יוצר הדמעות (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יוצר הדמעות
Fabbricante di lacrime
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על "יוצר הדמעות" מאת ארין דום
בימוי אלסנדרו ג'נובזי
הופק בידי אלסנדרו אוסאי, איג'יניו סטראפי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט אלסנדרו ג'נובי, אלאונורה פיוריני עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה קלאודיו די מאורו, סימון רוסטי
שחקנים ראשיים קתרינה פריולי
סימון בלדסרוני
סברינה פאראואיצ'יני
אלסנדרו בדטי
רוברטה רובלי
אורלנדו צ'ינקו
אקו אנדריולו רנזי
ניקי פסרלה
סבבה רומנה קנדלטה
מוזיקה אנדראה פאררי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום לוקה אספוסיטו
מדינה איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Colorado Film
Rainbow S.p.A
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 4 באפריל 2024[1]
משך הקרנה 105 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט איטלקית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט נעורים, דרמה רומנטית
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יוצר הדמעותאיטלקית: Fabbricante di lacrime) הוא סרט נעורים איטלקי מסוגת דרמה רומנטית, המבוסס על רומן רב-מכר בעל אותו שם מאת ארין דום[2]. הסרט בוים ונכתב על ידי אלסנדרו ג'נובזי, יחד עם כתיבתה של אלאונורה פיוריני[3][4], והופק על ידי אלסנדרו אוסאי ואיג'יניו סטראפי. חברת ההפקה של הסרט היא Colorado Film שבבעלות Rainbow S.p.A.

הסרט יצא ב-4 באפריל 2024 בשירות הסטרימינג נטפליקס, ולצד הפצתו יצאה לאור גרסה חדשה של הרומן המותאמת לסרט[5]. הסרט קיבל ביקורות מעורבות מן המבקרים. שלושה ימים לאחר הפצתו הוא דורג במקום הראשון במצעד הסרטים העולמי של נטפליקס, שזהו הסרט האיטלקי הראשון שזכה להישג זה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניקה וריג'ל הם שני נערים שאומצו על ידי אותה משפחה לאחר ילדות קשה בבית יתומים. במהלך הסרט השניים מפתחים זה כלפי זה רגשות עזים ומפתיעים.

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ניקה (קתרינה פריולי) – נערה בעלת לב טוב שמוצאת את עצמה מתמודדת עם אתגרי החיים באומץ ובנחישות[6].
  • ריג'ל (סימון בלדסרוני) – צעיר בעל כאב ושנאה. היה הילד האהוב על ידי בעלת בית היתומים. מאומץ ביחד עם ניקה לאותה המשפחה. במהלך הסרט מגלים את אהבתו האובססיבית והעזה לניקה. ריג'ל לא אומץ על ידי אף משפחה כי רצה להישאר עם ניקה בבית היתומים.
  • מרגרט (סברינה פאראואיצ'יני) – מנהלת בית יתומים.
  • ליונל (אלסנדרו בדטי) – מחזר שמעוניין בניקה.
  • אנה (רוברטה רובלי) – אם המשפחה המאמצת של ניקה וריג'ל. איבדה את בנה.
  • נורמן (אורלנדו צ'ינקו) – אבי המשפחה המאמצת של ניקה וריג'ל. איבד את בנו.
  • אדלין (אקו אנדריולו רנזי) – חברת ילדות של ניקה.
  • בילי (ניקי פסרלה)[7] – אחת מחברותיה של ניקה.
  • מיקי (סבבה רומנה קנדלטה) – אחת מחברותיה של ניקה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"יוצר הדמעות" הוא רומן איטלקי שנכתב על ידי ארין דום, אשר יצא לאור באיטליה על ידי Salani בשנת 2021[8]. הרומן זכה לפרסום רב בזכות הרשת החברתית טיקטוק, ובהמשך הוכר כרב-מכר שמכר כמעל 450 אלף עותקים[8]. במאי 2022 הוכרז שסרט שמבוסס על הרומן יופק על ידי Colorado Film שבבעלות Rainbow S.p.A[9]. עוד נודע שכתיבת התסריט כבר החלה, ובקרוב תחל עבודת ליהוק לקראת הצילומים שיחלו בשנת 2023[9]. הוקצב לסרט כשישה וחצי מיליון אירו, ללא עלות השחקנים[10].

באוגוסט 2022 שיתף אלסנדרו אוסאי, מנכ"ל חברת Colorado Film, שהסרט הוא "האתגר הכי מרתק" עליו הוא עובד[11]. בנוסף הוא שיתף שהסרט יותאם לבני נוער ושחברת ההפקה "תנסה לכבד את הציפיות של קהל המעריצים הגדול, תוך הבאת הערך המוסף שחייב להיות למוצר"[11]. בנובמבר 2022 סיפר איג'יניו סטראפי, מנכ"ל חברת Rainbow S.p.A, שיש לו מחויבות לספק את ציפיות מעריצי הרומן[12]. בדצמבר 2022 שיתף סטראפי שהוא עובד באופן אישי על העיבוד לרומן, ועוד הוסיף שעובדי הסרט עובדים קשה על מנת שהתסריט יהיה כתוב בצורה הטובה ביותר, כמו כן בלמצוא את הפתרונות הוויזואליים הטובים ביותר[13].

בפברואר 2023 הכריז אוסאי שהצילומים יחלו החודש ושכל השחקנים יהיו לא מוכרים וחדשים בתחום, על מנת שלא יקשרו אותם להפקות קודמות והם לא יהיו מעורבים בפרויקטים אחרים[14]. במהלך צילומי הסרט נודע שהבמאי שלו הוא אלסנדרו ג'נובזי, אשר ביים פרויקטים נוספים של חברת ההפקה, ביניהם "השבוע הגרוע בחיי" ו"החתונה האיטלקית הגאה שלי". בחודש אפריל צולמו סצנות של הסרט ב-Cinecittà World שברומא[15]. עוד באותו חודש צולמו סצנות ב-Ponte dell'Industria שבפסקארה, ולכן האזור היה סגור לתנועה[16]. קרלו מאס, ראש העיר של פסקארה, שיתף שג'נובזי סיפר לו שהוא חיפש נואשות גשר כמו שבעיר, עד שהוא מצא אותו בתמונה שהופיעה בעיתון מקוון[17]. צילומי הסרט נעשו על ידי לוקה אספוסיטו.

בספטמבר 2023 פורסמה תצוגה מקדימה מתוך הסרט, בה מופיעים השחקנים הראשיים - קתרינה פריולי בתור ניקה וסימון בלדסרוני בתור ריג'ל[18]. לפריולי זאת הופעת המשחק הראשונה, כאשר היא הוזמנה לאודישן לאחר עבודתה בתעשיית האופנה[19]. ליהוקו של בלדסרוני, העוסק בשירת ראפ, משחק ודוגמנות מאז שנת 2015, התקבל "בהתלהבות רבה על ידי מעריציו ומעריציי הספר"[20]. עוד במהלך החודש נודע שצילומי הסרט עדיין נמשכים[21], כמן כן סטראפי ציין שהעיבוד נשאר נאמן לרומן, אם כי שונו כמה קטעים תוך שמירה על הרגעים האייקוניים ביותר[10]. בנובמבר 2023 נודע שהסרט נמצא בתהליך פוסט-פרודקשן[22]. הסרט נערך על ידי קלאודיו די מאורו וסימון רוסטי, והאפקטים החזותיים שלו נעשו על ידי Rainbow CGI[23], חברת בת של Rainbow S.p.A.

לקראת הפצת הסרט פורסם שאר הליהוק שלו, אשר כולל את סברינה פאראואיצ'יני בתור מרגרט, אלסנדרו בדטי בתור ליונל, רוברטה רובלי בתור אנה, אורלנדו צ'ינקו בתור נורמן, אקו אנדריולו רנזי בתור אדלין, ניקי פסרלה בתור בילי וסבבה רומנה קנדלטה בתור מיקי.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2022 נודע שהסרט נועד לצאת לבתי הקולנוע לקראת סוף שנת 2023[24]. בפברואר 2023 נאמר שהסרט ייצא לאקרנים בחודשי ספטמבר או אוקטובר באותה שנה, ושיש הצעות רבות ממפיצים שרוצים להפיץ אותו[14]. באוגוסט 2023 שיתף אוסאי שאין לסרט תאריך יציאה מדויק, אך הוא אמור לצאת עד סוף השנה[2]. בספטמבר 2023 הוכרז שהסרט יופץ בשירות הסטרימינג נטפליקס בשנת 2024[25]. סטראפי ציין באותו חודש שהסרט מתאים לבתי הקולנוע, אך בגלל שהקולנוע באיטליה חלש ולא היו הצעות ראויות ממפיצים, הוחלט להפיץ אותו באמצעות נטפליקס[10]. עוד הוא ציין לגבי ההפצה "לא תהיה לו יציאה לקולנוע אלא אם כן נטפליקס תרצה את זה"[10]. ב-20 בפברואר 2024 פורסם טיזר הסרט ותאריך הבכורה בנטפליקס, 4 באפריל 2024[26][27]. ב-14 במרץ 2024 פורסם טריילר הסרט[28].

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיקת הסרט הולחנה על ידי אנדראה פאררי, כאשר הפסקול שלו יצא ב-4 באפריל 2024, יום ההפצה של הסרט[29]. הפסקול כולל שמונה רצועות, כאשר שתי רצועות כוללות שירים מקוריים שנכתבו עבור הסרט והשאר כוללות לחנים מקוריים. השירים נקראים "Lullaby" ו-"HELL", אשר בוצעו על ידי ולנטינה קוסטנצו. בנוסף ללחנים ולשירים המקוריים, הופיעו בסרט, בין היתר, השירים "Budapest" בביצוע ג'ורג' עזרא, "Vampire" בביצוע אוליביה רודריגו ו-"I Love You" בביצוע בילי אייליש[30].

Fabbricante di lacrime - The Tearsmith (Soundtrack from the Netflix Film)[31]
מס' שם משך
1. The Tear Maker 5:04
2. Your Perfect Fairy Tale 3:15
3. Lullaby 2:53
4. Rigel Child 1:28
5. HELL 1:59
6. The Moth 1:46
7. Rigel's Theme 3:29
8. Nica's Theme 3:31
משך כולל:
23:28

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה לביקורות מעורבות מהמבקרים. ב-7 באפריל 2024, שלושה ימים לאחר הפצת הסרט, הוא דורג במקום הראשון במצעד הסרטים העולמי של נטפליקס, שזהו הסרט האיטלקי הראשון שזכה להישג זה[32][33][34]. על ההשיג הגיב סטראפי "התוצאה ההיסטורית הזו, שמעולם לא הושגה בעבר עבור סרט איטלקי, היא ניצחון יוצא דופן שממלא לא רק אותי בגאווה, אלא את כל הצוות שהקדיש מחויבות ותשוקה לפרויקט"[35].

אורורה עמידון ציינה באתר "Paste" שדמותו של ריג'ל, המגולמת על ידי סימון בלדסרוני, מזכירה לה בצורה "גרנדיוזית וקודרת" את דמותו של אדוארד קאלן מסדרת הספרים "דמדומים" שהופקה בהשראתה סדרת סרטים בעלת אותו שם. היא שיבחה את עיצוב ההפקה, וציינה שהוא "כולל מסדרונות מפותלים דמויי הארי פוטר ומדי בית ספר מסורתיים"[36]. צ'יקה בלוני כתבה באתר "Style Magazine" שהסרט מתחיל טוב, אולם לאחר מכן הוא "יורד לבנאליות". עוד היא ציינה שהצילום ברמה טובה, אך התסריט לא, מפני שהוא לא מתמקד באלמנטים רבים שהופיעו בסרט, "כמו האבל שבו מעורבת המשפחה המאמצת והאהבה בין החברים לכיתה"[37].

דמיאנו פנאטוני כתב באתר "Movieplayer.it" שהדיאלוגים בסרט מוגזמים, "וכך גם הביצוע המעורב של צוות השחקנים"[38]. באתר "Today" כתבה מריאנה סיארנטה שהסרט הוא "אכזבה עצומה", וש"אפשר לראות כבר מהדקות הראשונות של הסרט שמשהו לא עובד בו". היא הוסיפה שהדמויות אינן נחקרות לעומק ומתוארות כראוי, מה שגורם לצופה הרבה זמן לנסות להבין את סיפוריהן, להיקשר לאישיותן ולהזדהות עם הכאב שלהן. היא סיכמה שהסרט הוא "גס, נמהר, פשטני ובלתי מרגש בעליל"[39]. באתר "Gamesurf" הסרט קיבל ציון 6.5, כאשר קיארה פולי שיבחה את השחקנים, הבימוי והצילום[40]. באתר "IO Donna" ציינה אלזה אונגרי שהסרט "טוב מאוד" ושהוא עיבוד מצוין לרומן[41].

המשך פוטנציאלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטראפי שיתף שהוא מתחרט שהוא הוריד הרבה עלילות משנה שהופיעו ברומן מהסרט, ולכן הוא שוקל להפיק סדרת טלוויזיה שתהיה המשכון לסרט ותתמקד בעלילות שלא הופיעו[42]. עוד הוא ציין שהפקת הסדרה תלויה בנטפליקס[42].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שי שגב, חדש בטלוויזיה: יום חמישי, 04 באפריל, 2024, באתר ג'ירפה, 3 באפריל 2024
  2. ^ 1 2 פרנצ'סקה ד'אנג'לו, Alessandro Usai: I cinema come luoghi da “abitare”, באתר Business People‏, 7 באוגוסט 2023
  3. ^ אילריה קוסטייב, Il Fabbricante di lacrime, la sceneggiatrice Eleonora Fiorini: “Nel film c’è la stessa potenza del libro”, באתר Fanpage.it‏, 4 באפריל 2024
  4. ^ מריאנה סיארנטה, Eleonora Fiorini: "Fabbricante di lacrime non è il nuovo Twilight. Le soap opera? Sbaglia chi le sottovaluta", באתר Today‏, 4 באפריל 2024
  5. ^ פאולה מריה פארינה, ‘Fabbricante di lacrime’ torna in libreria con un’edizione limitata in attesa del film, באתר Il Messaggero‏, 19 במרץ 2024
  6. ^ אנג'לה, Tutto quello che c’è da sapere sul “Fabbricante di Lacrime”, il nuovo film di Netflix: data di uscita, trama, attori, באתר genZangels‏, 20 בפברואר 2024
  7. ^ מרטינה מוצאטי, Nicky Passarella, Billie nel Fabbricante di Lacrime: «Dei libri leggo prima il finale, non voglio rimanere delusa», באתר קוסמופוליטן, 3 באפריל 2024
  8. ^ 1 2 צוות האתר, “Fabbricante di lacrime” di Erin Doom è il libro più venduto in Italia nel 2022, באתר Il Libraio‏, 2 בינואר 2023
  9. ^ 1 2 צוות האתר, Fabbricante di lacrime, opzionati diritti cinema Colorado Film, באתר Agenzia Nazionale Stampa Associata‏, 24 במאי 2022
  10. ^ 1 2 3 4 אילריה רברינו, Iginio Straffi, il Re Mida degli schermi: “Così i nuovi Gormiti e le sirene salveranno il mondo (del cinema)”, באתר הוליווד ריפורטר, 25 בספטמבר 2023
  11. ^ 1 2 פאולו סינפולי, Cover Story: Rainbow-Colorado Film, una sinergia vincente, באתר E-DUESSE.IT‏, 14 בספטמבר 2022
  12. ^ ולריה ואנטג'י, Iginio Straffi: «Ecco le mie Winx, come non le avete mai viste», באתר ואניטי פייר, 9 בנובמבר 2022
  13. ^ ביאטריס פגן, Il mio nome è vendetta, Iginio Straffi: "Sperimentare con i generi è una scommessa vinta", באתר Movieplayer.it‏, 18 בדצמבר 2022
  14. ^ 1 2 ולריו סממרקו, Alessandro Usai, “il nostro core business è lo spettatore”, באתר Rivista del cinematografo‏, 16 בפברואר 2023
  15. ^ אנטוניו קואומו, Cinecittà World e Roma World: nuova stagione e ripartenza verso un futuro ambizioso, באתר Movieplayer.it‏, 8 באפריל 2023
  16. ^ צוות האתר, Il ponte di ferro diventa un set per il nuovo film di Alessandro Genovesi, באתר IlPescara‏, 31 במרץ 2023
  17. ^ מיקלה סנטורו, Al cinema piace l’Abruzzo (e viceversa), באתר L'Aquila Blog News‏, 24 באפריל 2023
  18. ^ אנדריאה איפוליטו, “Fabbricante di lacrime” diventa un film, Netflix pubblica l’immagine in anteprima, באתר il Gazzettino vesuviano‏, 25 בספטמבר 2023
  19. ^ ג'ובאנה גאלו, Caterina Ferioli, credo nelle fiabe, באתר קוסמופוליטן, 28 במרץ 2024
  20. ^ פאולה ד'אנג'ל, Ricordate Biondo il cantante di Amici? Presto lo vedremo sullo schermo grazie a Netflix, באתר Virali.Video‏, 8 בנובמבר 2023
  21. ^ ג'וליה צ'יריאצ'י, Biondo di Amici arriva su Netflix: sarà Rigel, protagonista del film “Fabbricante di lacrime”, באתר MOW - Mowmag.com‏, 22 בספטמבר 2023
  22. ^ מריאנה סיארנטה, Fabbricante di lacrime, il film dal romanzo di Erin Doom, trama e quando esce su Netflix, באתר Today‏, 16 בנובמבר 2023
  23. ^ פוסט של Rainbow CGI, ברשת החברתית אינסטגרם, 22 באפריל 2024
  24. ^ פרנצ'סקה פיירלאוני, Straffi, Per Winx reboot animato e film live action, באתר Agenzia Nazionale Stampa Associata‏, 6 בנובמבר 2022
  25. ^ ג'סי וויטוק, Netflix Italy Lines Up Projects From Stefano Mordini, Alessandro Genovesi & More, באתר Deadline Hollywood‏, 19 בספטמבר 2023
  26. ^ צוות האתר, Dal 4 aprile il film tratto da “Fabbricante di lacrime”: su Netflix il libro-bestseller di Erin Doom, באתר Il Libraio‏, 20 בפברואר 2024
  27. ^ קוודרי אדג'ומו, Netflix's 'The Tearsmith' Teaser Unveiled: A Haunting Italian Drama of Love and Acceptance, באתר BNN Breaking‏, 20 בפברואר 2024
  28. ^ אנני מרטין, Watch: Netflix adapts Erin Doom novel 'The Tearsmith', באתר Yahoo!‏, 14 במרץ 2024
  29. ^ צוות האתר, ‘The Tearsmith’ Soundtrack Album Details, באתר Film Music Reporter‏, 27 במרץ 2024
  30. ^ אריאדנה פינהיירו, Netflix's The Tearsmith: What songs play in the dark romance film? Here, the Soundtrack, באתר Spoiler US‏, 5 באפריל 2024
  31. ^ Fabbricante di lacrime - The Tearsmith (Soundtrack from the Netflix Film), באתר ספוטיפיי
  32. ^ פדרו ארמוסידה, Fabbricante di lacrime di Alessandro Genovesi, dal romanzo di Erin Doom, è il più visto al mondo su Netflix, באתר Cinecittà News‏, 7 באפריל 2024
  33. ^ צוות האתר, ‘Fabbricante di Lacrime’, dal ‘boom’ di vendite dei libri al successo mondiale su Netflix, באתר DIRE‏, 7 באפריל 2024
  34. ^ מיכל קדוש, "חופשיים: ניסוי בבית סוהר" בנטפליקס: כשמקבלים משלוח של אוכל, אבל הרוטב נשפך בשקית, באתר מעריב אונליין, 12 באפריל 2024
  35. ^ פוסט של איג'יניו סטראפי, ברשת החברתית אינסטגרם, 8 באפריל 2024
  36. ^ אורורה עמידון, YA Romance The Tearsmith Plays it Safe, באתר Paste‏, 4 באפריל 2024
  37. ^ צ'יקה בלוני, SU NETFLIX: PERCHÉ ‘IL FABBRICANTE DI LACRIME’ NON È ‘TWILIGHT’ (PURTROPPO…), באתר Style Magazine‏, 4 באפריל 2024
  38. ^ דמיאנו פנאטוני, Fabbricante di lacrime, la recensione: uno young adult fin troppo enfatizzato, באתר Movieplayer.it‏, 3 באפריל 2024
  39. ^ מריאנה סיארנטה, Che delusione il film Fabbricante di lacrime, באתר Today‏, 4 באפריל 2024
  40. ^ קיארה פולי, Fabbricante di lacrime: su Netflix arriva il film tratto dal fenomeno letterario per adolescenti, באתר Gamesurf‏, 3 באפריל 2024
  41. ^ אלזה אונגרי, “Fabbricante di lacrime” sbarca su Netflix. E il film dal bestseller di Erin Doom è molto buono, באתר IO Donna‏, 4 באפריל 2024
  42. ^ 1 2 אלטרה ברנאצ'יני, Iginio Straffi, il Fabbricante di trionfi: "I ragazzini di tutto il mondo credono sempre nell’amore. Noi italiani al top di Netflix", באתר QN Quotidiano Nazionale‏, 29 באפריל 2024