משתמש:אליהו2017/רחמים מאזוז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רחמים מאזוז[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרב רחמים מאזוז בנו של הגאון הרב מצליח מאזוז זצ"ל, ואחיו הצעיר של הגאון הגדול מרן הרב מאיר מאזוז שליט"א ראש ישיבת כסא רחמים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרב רחמים מאזוז נולד בתוניס בי"ז בכסליו תש"ט נובמבר 1948 לאביו הדיין הגאון הגדול הרב מצליח מאזוז מייסד וראש ישיבת כסא רחמים בתוניס ולאמו הרבנית כמסאנה. את לימודיו רכש אצל אביו בישיבתו בתוניס, וכבר מצעירותו החשיבו אביו כפוסק עקב שקידתו עיונו ובקיאותו הרבה בספרי הפוסקים הראשונים והאחרונים. בחשוון תשכ"ט נשא לאשה את תמר בתו של ר' מרדכי חדאד שהיה צורף זהב בג'רבא והיה הצורף של חביב בורגיבה מלך תוניסיה, ובנו של המקובל רבי ישועה חדאד. בשנת תשל"א עקב רצח אביו הקדוש הי"ד עלה יחד עם אחיו הרבנים הגאונים לבית מאזוז לארץ ישראל וקבעו מושבם בעיר בני ברק, שם גם הקימו מחדש את ישיבת כסא רחמים. הרב רחמים מלמד בישיבה, ועוסק הרבה בההדרת כתבי חכמי תוניס ובפרט ספרי אביו הגאון "איש מצליח", זאת לצד עבודתו בניהול הישיבה יחד עם אחיו הגאון הרב צמח מאזוז. משמש גם כיו"ר מכון הרב מצליח שפועל על ידי הישיבה, וחברי המכון נועצים בו בכל ענייני כתיבת החיבורים והספרים היוצאים על ידי המכון. נודע במיוחד בשל ענוותנותו הרבה ובריחתו מפרסום וכבוד, ומוקף תמיד בשאלות הלכתיות שנדרש להשיב לשואליו.

מחיבוריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמריו בהלכה מתפרסמים בכתבי עת שונים כמו ויען שמואל ועוד. הערותיו והוספותיו הארוכות לספרי אביו הגדול שו"ת איש מצליח. הערותיו במשנה ברורה עם הערות איש מצליח, בפרט בחלקים א' וב'.