לא הכל מן אללה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"לא הכל מן אללה"
סינגל בביצוע איזי
מתוך האלבום לא לילדים
יצא לאור 6 ביולי 2015
שפה עברית
אורך 3:41
כתיבה איזי
לחן איזי
הפקה ג'ורדי
עיבוד ג'ורדי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"לא הכל מן אללה" הוא שיר של הראפר הישראלי איזי. השיר יצא בתור סינגל ב-6 ביולי 2015 כחלק מאלבום האולפן השני של איזי, לא לילדים.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב והולחן על ידי איזי אשר שלח לעמיתו, המפיק הישראלי ג'ורדי, שהיה בתחילת דרכו, סקיצה של השיר, כך שהשיר עובד והופק על ידי "ג'ורדי"[1]. על תהליך יציאת השיר סיפר איזי:

השיר התבשל אצלי במשך תקופה בה נחשפתי לאמירות גזעניות ברשתות החברתיות על ידי בכירי ציבור בטלוויזיה, מאנשים ברחוב ולפעמים גם מאנשים קרובים.

בנוסף, "איזי" הביע תקווה שהשיר ישפיע על הדור הצעיר:

כולי תקווה שהקהל הצעיר ששומע את השירים שלי יבין שיהיה הרבה נעים לכולנו לחיות פה אם נתייחס לבני אדם כפי שהיינו רוצים שיתייחסו אלינו, מבלי לייחס חשיבות למקום ממנו הסבתא של אותו אדם עלתה לארץ, לצבע עורו לנטיותיו או השקפת עולמו.

השיר יצא ב-6 ביולי 2015 ועם יציאתו הועלה השיר לערוץ היוטיוב של איזי ונכון לינואר 2023 צבר סרטון השיר מעל לכ-4 מיליון צפיות[1].

קבלה ביקורתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר פרוגי תואר השיר כבעל מסר ענק ורלוונטי במיוחד[2], בעוד נדב מנוחין מאתר וואלה כתבה: "בשנה של ניהיליזם מוחלט, לא הכל מן אללה הוא בדיוק ההפך", וכללה את השיר ברשימת 50 השירים שצריך לקחת משנת תשעו[3].

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוידאו-קליפ של השיר יצא ב-27 באוקטובר 2015, הוא הופק על ידי חברת "ROMS" ובוים ונערך על ידי רומן בוצ'אצקי[4]. על תהליך הצילומים התבטא איזי:

הקליפ צולם ביפו, ופשוט צילמנו את מה שנראה לנו כ'החברה הישראלית על כל גווניה', קליפ שמראה את החברה שלנו בצורה הכי פשוטה ונקייה.

נכון לינואר 2023 מונה סרטון הקליפ מעל לכמיליון צפיות ביוטיוב[4].

ביצועים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2015, בהפקת MTV ישראל ביצע איזי את השיר בבית הנשיא בנוכחות נשיא מדינת ישראל רובי ריבלין[5]. ביולי 2019 ביצע איזי את השיר בגלגלצ[6].

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים שבועיים (2015)
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל -
המצעד הרשמי של גלגלצ 1[7][8]
רשת ג' 4[9]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]