משתמש:עדשאי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ברוכים הבאים![עריכת קוד מקור | עריכה]

אני שחר, נולדתי ב- 25/6/1981, ואני כרגע גר בחיפה. נולדתי וגדלתי בישוב קטנטן בגליל בשם מתת.

אני מתעסק (ומשתדל לכתוב בויקיפדיה) בעיקר בנושאי מחשבים, במיוחד רשתות תקשורת ולינוקס. אין לי שום השכלה רשמית בתחום, או בכל תחום אחר לצורך העניין ;-) - אבל יש לי לא מעט ידע מעשי, ואני משתדל לתרום אותו לעולם. אני גם מנגן קצת ומתעסק בקולנוע לפעמים, ואולי אני אכתוב גם בתחומים האלו. אם תראו אותי כותב ערכים הקשורים לבוטניקה או זאולוגיה, זה בטח עוד אחד מהניסיונות שלי לגרום לאמא שלי לתרום את הידע שלה בכל מיני תחומים.

עדשאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

למה? כשהייתי צעיר יותר, הרכבתי עדשת-מגע, אבל רק על עין אחת. מוזר, אבל נכון. משם התפתח הניק-ניים Lensman - שעדיין משמש אותי במקומות מסויימים, למרות שהעדשה כבר מזמן נעלמה (חולות המדבר של שבטה לא הסתדרו איתה, ואחר כך פשוט עשיתי ניתוח לייזר) "עדשאי" הוא עיברות ל- Lensman, וזהו המקום היחיד שבו יצא לי להשתמש בגרסה העברית לשם. בכל זאת, זו ויקיפדיה העברית. אין שום קשר לסרט הפולחן המצוייר "העדשאי".

ויקיפדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחלתי מקריאה בויקיפדיה האנגלית. זה נראה לי פשוט דבר אדיר, חזון אחרית הימים. הייתי מבלה שעות בקריאת מאמרים אקראיים. אחר-כך התחלתי לחפש מאמרים לתרום להם, אבל כמובן שבויקיפדיה אנגלית כמעט ולא מצאתי שום דבר להוסיף. כך החלטתי להתחיל לתרום לגרסה העברית, ואני משתדל לתרום בכל מקום שאני יכול. אני חייב להודות שגם כאן זה לא תמיד קל ;-)

אני מאמין גדול ברעיונות הקוד הפתוח, לא במובן הטכני (אם כי אני משתמש גנו - לינוקס - מוזילה - אופן-אופיס די רציני, ומוציא הרבה זמן בלהרוס את המחשב שלי כדי לגרום לו לעבוד יותר טוב) אלא בעיקר בפילוסופיה ובעקרון. אני חושב שחלוקה של ידע היא דבר גדול, ושהאינטרנט יכול להיות כלי לשיתוף ידע ומשאבים שיעזור לנו ליצור קצת יותר שוויון-הזדמנויות בעולם. היום זה לא קורה, בגלל שליטה של חברות-ענק שעושות כסף מלמכור תוכנה, חומרה, ידע, ובכלל מלהפוך אותנו לצרכנים נאמנים שלא רואים רחוק (כל זה בלי להזכיר שמות!). פרוייקטים של תוכנה חופשית, ופרוייקטים של שיתוף-ידע כמו ויקיפדיה ופרויקט גוטנברג הם הדרך הנכונה. הבעיה היא שהציבור הורגל להאמין שתוכנה שנותנים בחינם היא בטח פחות טובה מתוכנה יקרה, ושאנציקלופדיה שכל אחד יכול לתרום לה היא בטח מקור מפוקפק לידע. את זה צריך לשנות.