מישהו שפעם הכרתי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מישהו שפעם הכרתי
Somebody I Used to Know
בימוי דייב פרנקו עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי וויק גודפרי, בן סטילמן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דייב פרנקו, אליסון ברי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אליסון ברי
אוון ג'וניגקייט
זואי צ'או
אולגה מרדיז
קלווין יו
טד רוני
דני פודי
היילי ג'ואל אוסמנט
ג'יי אליס
איימי סדריס
קירסי קלמונס
ג'ולי הגרטי
סם ריצ'רדסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה דני בנסי, Saunder Jurriaans עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני אמזון, Black Bear Pictures, טמפל היל אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה אמזון פריים וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 10 בפברואר 2023 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 106 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מישהו שפעם הכרתיאנגלית: Somebody I Used to Know) הוא סרט קומדיה רומנטית אמריקאי משנת 2023 בבימויו של דייב פרנקו, אשר נכתב בשיתוף עם אשתו, אליסון ברי. בסרט מככבים ברי, ג'יי אליס וקירזי קלמונס. הסרט הופץ לראשונה בשירות הסטרימינג פריים וידאו ב-10 בפברואר 2023.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלי היא מנהלת התוכנית של סדרת ריאליטי מצליחה, אך דועכת, בשם Dessert Island. לאחר צילומי הפרק האחרון של העונה, מודיעים לה שהתוכנית תבוטל. בלי חיים חברתיים מחוץ לעבודה, אלי מחליטה לקחת הפסקה ולבקר את אמה בליבנוורת', וושינגטון.

בבר בעיר הולדתה, היא נתקלת באקס שלה, שון. הם מבלים את הלילה בשתייה ביחד, ואלי מנשקת את שון במכונית כשהם עומדים להיפרד לשלום. שון מסרב להזמנתה של אלי למין, והיא עוזבת במבוכה. מאוחר יותר באותו יום, אלי מבקרת בביתו של שון במטרה להתנצל על התקרית, ומגלה שהוא מתחתן באותו סוף שבוע ומשפחתו עורכת מסיבה. אלי מנסה לעזוב, אבל אמו של שון, ג'וג'ו, מתעקשת שהיא תגיע לחתונה כדי לצלם אותה.

אלי נודע כי ארוסתו של שון, קאסידי, מנוכרת להוריה. היא מרגישה חשדנית כלפיה, ומבקשת מהעוזרת שלה בתוכנית הריאליטי, קיילה, למצוא מידע על משפחתו של קאסידי. בינתיים, פלטפורמת סטרימינג מעוניינת לחדש את Dessert Island לעונה נוספת ורוצה לראיין את אלי.

קאסידי לא מרוצה מהנוכחות של אלי במסיבות החתונה. היא מופיעה עם להקת הפאנק רוק שלה בבר, ומאוחר יותר חולקת שולחן עם אלי כדי לדבר על שון. קאסידי אומרת לאלי שהיא תפסיק את סיבוב ההופעות עם הלהקה שלה כדי להשתקע עם שון לאחר הנישואין. אלי שמה לב שהיא לא מרוצה מזה.

קיילה מוצאת מידע על הוריה של קאסידי, ואלי מבקשת ממנה לשלוח להם הזמנה אנונימית לחתונה. כשאלי וקסידי מבלים יותר זמן אחד עם השני, אלי מבינה שהתרשמותה ממנה שגויה. הם מוצאים תחומי עניין משותפים, ואפילו מסתובבים בעירום יחד במגרש גולף לאחר עישון גראס. דעתו של שון מוסחת מהקרבה הגוברת שלהם.

ערב החתונה, קאסידי מופתעת לראות את הוריה. אלי לא מודה שהזמינה אותם, מה שמוביל את קאסידי להאשים את שון בכך ולהודיע על ביטול החתונה. במלון שלהם, אלי מנסה לתקן את הטעות שלה בכך שהיא גורמת לשון ולקאסידי להבין זה את זו טוב יותר. שון מבין שהוא מדכא את הקריירה של קאסידי ומתנצל. אלי לוקחת על עצמה את האשמה שהזמינה את הוריו של קאסידי, וקאסידי חוזרת בה מביטול החתונה.

אלי עוזבת את האירוע וחוזרת לבית אמה, שם יש להם שיחה מלב אל לב על הצורך להיות האני האמיתי. אלי עוזבת ללוס אנג'לס, אך מבטיחה לבקר לעיתים קרובות יותר. Dessert Island נבחר לעונה נוספת, אבל אלי מעבירה את ניהול התוכנית לקיילה. היא בוחרת להתמקד בתחומי העניין שלה, ולקחת במקום תוכנית אחרת, העוסקת בתחום העניין האמיתי שלה, נודיזם.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2021, הוכרז כי אליסון ברי, ג'יי אליס וקירזי קלמונס הצטרפו לצוות השחקנים של הסרט, כאשר דייב פרנקו ביים, מתסריט שכתב לצד ברי. אולפני אמזון הפיקו והפיצו באמצעות Prime Video. [1] בספטמבר 2021, ג'ולי הגרטי, היילי ג'ואל אוסמנט, איימי סדריס, דני פודי, זואי צ'או, אוון ג'וניגקייט, אולגה מרדיז, איידן מאיירי וקלווין יו הצטרפו לצוות השחקנים של הסרט. [2] פרנקו אמר שהסרט קיבל השראה מקומדיות רומנטיות של שנות ה-80 וה-90. [3]

הצילום העיקרי החל בפורטלנד, אורגון וסביבתה בספטמבר 2021. [4] [5] באוגוסט 2022, ברי הצהירה שהפוסט-פרודקשן נגמר והסרט הסתיים. [6]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ בשירות הסטרימינג פריים וידאו ב-10 בפברואר 2023.[7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kroll, Justin (30 באוגוסט 2021). "Dave Franco Sets 'Somebody I Used To Know' As Next Directing Job At Amazon; Alison Brie, Jay Ellis and Kiersey Clemons To Star". Deadline Hollywood. ארכיון מ-30 באוגוסט 2021. נבדק ב-30 באוגוסט 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Hipes, Patrick (29 בספטמבר 2021). "Julie Hagerty, Haley Joel Osment, More Round Out Cast Of Dave Franco's 'Somebody I Used To Know' At Amazon". Deadline Hollywood. ארכיון מ-7 באוקטובר 2021. נבדק ב-7 באוקטובר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Bergeson, Samantha (12 בינואר 2023). "'Somebody I Used to Know' Trailer: Alison Brie Still Loves Her Ex in Dave Franco Rom-Com". Indiewire. ארכיון מ-17 בינואר 2023. נבדק ב-17 בינואר 2023. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Turnquist, Kristi (29 בספטמבר 2021). "Filming in Oregon: Alison Brie stars in a romantic comedy, and a 'Buffy'-like chiller is coming to Peacock". Oregon Live. ארכיון מ-6 באוקטובר 2021. נבדק ב-7 באוקטובר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Rice, Nicholas (7 באוקטובר 2021). "Community Reunion! Alison Brie Poses with Danny Pudi on Set of New Film: 'Feels Like Home'". People. ארכיון מ-7 באוקטובר 2021. נבדק ב-7 באוקטובר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Mahler, Matthew (17 באוגוסט 2022). "Alison Brie Gives Update on New Movie With Husband Dave Franco". Movieweb. ארכיון מ-12 בינואר 2023. נבדק ב-12 בינואר 2023. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ Juneau, Jen (12 בינואר 2023). "See the Trailer for Alison Brie and Husband Dave Franco's Rom-Com 'Somebody I Used to Know'". People. ארכיון מ-12 בינואר 2023. נבדק ב-12 בינואר 2023. {{cite web}}: (עזרה)