משתמש:אסף טל דורון 317/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מאי מאייר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 10 במאי 1996 (גיל: 28)
אילת, ישראל
שם לידה מאי מאיר שם טוב
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-2014
סוגה רוקאינדי
שפה מועדפת אנגלית
כלי נגינה גיטרה
בת זוג תמרה כרמיאלי

מאי שם טוב (נולד ב־10 במאי 1996) מוכר בשם הבמה מאי מאייר (May Mayer) הוא זמר-יוצר, סולן וגיטריסט ישראלי, בעל הרכב מוזיקלי בראשותו. בעבר היה חבר ומייסד בלהקת הרוק "Floor Eight".

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאי שם טוב נולד ב-1996 וגדל באילת.

מגיל צעיר הוא פיתח זיקה למוזיקה ולמד לנגן על מגוון כלי נגינה, כולל פסנתר, חצוצרה וגיטרה.

בהיותו נער היה שותף בפרויקטים מוזיקליים בעיר אילת שהתקיימו מטעם המתנ"ס העירוני, כולל הופעות חימום. בהמשך עשה שירות לאומי במתנ"ס.

ב-2014 הקים להקה יחד עם הגיטריסט יהונתן צארום, הבסיסט מאור בן הרוש והמתופף אורן בן הרוש. הלהקה, "Floor Eight", הייתה להקת אינדי[1]. במקור היא הייתה מהדורה חדשה ללהקה המקומית "חתולחם" שהחברים הרכיבו קודם לכן. הלהקה עבדה על רוק אלטרנטיבי וכללה השפעות ממגוון רחב של סגנונות מוזיקליים: ג'אז, גרוב, R&B, ועוד. בהמשך הצטרף ללהקה גם הקלידן יוני מלצר[2].

בסוף 2016 עברו חברי הלהקה להתגורר בתל אביב-יפו, ושם התרכזו בעבודה על אלבום ראשון. ב-2017 סיימו לעבוד על אלבום הבכורה שלהם, "Completely Dismissed", ששווק יחד עם המפיק אור לוביאניקר והתפרסם ב-2018[3].

ב-2019, לכבוד הפרויקט המוזיקלי "אינדי סיטי" באילת השיקה הלהקה את השיר "Ocean of Us"[4][5]. באותה השנה יצא למסע הופעות ראשון בחוץ לארץ, בגרמניה ופולין.

ב-2020, במקביל להתפרצות מגפת הקורונה, כל אחד מחברי הלהקה הלך לדרכו ו"Floor Eight" התפרקה.

עוד לפני תחילת המגפה החל לעבוד בצמד מוזיקלי יחד עם בת זוגתו, תמרה כרמיאלי, והזוג עברו יחד להתגורר באזור הכנרת ומשם עברו מאוחר יותר לפרדס חנה.לאחר המגפה, במקביל לשיתוף הפעולה עם בת זוגתו, הקים הרכב מוזיקלי בראשותו והחל להופיע בתדירות גבוהה מ-2022.

מאייר מרבה לעשות שיתופי פעולה מוזיקליים, בייחוד עם ההרכב רבע לאפריקה. במקביל הוא גם עובד עם להקת הגיטרות "ריברי" שמבצעת עבודות הוקרה ללהקות רוק קלאסי, כגון הביטלס.

ב-2023 יצא למסע הופעות בהונגריה, ובהמשך גם בגרמניה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ FLOOR EIGHT, SoundCloud (באנגלית)
  2. ^ Floor Eight | qube.co.il, www.qube.co.il
  3. ^ Floor Eight, מגזין השבלולים, ‏2018
  4. ^ Indie City Festival Eilat | 11/21/2019, eilat.city (באנגלית)
  5. ^ Floor Eight - Ocean of Us [IndieCity 2019], נבדק ב-2023-06-07