשעה וחצי ביום (בזמן שבישיבות הקטנות הסטנדרטיות יש הפסקת צהרים) כך שלטענת הישיבה התלמידים אינם לומדים פחות לימודי קודש מישיבה קטנה סטנדרטית אלא מוסיפים על חשבון הפסקת הצהרים לימודי חול. הישיבה מעודדת את התלמידים לפעילות ספורטיבית ולוקחת אותם בפעם בשבוע לחדר כושר, ובהפסקות צהריים יש אפשרות לשחק כדורסל, פוטבול אמריקאי וכדורגל או למתאמנים יש גם חדר כושר בישיבה מלווה במדריך כושר ואפילו חדר מוזיקה לשעות ההפסקה.

בוגרי הישיבה ממשיכים לישיבות גדולות חרדיות ישראליות ואמריקאיות, כגון איתרי ותורה אור, חלק מהישיבות הגדולות החרדיות מסרבות לקלוט את בוגרי הישיבה מפאת היותם בישיבה תיכונית. מעטים ממשיכים לישיבות המשתייכות לזרם החרדי לאומי ולישיבות הסדר.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]