טיירון וודלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טיירון וודלי
Tyron Woodley

טיירון וודלי וחגורת האליפות שלו
טיירון וודלי וחגורת האליפות שלו
טיירון וודלי וחגורת האליפות שלו
לידה 17 באפריל 1982 (בן 41)
מיזורי, ארצות הברית
מידע כללי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה
משקל 77 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.75 מטר
www.tyronwoodley.com
ספורט
ענף ספורט היאבקות
משקל חצי בינוני
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טיירון וודליאנגלית: Tyron Woodley; נולד ב-17 באפריל 1982) ידוע גם בכינוי 'The Chosen One'‏ (בעברית: הנבחר) הוא לוחם MMA אפרו-אמריקאי. אלוף העולם לשעבר של ה-UFC במשקל חצי בינוני (אנ').

קריירת MMA[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטרייקפורס[עריכת קוד מקור | עריכה]

וודלי החל את קריירת ה-MMA המקצוענית שלו בפברואר 2009. ביוני 2009 נלחם לראשונה בארגון סטרייקפורס (אנ'), ניצח בהכנעה והוחתם לשישה קרבות נוספים בארגון. בנובמבר 2009, נלחם נגד רובי ברס (אנ') בקרב שהיה הקרב המרכזי של האירוע וניצח אותו. לאחר מכן, חתם על חוזה עם חברת משחקי המחשב EA Sports עבור הופעת דמותו במשחקי EA Sports MMA (אנ'). ביולי 2012, נלחם נגד נייט מרקרט (אנ') על תואר האליפות של סטרייקפורס, והפסיד בנוקאאוט בסיבוב הרביעי. וודלי השתתף בסך הכל ב-11 קרבות בסטרייקפורס עם מאזן תוצאות של 10 ניצחונות והפסד אחד.

UFC[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2013, וודלי עבר להילחם ב-UFC, לאחר שארגון סטרייקפורס נרכש ונסגר על ידי ארגון זה. ביולי 2016, במסגרת אירוע UFC 201 (אנ'), וודלי נלחם על תואר אלוף העולם במשקל חצי בינוני נגד רובי לולר (אנ'), ניצח בנוקאאוט בסיבוב הראשון וזכה באליפות העולם. בנובמבר 2016, במסגרת אירוע UFC 205 (אנ'), נלחם בקרב הגנת התואר הראשון שלו נגד סטפן תומפסון (וונדר-בוי) (אנ'). הקרב הסתיים בתוצאת תיקו בהחלטת שופטים ברוב קולות (שני שופטים ניקדו את הקרב 47-47, והשופט השלישי ניקד את הקרב 47–48 לטובת וודלי). על פי החוקים, כשמושג תיקו בקרב אליפות - האלוף זוכה להמשיך להחזיק בתוארו. במרץ 2017, במסגרת אירוע UFC 209 (אנ') נערך קרב חוזר (rematch) בין וודלי לתומפסון. וודלי ניצח את תומפסון בהחלטת שופטים חצויה. ביולי 2017, נלחם בקרב הגנת התואר בפעם השלישית נגד דמיאן מאיה (אנ'). בסיבוב הראשון של הקרב, וודלי נפצע בכתפו. לאורך הקרב, הצליח וודלי להגן על עצמו מפני 21 ניסיונות הטלה של מאיה (שנחשב לאחד הלוחמים הטובים ביותר בגראפלינג). הקרב הוכרע בהחלטת שופטים אחידה לטובת וודלי, ולאחר הקרב, פרשן ה-UFC, ג'ו רוגן (אנ') דיווח כי קרב זה שבר את השיא עבור קרב האליפות במספר הנמוך ביותר של החבטות שהונחתו. נשיא ה-UFC, דיינה ווייט (אנ'), הביע ביקורת כלפי וודלי וטען כי וודלי יכול היה להכריע את הקרב אולם העדיף "ללכת על בטוח". ב-2 במרץ 2019, במסגרת אירוע UFC 235 (אנ') נלחם בקרב אליפות בפעם הרביעית מול הלוחם הניגרי קמארו אוסמן (אנ') והפסיד את התואר בהחלטת שופטים אחידה.

נכון לנובמבר 2020, מאזן הקרבות של וודלי עומד על 19 ניצחונות, 6 הפסדים ותיקו אחד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טיירון וודלי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]