משתמש:מי-נהר/ארכיון 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

שד"ר

שלום, נדמה לי שאתה באמצע עבודה על הערך שבנדון (אם אינך רוצה שיפריעו כדאי במקרה כזה לשים תבנית:בעבודה), לכן איני מתקנת בעצמי אלא פונה אליך כאן: השימוש בסימן שלוש נקודות כאשר מטרתו לציין "ועוד" מיותר - אנא השתמש פשוט במילה "ועוד" או דומותיה. ובעניין אחר - ישנו גודל מקובל לתמונות בויקיפדיה (של 250px), אפשר אמנם לסטות ממנו לעתים, אך איני רואה סיבה לכך בערך זה, בוודאי שלא עבור כל התמונות. בברכה, גברת תרדשיחה 09:47, 16 ביולי 2007 (IDT)

שלום לך , כבר אפשר להתערב בשיפוץ הערך הנ"ל אני את עיקר העבודה בו סיימתי (למרות שהייתי מוסיף עוד הרבה מאד אבל נראה לי שזה יהיה ארוך מדי). באשר לגודל של התמונות , אם אינני טועה אם אשים את כולן בגודל 250 זה יעוות את היחס של התמונות וחלקן יצאו גדולות במיוחד לדוגמא תמונתו של יעקב ספיר.
האם יש פגם בגודל הנוכחי ? האם זה קטן מדי ? מדוע מעדיפים שלא להשתמש בתמונות בגודל שכזה ? אינני מבין מספיק בכל הפונקציות ואני לומד תוך כדי תנועה , אם אני לא כותב את הערכים ומעצב אותם כראוי אני מתנצל אולם לא הכל אני מבין אפילו מה שנראה אולי פשוט , ואשמח לכל התערבות מועילה לשיפור .
אני מודה לך על תשומת ליבך והתייחסותך לערך הנדון , בברכה ובהערכה מי-נהר 09:58, 16 ביולי 2007 (IDT)
אין צורך להתנצל, למידה תוך כדי תנועה מקובלת ורצוייה כאן :) באשר לפיסוק, ראה למשל כאן. לגבי גודל התמונות: גודל 250px גדול מספיק כדי שפרטי התמונה יהיו ברורים (לרוב), וקטן מספיק כדי לא להשתלט על הטקסט. במקרה הצורך בכל זאת משתמשים בגדלים אחרים, אך עדיף להימנע מכך אם אפשר ובכך להוסיף אחידות לאנציקלופדיה. תוכל לראות בהמשך שינויים שאעשה בשד"ר. בברכה, גברת תרדשיחה 22:15, 16 ביולי 2007 (IDT)
אשמח לראות , רב תודות מי-נהר 23:37, 16 ביולי 2007 (IDT)

תצוגה מקדימה

אני מניח שאתה כבר יודע זאת, אך למקרה שלא, מומלץ להשתמש בכפתור התצוגה המקדימה כך שהרבה שינויים מינורים יעברו בעריכה אחת במקום בכמה אשר ממלאות את דף השינויים האחרונים. זה לא ממש מפריע לי אבל יש משתמשים אחרים שזה מפריע להם. תודה, יונתן שיחה 02:47, 17 ביולי 2007 (IDT)

תודה , אני משער שבשעה כזו זה מפריע אפילו פחות מי-נהר 02:53, 17 ביולי 2007 (IDT)


ישיבת המקובלים בית אל

הישיבה לא עלתה אלא נוסדה בעיה"ק. הקטגוריה שהוספת לא רלוונטית לישיבה (אולי לרב חיון וגם זה בדוחק). ‏DGtal‏ 10:30, 22 ביולי 2007 (IDT) הסבר - בקטגוריה עליות קדומות אמורים לשקף את עלייתם של קבוצות ויחידים בעלי השפעה רבה על היישוב או התפוצות שעלו לארץ בתקופה בה עוסקת הקטגוריה . מפני שכרגע מרחב הערכים הקשור לקטגוריה זו לוקה בחסר ומפני שלא ברור עד כמה מתאים לרשום בקטגורייה של "עלייות" ערכים על אנשים פרטיים כפי שראיתי שעשו בכמה מקרים בקטגוריה זו. לכן ציינתי את הערך ישיבת המקובלים בית אל שבא כבר מצויינים בששלב זה הדמויות המשמעותיות הבאות : ר' גדליה חיון, ר' שלום שרעבי, ר' גרשון מקיטוב ועוד... כל אלו עלו במסגרת העליות הקדומות והם ביטוי לזרם/טפטוף או איךך שתבחר לכנות את התופעה העקבית המתמשכת הנ"ל שאינה מקבלת את הביטוי הראוי לה . המוסד עצמו הוא ביטוי לתופעה הנ"ל גם בחידוש שבהקמתו וגם בהיותו אבן שואבת ומרכז רעיוני והגותי אל התפוצות. לכן כשאתה אומר ישיבת המקובלים בית אל או משייך את הערך הנ"ל לקטגוריה זו - אתה משקף את המידע הרלוונטי לנושא הנ"ל. נכון זה לא ממוקד מספיק אבל זה בגלל שכרגע עדיין לא נכתבו הערכים המתאימים המשקפים את המידע הדרוש באופן המתאים. מי-נהר 10:44, 22 ביולי 2007 (IDT)

האם בקטגוריה זו אפשר לציין גם יחידים ? או רק כאשר מדובר בקבוצות/ שיירות שאם בגעתם הקימו מוסדות והשתתפו ביוזמות חדשות ביישוב ? מפני שלא ברור לי לא ציינתי עד כה ערכים של יחידים כגון השל"ה וכדומה... מי-נהר 11:05, 22 ביולי 2007 (IDT)
יש הבדל בין עולים בודדים לעליות קבוצתיות (בהקשר זה הערך ר' יהודה החסיד כנראה חריג כי הערך מספר על העלייה הקבוצתית בראשותו). ייתכן שיש מקום ליצור קטגוריית משנה "עולים לארץ ישראל" (או שם אחר המכיל תחום תאריכים מוגדר). בכל מקרה, כדאי לדון בזה בשיחת קטגוריה:עליות קדומות לארץ ישראל ולא כאן. ‏DGtal‏ 11:29, 22 ביולי 2007 (IDT)
זה יהיה מענין מאד לעשות קטגוריה כזו אולם יהיו בה המון ערכים. ותיהיה בעיה לקבוע את התחום של הכלולים בה. אני מעריך שיעדיפו ערך אחד שיתייחס לדמויות/משפחות/קבוצות בולטות שעלו לארץ ואת הערך הזה אפשר יהיה לשייך לקטגוריית עליות קדומות. בכל אופן מדובר בכתיבת ערך קצת כבד אם אני אצטרך לבצע אותו ייתכן וייקח לזה זמן ועד אז לענ"ד יש להשאיר את הערכים הקיימים כבר בקטגוריית עליות קדומות במקומן. מי-נהר 11:34, 22 ביולי 2007 (IDT)

הערך הרב צבי טאו

תודה על התמיכה. אם אתה תומך גם בטענתי שאין מקום לשטוח בערך זה (או בכל ערך אחר) באריכות דווקא את שיטת המתנגדים לו (ראה שם בדף השיחה בפירוט) אודה לך אם תציין זאת שם בפירוש. תודה! נרו יאיר 10:17, 7 באוגוסט 2007 (IDT)

קטגוריה:אנשי היישוב ילידי הארץ

קטגוריה:אנשי היישוב ילידי הארץ עוסקת באנשי היישוב, ולא בכל מי שנולד בארץ ישראל, ולכן את כל מי ששייכת לקטגוריה זו יש להעביר לקטגוריה אחרת, אולי קטגוריה:אנשי היישוב הישן ילידי הארץ, ואולי שם מוצלח יותר. דוד שי 07:51, 8 באוגוסט 2007 (IDT)

למרות שלעניות דעתי משתמשים בביטויים "אנשי היישוב" וה"יישוב הישן" באופן לא ישר , אני בכל זאת מכיר בעובדה שהביטויים הללו קיימים בשפה ובצורת הקטלוג הקיימת ואני מבין שזה שהוספתי דמויות לא רק מהמאה ה-19 אלה ממאות נוספות יוצר באלאגן ומטשטש את קבוצת האנשים שהקטגוריה ביקשה לצרף יחד. לכן אתקן ואעביר את הדמויות ילידי הארץ שלפני ה"עליה הראשונה" לקטגוריה חדשה אחרת כהמלצתך. לעומת זאת בקטגוריית "אנשי עליות קדומות" שיניתי את הגדרת הקטגוריה בה רצו לצמצם את דמויות העולים שקדמו לעלייה הראשונה רק למי שלכאורה כלול באנשי היישוב, דבר זה אינו ענייני ולכן תיקנתי אותו מי-נהר 15:43, 8 באוגוסט 2007 (IDT)
לדעתי יש לקרוא לקטגוריה הנוספת בשם "קטגוריה:אנשי היישוב הוותיק ילידי הארץ" (זאת לאחר שכבר קיימת ותישאר הקטגוריה אותה ביקשת ממני לתקן כפי שאעשה בזמן הקרוב) . הביטוי ישן הוא ביטוי של הכללה, שלילה וגנאי ויכול לקבל את מקומו אם בכלל רק כאשר הוא ביחס אל הביטוי "היישוב החדש" בתווך בו מתקיימת זיקה יחסית על ציר הזמן ההיסטורי ביניהם . כלל יושבי הארץ במהלך המאות הרבות והשונות על הרכבם המגוון לא יכולים ואינם צריכים להיכלל בהגדרה שיש בה סוג של מיטת סדום. מי-נהר 16:01, 8 באוגוסט 2007 (IDT)

איני יודע אם השם שנתתי הוא מדוייק כי התקופות הללו סבלו משינויים תכופים חלק מהדמויות אינם רק תוצאה של רצף ו-וותק אלא של מגמות התחדשות בעקבות עליות ספציפיות , אבל לא עלה בדעתי עדיין שם קצר אחר, האם אפשר להמשיך לעדכן את הקטגוריות או שיש לשנות לשם אחר ? מי-נהר 16:34, 8 באוגוסט 2007 (IDT)

ייתכן שעוד יוצע שם טוב יותר, אך זה לא צריך להפריע לך בעשיית הסדר - המשך לעדכן את הקטגוריות. דוד שי 21:56, 8 באוגוסט 2007 (IDT)

הרב גדליה חיון

ראשית, יישר כח. שנית, כדאי להוסיף את תבנית:רבנים ואת קטגוריה:ראשי ישיבות. בהצלחה, ‏DGtal‏ 01:08, 12 באוגוסט 2007 (IDT)

תודה , אעשה זאת בלנ"ד מי-נהר 01:20, 12 באוגוסט 2007 (IDT)
בוצע מי-נהר 02:05, 12 באוגוסט 2007 (IDT)
חבל שאין דף שמציג לפי א"ב את כל האישים ביהדות. מי-נהר 02:05, 12 באוגוסט 2007 (IDT)
אם נצליח לעשות דבר כזה ניתן אחרי זה לחלק את האישים לפי מאות או סרגל כלשהו ככה שלכל קטע של זמן יהיה סדרת ערכים מקבילה בזמנה מי-נהר 02:06, 12 באוגוסט 2007 (IDT)

תודה מיוחדת ממיזם לוחות השנה העבריים

עם סיום מיזם לוחות השנה העבריים - המקיף 1,709 ערכים בשש שפות - מוענק בזאת למשתמש:מי-נהר אות מיוחד בתודה על הגהות ועצות רבות.
עלה והצלח ! דףהשדה המגנטי של כדור הארץשיחה 15:00, 20 באוגוסט 2007 (IDT) ו' באלול ה'תשס"ז
חן חן לכבוד היה לי ואני שמח שהצלחתי לתרום מעט, את מלוא ההערכה והתודות כמובן יש לתת לך מי שהוביל ונשא במלוא עולו של הפרויקט החשוב הזה, "יישר כוחך" .
לענ"ד כדאי לנצל את עיתון הטילדה הרביעית הקרובה כדי להביא את הקהילה למודעות הצורך בהמשך עדכון האירועים בלוחות השנה כלומר שבכל פעם שהם כותבים ערך חדש או עוסקים בערך קיים שיכחילו תאריכים ושנים וכמובן שייכנסו לאותה שנה ויוסיפו את האירוע בה. מי-נהר 13:46, 21 באוגוסט 2007 (IDT)
תודה על המחמאות !
בנושא תאריכים של ארועים שונים - אני בעוונותי הרבים איש המדעים המדוייקים. הובלת תחום כזה מתאימה למי שעוסק בהיסטוריה וכד'. במילים אחרות: דוקא אתה יותר מתאים ממני להוביל נושא כזה. דףהשדה המגנטי של כדור הארץשיחה 14:26, 21 באוגוסט 2007 (IDT)
אתה צודק בהחלט אולם איני יכול לקחת עלי בעת הזאת דברים שכאלה (אפילו מה שאולי נראה בעיניך כדבר פשוט ופעוט לביצוע) באמת צר לי אנא סלח לי מי-נהר 19:32, 23 באוגוסט 2007 (IDT)

החלפת תאריך עברי אוטומטי

מי-נהר שלום, ראה שיחת קטגוריה:תבניות תאריך עברי. נא תגובתך. דףהשדה המגנטי של כדור הארץשיחה 14:26, 21 באוגוסט 2007 (IDT)

אנשי עליות קודמות

שלום

אנא שים לב להערות בשיחת קטגוריה:אנשי עליות קודמות. emanשיחה 12:21, 22 באוגוסט 2007 (IDT)

מודה לך על ההפניה לתשומת ליבי, לא יהיה לי פנאי כל כך להתייחס לכך עוד השבוע אבל אנסה להתייחס מעט כעת מי-נהר 13:40, 22 באוגוסט 2007 (IDT)

ה'תשמ"ד

בוויקיפדיה אנו מקפידים על כתיבה אנציקלופדית ונייטרלית בערכים. מאחר שהעריכה שביצעת בדף [[:ה'תשמ"ד]] אינה תואמת את הקווים המנחים שלנו בסוגיה זו, היא בוטלה. לנוחותך קישור לדף מדיניות ויקיפדיה בנושא זה, למדריך לכתיבה נייטרלית, ולמדריך לכתיבה אנציקלופדית ולא יח״צנית. אם לדעתך העריכה שביצעת הייתה נאותה, ניתן לנמק את העריכה בדף השיחה של הערך.

בברכה,

לירן (שיחה,תרומות) 13:18, 29 באוגוסט 2007 (IDT)
סביר להניח שכתבתי זאת לפני שהראל הביא לתשומת ליבי שהייתה בעבר החלטה להשתמש בביטוי התנחלות ולא בביטוי יישוב. יש לציין כי מדובר בהחלטה ישנה שהתקבלה על סמך דיון בוסרי ובסדר גודל של השתתפות מצומצמת ביחס למה שהיה ראוי בדיון מסוג שכזה בהתאם לגודלה של הקהילה ונפח התייחסותה להצבעות בעת הזאת. מן הראוי יהיה לעשות דיון רציני וענייני יותר ולקבל החלטה שיהיה ניתן לכבד אותה תהא התוצאה שלה אשר תהא. מפני שטרם נפתח דיון שכזה ומפני שאין לי את הפנאי ליזום ולהשתתף באחד שכזה, לכן אני משתדל להימנע מכתיבה במרחב נושאים אלה. אינני יכול לעשות שקר בנפשי ולהשתמש בביטוי שעל פי הבנתי השימוש בו באופן זה הוא אינו ענייני ואינו מוסרי. אני מוכרח לציין כי הסגנון בו בחרת להעיר בתקציר העריכה שביצעת ובו ציינת את שוועתך הרבה וזעקתך עד לשמיים על NPOV בהקשר הנ"ל (ואיני מדבר על הנושא אלא על המשקל בו הוא מבוטא) מעידה על התייחסות שחורגת מגישה עניינית וצר לי על כך מאד . מי-נהר 20:09, 29 באוגוסט 2007 (IDT)
אני לא מדבר על המילה התנחלות אלא על המילה עקירה (ובהקשר שלה היה תקציר העריכה המדובר). לגבי סוגיית ההתנחלויות - העניין הועלה פעמיים(!!) לפרלמנט, קשה לקרוא לזה דיון מצומצם. לירן (שיחה,תרומות) 20:16, 29 באוגוסט 2007 (IDT)
אכן צדקת שהחלפתי בין שלבי עריכתך וחשבתי שכתבת זאת על הביטוי יישוב ולגביו הערתי את הערתי , באשר למונח נעקר/פונה לא איכנס איתך לוויכוח כי הנושא מספיק כואב ופתיחה שלו רק תחמיר את המצב ותשחית את זמנינו. כפי שציינתי כדי להימנע מסוג של של בעיתיות אני משתדל במעט שאני מצליח לתרום, לעסוק בערכים אחרים. מי-נהר 20:34, 29 באוגוסט 2007 (IDT)

מבשרי הציונות

סליחה על שאני משיב לך באיחור בדף השיחה שלך ולא שלי, אך לא הייתי בטוח שתשים לב. אין כרגע תחת ידי ספרי הלימוד הישנים בהם מוזכרים מבשרי הציונות, אולם הדבר זכור לי. נראה שאם אחפש - אמצא. עם זאת, למשל, הרב צבי הירש קלישר מוזכר באנציקלופדיה העברית כאחד ממבשרי הציונות (ועל שמו גם נקרא הקיבוץ טירת צבי שהוקם בשנת 1937). בברכה, --Act 23:36, 13 בספטמבר 2007 (IDT)

אני מודה לך על התייחסותך , עם זאת עלי לציין כי האנציקלופדיה העברית אינה דוגמא טובה כי היא נכתבה רק לאחרונה (כלומר בין השנים 1948-ל1980 בערך) מה שאומר שהיא אינה דוגמא להתייחסות של התנועה הציונית בזמנה למושג הנ"ל קרי מבשרי הציונות. הרושם שלי שלא הרב קלישר ולא אנשי הקונגרס הציוני הכירו מושג שכזה , אם כי ודאי רבים מהם הכירו את הרב קלישר ואת רעיונותיו כמו גם דמויות רבות אחרות שפעלו במרחב הפזורה היהודית לטובת בעיות העם והארץ עוד לפני שהרצל (שכבודו במקומו בהחלט מונח), נולד. מי-נהר 00:59, 16 בספטמבר 2007 (IDT)
אכן, איני יודע על התייחסות למושג "מבשרי הציונות" כבר בימיה הראשונים של הציונות וגם לא התכוונתי לכך שהמושג היה קיים אז. אם כי, עכשיו ראיתי כי בערך מבשרי הציונות נכתב (לא על ידי):
  • "נחום סוקולוב הגדיר כ"מבשר הציונות" כל מי שחפץ בחידוש הישוב העברי בארץ ישראל, או שכתב על בעיית היהודים, החל מן המאה ה-17. הגדרה רחבה זו הובילה אותו לכלול ברשימתו אישים כגון משה מונטיפיורי, אדולף כרמיה, אליעזר בן יהודה ואף את שבתאי צבי."
מאחר שנחום סוקולוב נפטר ב-1936 - נראה שהייתה התייחסות לנושא כבר לפני זמן רב. עם זאת, בדברי לא כיוונתי דווקא למונח "מבשרי הציונות" עצמו, אלא, לכך שהתנועה הציונית התייחסה למבשרי הציונות (כפי שהם נקראים עתה וגם במשך עשרות רבות של שנים בעבר) ואי אפשר להוציאם מן "הנרטיב הציוני".
בברכה --Act 02:26, 16 בספטמבר 2007 (IST)
אכן חשוב מה שציטטת את השקפתו של סוקולוב ואני באמת מקווה שאיננו חולקים על עובדת זיקתם של הנפשות הפועלות בתנועה הציונית אל הנפשות הפועלות שקדמו להם בהוויה היהודית (אם כי מה שמכונה פה בשם "הנרטיב הציוני" ע"פ הבנתי כנראה לא מכיר בזיקה זו) . ישנם עוד מספר הגדרות שונות למושג מבשרי הציונות וסוקולוב הוא אחד מהם. העניין הוא שלעניות דעתי מה שנקרא הנרטיב הציוני לא היה בהכרח ידוע ובוודאי שגם אם היה קיים הרי שלא היה מקובל על כלל חברי התנועה הציונית מיום היווסדה ובמשך שנות קיומה ובוודאי ובוודאי שלא היה ידוע ומקובל אצל כלל אנשי הציונות המוקדמת. הבט - העלייה הראשונה הרי הייתה בכלל שנים לפני הקונגרס הציוני הראשון כך שלדבר על הנרטיב הציוני כבר בתודעת עולי העלייה הראשונה??? מי קבע אותו ? הרי היו סיעות שונות בתנועה הציונית. על נרטיב של מי מדובר ? מה זה בכלל הנרטיב הציוני מה הוא באמת אומר ? וממתי הוא קיים ??? אני חושש שעושים עוול למושגים הבסיסיים ביותר כמו גם לנפשות הפועלות כשמשתמשים בסיסמאות הללו שאינם עומדים אפילו ביחס ישר מול המושגים מולם הם ערוכים במקומות בו השתמשו בהם. לדוגמא בפסקה השניה בערך על העלייה הראשונה שמים את הביטוי מניעים אידואולוגיים-דתיים מצד אחד ואת הביטוי נרטיב ציוני מצד שני ואני שואל האם ציוני בהכרח = מניע אידיאולוגי חילוני ? יש כאלה שישיבו שכן אבל אני משער שאינך מאלה , אלא שתאמר הרי באותה פסקה לא הנגידו בין השניים אלא טענו שהמרכיב המדיני-מודרני אינו קיים במניעים שליוו את התודעה של העליות הקודמות ואם כך אני שואל אז מה הקשר של המונח דתי כאן ??? הרי אין פה השוואה על ההקשר הדתי אלא רק על קיומו של המרכיב המדיני-מודרני שאינו תלוי ביחס ישיר לאי קיומה של השקפה דתית. הרי המרכיב המדיני-מודרני היה קיים גם אצל בעלי השקפות המכונות דתיות כפי שמדינות שונות שלהן ולתושביהן הייתה זיקה דתית הוכיחו. לכן אני חושב שבתחום זה לכל אורך הדרך מתייחסים בצורה מבולבלת ועושים כאן עוול למושגים ולאנשים. (בכל דברי, אין כוונתי אליך אלא לאופן בו הדברים נכתבים כאן בויקיפדיה, אני לא עורך מעכב מי כתב את מה ולמה). מי-נהר 02:38, 16 בספטמבר 2007 (IST)
לא אני הכנסתי את המושג "הנרטיב הציוני" וגם לי לא ברורה הגדרתו המדוייקת. מה שהביא אותי להתערבות בנושא היה העובדה שמדברי עורכי העלייה הראשונה השתמע כי עליות של מבשרי הציונות אינן עליות ציוניות על פי "הנרטיב" הציוני. לא ביקשתי להכליל עליות אלה ב"נרטיב" שאינו ברור לי במדוייק אך גם התנגדתי להוציא אותן מ"נרטיב" זה.--Act 03:37, 16 בספטמבר 2007 (IST)
אני חושב שטוב עשית - תודה לך מי-נהר 16:07, 16 בספטמבר 2007 (IST)
מאחר שהבעת ענין, אני מפנה את תשומת לבך למאמרו[1] של שמואל ליב ציטרון (1860-1930) על יהודה אלקלעי (במסגרת פרויקט בן יהודה)--Act 08:25, 24 בספטמבר 2007 (IST)
תודה רבה לך מקרב לב , לענ"ד זהו בהחלט מאמר חשוב , אם כי חבל שאינו כתוב בצורה אקדמאית, וכן בכמה מקומות לענ"ד הוא בחר בסגנון יומרני מקצת בוודאי בכל הקשור לתחושות וכן להבדלי גישות אבל כלל המאמר וכן רוחו מלמדות את העיקר, אני מאמין שבשנים הקרובות ימשיכו לחבר את הקצוות המדהימים שמרכיבים את התמונה העשירה לגבי פועלם והשפעתם ההדדית של אישים מיהודי התפוצות השונים זה על זה ותרומתם המשותפת והמקבילה בתקופה הרת גורל זו. בברכה מי-נהר 12:30, 24 בספטמבר 2007 (IST)

עצה ובקשה

ראשית הבקשה: לא מקובל לשלוח הזמנות סלקטיביות להצטרף לדיון, כלומר למשתמשים מסוימים בלבד. הדבר נקרא ספאם והיו עליו לא מעט ויכוחים. עדיף להציב הודעה בלוח המודעות. כעת לעצה: בדיונים מעין אלו משתתפים בדרך כלל מעט אנשים, והדיון לא מייצג את הדעה של כלל הקהילה. לפי הניסיון שלנו, לא היינו ממליצים לך להיכנס להצבעת מחלוקת. ייתכן שאינך רואה זאת משום שאתה מעורב, אך במבט מבחוץ נראה שיש אפשרות להגיע להידברות ולנוסחת פשרה, ובדרך זו תוכל לצרף לטקסט את הדברים שנראים לך חשובים במחיר של קבלת דברים שנראים חשובים לאחרים. בכל אופן, נשמח לעזור. א&ג מלמד כץשיחה 22:11, 17 בספטמבר 2007 (IST)

ראשית אני מודה לכם על התערבותכם בדיון, כמו כן אני מודה לכם מאד על שהבאתם את הדבר הנ"ל לתשומת ליבי, לא חשבתי שיש בכך בעיה, ראיתי פניות דומות בשיחות משתמשים בנושאים שונים כנראה שזה לא היה סביב מחלוקת עריכה,לכן אימנע מכך מכאן ולהבא. מי-נהר 22:28, 17 בספטמבר 2007 (IST)

עתה שאלה ממני

מבלי לנקוט עמדה , אני מבקש מכם לומר האם אינכם מזהים בפתיחה הראשונה באלאגן כפילות וסתירות ? מעין הכלאה לא מוצלחת של עמדות שונות ? מי-נהר 22:33, 17 בספטמבר 2007 (IST)

בהחלט יש מקום לשיפור ואפילו להרחבה קלה. א&ג מלמד כץשיחה 22:46, 17 בספטמבר 2007 (IST)
תודה , ואני מקווה שיובן בהם ההבדל בין העובדה שזה שהיישוב היהודי גדל מ26,000 איש ל-50,000 בזמן העלייה הראשונה שזה נתון רחב יותר מאשר מספר העולים שעלו בעלייה הראשונה ממניעים ציוניים ושבגינם נקראה עלייה זו בשם זה. מי-נהר 22:49, 17 בספטמבר 2007 (IST)
העליתי הצעת פשרה , ואת ההרחבה כנראה אבצע באמצעות הערות שוליים להן יצורפו סימוכין מי-נהר 00:45, 18 בספטמבר 2007 (IST)

הצפת דואר

מי נהר, ראיתי שזימנת משתמשים רבים לדיון בדף השיחה של העלייה הראשונה. לשם זימון משתתפים נוספים שמים מודעה בלוח המודעות, אך אתה בחרת לפנות אישית למשתמשים שזימנת ועל כן נשאלת השאלה, לפי מה בחרת אותם דווקה? האם לפי בקיאותם בנושא? מתשובותיהם זה לא נראה כך. אני חושב שאני יודע את התשובה, לכן אני רואה בפעילותך זו התנהגות סקטוריאלית, מפלגתית, מה שלא מקובל בוויקיפדיה ועל כן אני קורא לך שוב לקרוא את דפי המדיניות של הוויקיפדיה ולהפסיק לנסות לעורר מהומות. בברכה. ליש 01:37, 18 בספטמבר 2007 (IST)

ראה תגובתי למלמד כץ בנושא הקודם , אני דווקא חשבתי שפנייה ללוח המודעות יהיה בה משום לעורר מהומות אבל מלמד כץ הסביר לי את טעותי ולכן לא המשכתי בפנייתי למשתמשים שהדבר היחידי שראיתי לגביהם רובם הוא שהם עסקו במרחב ערכים דומה מבלי שידעתי את את עמדתם, אמנם אכן לחלק מהם פניתי בדיוק כפי שאמרת כי חשבתי שהם עשויים להכיר את הנושא ולפיכך לתמוך בעמדתי ע"י נימוקים עניינים . איני יכול להאשים אותך בנקודה זו שאתה רואה בה ביטוי להתנהגות סקטוריאלית לפי ההתנהגות הנ"ל . אלא רק לקוות שתראה שאיני נוהג כך בעתיד, ובאשר לכלל הויכוח שאתה מנהל נגדי אני אומר לך בכל הכנות שאני מתייחס לנושא זה בצורה עניינית בלבד ולפיכך אני מנמק את דברי ומתבסס לכל אורך הדרך על עיסוק ממושך מקיף ומעמיק בנושא וחבל לי (מקווה שתסלח לי על הביטוי אבל ככה אני מרגיש לגבי תגובותיך) שאתה מתנהג כמו שור שמנפפים מולו בסדין אדום מי-נהר 01:45, 18 בספטמבר 2007 (IST)

הודעת פרישה

במשך כ- 9 החודשים האחרונים ניסיתי לתרום לויקיפדיה כפי שהיה ביכולתי במסגרת מגבלותי הרבות מתוך הערכה ואמונה במיזם זה ובקהילה זו. לא הבנתי מדוע כשיצא לי מעת לעת לדבר עם אנשים מבוגרים צעירים ומבוגרים מבוגרים, אנשים רציניים שדעתם רחבה ונסיונם עשיר כולל אנשי חינוך ואקדמיה להם תלמידים רבים, מדוע רובם ככולם לא התייחסו בהערכה מלאה לויקיפדיה , לאחרונה אני מתחיל להבין טוב יותר את השקפתם וצר לי על כך. אני מודה לכל הויקיפדים הנחמדים שזכיתי לעבוד עימם בשיתוף פעולה ובהערכה הדדית וללמוד מהם מדרכי עבודתם ומאישיותם, אני מודה גם לויקיפדים האחרונים שבתווך הזמן האחרון האירו את עיני ע"י התייחסותם הלא רצינית והאטומה, שאכן התרבות הכללית של ויקיפדיה ערוכה לשטחיות. זאת אינה שאלה של ידע אלא של גישה וצורת התייחסות, ולאור הרושם המצטבר אותו קיבלתי כנראה לא אקדיש מעצמי למיזם זה לשמחתם של כמה מכם בוודאי. מי-נהר 00:11, 5 באוקטובר 2007 (IST)

דברי בינה

תודה לך על השתתפותך בהצבעה שבדף "ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:דברי בינה". לפי בדיקתי, הצבעתך לא תיספר במניין ההצבעות, מכיוון שיש לעמוד בדרישות להשתתפות בהצבעה: ותק של 30 ימי פעילות ו-100 עריכות במרחבי התוכן ב-90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה. אף שהצבעתך לא תיספר, הדברים שכתבת לא נמחקו, כי אם הועברו מפרק ההצבעה לפרק הצבעת המשתתפים ללא זכות הצבעה.

באפשרותך לבדוק האם יש לך זכות הצבעה באמצעות תוסף (גאדג'ט) בהעדפות. בלשונית "גאדג'טים", תחת הפסקה "שונות", יש לבחור באפשרות "סקריפט לבדיקת זכות הצבעה" (הוראות נוספות).

אם מבדיקתך עולה כי בעת פתיחת ההצבעה כן הייתה לך זכות הצבעה, באפשרותך לפנות אליי כדי שאבדוק את הנושא שנית.

בברכה, קוריצהשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:18, 23 בנובמבר 2009 (IST)

כך עשיתי בטרם הצבעתי ואכן עברתי בבדיקה ,כנראה שלא בדקת נכון , וגם לו בדקת נכון והייתה חסרה לי עריכה וחצי הרי שקפיצתך זו אינה במקומה. לא כדאי שידך תיהיה כל קלה על ההדקמי-נהר - שיחה 00:21, 23 בנובמבר 2009 (IST)
נא שחזר הצבעתי לאלתר!!! מי-נהר - שיחה 00:21, 23 בנובמבר 2009 (IST)
דווקא בדקתי כפי שצריך לבדוק, וביצעתי בדיקה ידנית כדי לוודא שהבוט לא פיספס, והוא אכן לא פספס. אלה הכללים, ואין הרבה מה לעשות בנושא. קוריצהשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:24, 23 בנובמבר 2009 (IST)
לתשומת ליבך עברנו יום לפני 25 דקות - לא בדקת את הדקות הללו נא אל תבזבז את זמני לשווא מי-נהר - שיחה 00:27, 23 בנובמבר 2009 (IST)
קרא היטב את מה שכתוב בתבנית, כי אין כאן כל טעות ואין לך זכות הצבעה. קוריצהשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:32, 23 בנובמבר 2009 (IST)
קבל התנצלותי , כשכתבת כאן בשיחה בהדגשה "שקדמו להצבעה" אני הבנתי לפני סיומה, ואני רואה שבשיחת ההצבעה עצמה מודגש במפורש "לפני מועד תחילת ההצבעה" וזה גם יותר הגיוני, נא קבל התנצלותי ותודה שמנעת ממני להצביע שלא כדין מי-נהר - שיחה 00:36, 23 בנובמבר 2009 (IST)