משתמש:אוהד קנולר/דן כרמל חיפה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אוהד קנולר.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אוהד קנולר.

מלון דן כרמל חיפה, הוא המלון הראשון של רשת מלונות דן בחיפה. זהו גם המלון הראשון של הרשת, שנבנה על ידה, ולא נקנה מבעלים אחרים ועבר לניהולה. המלון תוכנן על ידי האדריכל שמואל רוזוב, ונבנה במרכז הכרמל. העבודות החלו בשנת 1961,והמלון נפתח בחודש מרץ בשנת 1963.

מימיו הראשונים, זכה המלון למוניטין יוקרתי במיוחד, בהשוואה למקובל אז בישראל, בין אורחיו המפורסמים, בשנותיו הראשונות, נמנו השחקנית סופיה לורן, הדוכס מאדינבורו, הכנר אייזיק שטרן, הרקדן רודולף נורייב, פיטר פינץ' ופיטר יוסטינוב. בשנת 1979, נשיא מצרים אנואר סדאת, התארח במלון, ואף נפגש עם נשיא ישראל החמישי יצחק נבון.

גם כיום משמש המלון כאבן שואבת, לאורחים מפורסמים מהארץ ומן העולם, ובשנת 2022, אירח המלון את קבוצת הכדורגל פריז סן ז'רמן, ואת כוכביה לאונל מסי, ניימאר ו קיליאן אמבפה.

המלון ממוקם על פסגת הר הכרמל, ומשקיף מגבוה על העיר חיפה, הים התיכון ומפרץ חיפה, וממוקם בקרבת טיילת לואי, גן החיות בחיפה והכרמלית. כל החדרים והסוויטות במלון נבנו מחדש והורחבו, מעוצבים בסגנון קלאסי-אלגנטי עם כל פריטי האבזור והנוחות וכוללים מרפסות עם נוף למפרץ חיפה, לגנים הבהאים או להר הכרמל. 

במלון 227 חדרים, ו 200 עובדים. מנכ"ל המלון הנוכחי הוא המלונאי בן ינובר, המשמש גם כמנכ"ל כל מלונות הרשת בחיפה.