משתמשת:La Nave Partirà/פטריית הרעל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
La Nave Partirà/פטריית הרעל
קובץ:Der Giftpilz.jpg
מידע כללי
שפת המקור German
סוגה Children's literature, Antisemitism

מקור באנגלית

https://vdocuments.mx/der-giftpilz-english.html?page=2


Der Giftpilz הוא קטע של תעמולה נאצית אנטישמית שפורסם כספר ילדים מאת יוליוס שטרייכר ב-1938 [1] הכותרת היא גרמנית עבור " הפטרייה/הכרפדים הרעילים". [1]

לאחר המלחמה הורשע שטרייכר בהיותו מסייע לפשעים נגד האנושות במשפטי נירנברג והוצא להורג ב-1946.

תוכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטקסט הוא מאת ארנסט היימר, עם איורים מאת פיליפ רופרכט (הידוע גם בשם Fips ); הכותרת מרמזת על כך, כשם שקשה להבדיל בין פטריה רעילה לפטריית מאכל, קשה להבדיל בין יהודי לגוי. הספר מנסה "להזהיר" ילדים גרמנים מפני הסכנות הנשקפות לכאורה מהיהודים להם באופן אישי, ולחברה הגרמנית בכלל.

אנטישמיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מסביר כי התלמוד מרתיע יהודים מעבודת כפיים ומעודד אותם לעסוק במסחר במקום; שהוא מלמד יהודים שלא-יהודים נועדו להיות עבדים ומבקש מיהודים לשעבד את האוכלוסייה הלא-יהודית; ושההלכה התלמודית מאפשרת ליהודים לרמות מי שאינם יהודים.

הספר שימש לעתים בבתי ספר גרמניים. [2] עותק של הספר מוחזק על ידי מוזיאון ארה"ב לזכר השואה בוושינגטון הבירה [3]

תרגום באנגלית של הספר הופק על ידי הפעיל הניאו-נאצי האמריקני גארי לאוק, ולאחר מכן שווק באתר שלו תמורת 10 דולר. לאוק גם הפיק תרגום בשפה האסטונית ב-2007, ולטענתו הוא עובד על תרגומים לשפות רבות אחרות. שירות ביטחון הפנים האסטוני חקר את המקרה לפי הסעיף של חוק העונשין האסטוני המפליל הסתה לשנאה חברתית, אך הגיע למסקנה כי לא סביר שיהיו לו סמכות השיפוט או האמצעים להעמיד לדין את המחבר, שכן לפי החוק האמריקני, אתרי אינטרנט מכוסים ב- First תיקון לחוקת ארצות הברית . [4]

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפניות[עריכת קוד מקור | עריכה]


שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

  1. ^ 1 2 "Der Giftpilz"
  2. ^ "Der Giftpilz". German Propaganda Archive. Calvin University. נבדק ב-12 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Cover of a German antisemitic children's book". US Holocaust Memorial Museum. נבדק ב-12 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Juute vaenav raamat tõlgiti eesti keelde" [An adversary's book was translated into Estonian] (באסטונית). Postimees. 20 ביוני 2007. נבדק ב-15 באפריל 2018. {{cite news}}: (עזרה)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:התעמולה הנאצית]]