משתמשת:Shirible/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Shirible.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Shirible.


יובל רוטמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

יובל רוטמן (נולד ב־1965 ברמת גן) הוא היסטוריון ישראלי, עוסק בהיסטוריה החברתית של מזרח הים התיכון וביזנטיון בעת העתיקה ובימי הביניים המוקדמים. יובל רוטמן הוא פרופסור מן המניין בחוג להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטת תל אביב.

חייו ופועלו האקדמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד וגדל ברמת גן. קיבל דוקטורט בשנת 2002 מאוניברסיטת פריז, שעניינו בהיסטוריה החברתית של מזרח הים התיכון וביזנטיון בעת העתיקה ובימי הביניים המוקדמים. נושא עבודת הדוקטור: "עבדות הים התיכון בתקופה הביזנטית, שבויים ופדיון שבויים, עבודת ילדים והמרות דת" בהמשך הרבה לחקור את נושא העבדות, ולאורך השנים פרסם ספרים ומאמרים רבים בנושא.

בשנת 2009 התמנה למרצה בכיר בחוג להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטת תל אביב, התמנה לדוקטור חבר בשנת 2009 והתמנה לפרופסור מן המניין בשנת 2016. בשנים 2001 - 2003 היה עמית יד הנדיב ובין השנים 2004-2009 עמית באוניברסיטת פרינסטון. בין השנים 2004-2009 לימד במחלקה להיסטוריה של אוניברסיטת ייל.

תחום מחקרו של רוטמן הם התהליכים החברתיים והתרבותיים במזרח הקרוב הרומי - ביזנטי. דרך בחינת גורמי ההשפעה התרבותית אשר נפגשו במרחב זה: המסורת ההלניסטית, הציוויליזציה היהודית והתרבות הנוצרית העולה סייע להגיע להגדרות חדשות במבנה הקהילה היהודית.

מחקריו הנוכחיים של רוטמן עוסקים בדמות הקדוש ועושה הניסים בדתות המזרח הקרוב ב[[עת העתיקה וביריבות התרבותית בין הקהילות היהודיות לנוצריות במרחב הביזנטי.

בשנים האחרונות פרסם רוטמן כתבות בעיתונים ומגזינים מקוונים בינהם עיתון הארץ.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

Les Esclaves et L'Esclavage: De La Mediterranee antique a la mediteranee medievale VIe-XIe sieles,Les Belles Lettres=[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009 יצא לאור ספרו הראשום של רוטמן: "Les Esclaves et L'Esclavage: De La Mediterranee antique a la mediteranee medievale VIe-XIe sieles". הספר עוסק בגורלם של ה[[עבדים] בעת העתיקה ובוחן את הגדרות העבדות והחירות מזרח הים התיכון וביזנטיון בעת העתיקה ובימי הביניים המוקדמים.בלבו של המחקר עומדת ביזנטיון כממשיכתה של רומא וכמי שהתחוללו בה אירועים היסטוריים בעלי חשיבות רבה, הופעת האיסלם בינהם. בספר זה מגדיר אוטמן את מוסד העבדות והעבדים כמערכת המגדירה ובונה יחסים חברתיים. הגדרה שונה להגדרת מערכת העבדות והעבדים כמערכת כלכלית בלבד.

Byzantine Slavery and the Mediterranean World, Harvard University Press[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספר זה שראה אור בשנת 2009, . . .

Insanity and Sanctity in Byzantium: The Ambiguity of Religious Experience, forthcoming Harvard University Press[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספר זה שראה אור בשנת 2009 ...

  • Insanity and Sanctity in Byzantium: The Ambiguity of Religious Experience, forthcoming Harvard University Press, 2016
  • Byzantine Slavery and the Mediterranean World, Harvard University Press, 2009
  • Les Esclaves et l’Esclavage: De la Méditerranée antique à la Méditerranée médiévale VIe-XIe siècles, Les Belles Lettres,2009

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אתר הבית של פרופסור יובל רוטמן באתר של אוניברסיטת תל אביב [1]

על ספריו:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה:סגל אוניברסיטת תל אביב: היסטוריה של עם ישראל קטגוריה:היסטוריונים ישראלים קטגוריה:חוקרי נצרות קטגוריה:חוקרי יהדות קטגוריה:חוקרי אסלם קטגוריה:היסטוריונים של העת העתיקה קטגוריה:היסטוריונים של ימי הביניים