טרה קול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
טרה קול
Tré Cool
לידה 9 בדצמבר 1972 (בן 51)
פרנקפורט, גרמניה המערבית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Frank Edwin Wright III עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Tré Cool עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1985 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק אלטרנטיבי עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה מערכת תופים עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים רפרייז רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
טרה קול

פרנק אדווין רייט השלישי (Frank Edwin Wright III, נולד ב-9 בדצמבר 1972), הידוע בשם טרה קול (Tré cool), הוא מתופף להקת גרין דיי משנת 1990.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרה קול נולד בפרנקפורט, גרמניה, ולאחר מכן עבר עם אביו ועם שני אחיו הגדולים לקליפורניה. כשהיה צעיר הופיע עם להקתו the lookouts, שחבריה האחרים היו שכניו (מהם קיבל את הכינוי טרה קול), במועדון הפאנק רוק גילמן 924. סולן הלהקה ניהל חברת תקליטים שהייתה חתומה עליה להקה בשם Green day שהתלהב ממנה מאוד, וארגן להם ולטרה הופעה ביחד. הלהקה, שבדיוק חיפשה מתופף אחרי שהמתופף הקודם שלהם עזב לקולג', התחברה באופן מושלם עם התיפוף והאופי של טרה והשלושה נהיו חברים טובים. לא עבר הרבה זמן וטרה עזב את הלהקה שלו בשביל להצטרף ל-גרין דיי באופן קבוע. אלבום הבכורה של טרה קול עם גרין דיי היה kerplunk, האלבום באורך מלא השני של הלהקה, שהיה אלבום פריצה במונחים של מוזיקת אנדרגראונד לאחר שמכר כ-50,000 עותקים בארצות הברית.

טרה כתב והלחין מספר שירים פחות מוכרים מהאלבומים הראשונים של גרין דיי, שר מספר קטעי "בונוס" קומיים בחלק מאלבומי הלהקה, למשל את הקטע "All by Myself", שבילי ג'ו ארמסטרונג שר בזמן מסיבה, וזו רצועה חבויה באלבום Dookie. בשביל לשמוע אותו, צריך לחכות מספר דקות לאחר השיר (FOD) האחרון באלבום. או למשל את החלק הרביעי (שאותו גם כתב והלחין) בשיר Homecoming מאלבומם American Idiot טרה כתב גם את השיר dominated love slave מהאלבום kerplunk שהיה יותר דומה לסגנון הקאנטרי ונחשב בעיניי מעריצי הלהקה כשיר קומי.

טרה קול השפיע על מתופפים חדשים יותר בפאנק של היום. המתופף טראוויס בארקר מלהקת בלינק-182, טוען שהושפע מסגנון התיפוף והלבוש שלו רבות, ובראשית דרכו חיקה אותו בהופעות. בנוסף, טרה קול הושפע ממתופפים כמו רינגו סטאר, ג'ון בונהם, קית' מון, באדי ריץ' וכדומה.

בינואר 1995 נולדה לטרה ולחברתו, ליסה ליונס, בת בשם רמונה. חודשיים לאחר מכן נשא טרה את ליסה לאישה ולאחר זמן קצר הם התגרשו. בשנת 2000 נישא לאשתו השנייה קלאודיה ובשנת 2001 נולד להם ילד בשם פרנקיטו. בשנת 2003 הם התגרשו אבל נשארו לגור ביחד כדי לגדל אותו. בסופו של דבר הם הפסיקו לגור ביחד וטרה התחתן בשלישית עם שרה רוז.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טרה קול בוויקישיתוף