משתמש:ATDoron/חואן יגו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חוּאָן יַגּוּ יי בְּלַנְקוֹ, המַרקִיז ה-1 של סאן לאונרדו היַגּוּ
Juan Yagüe y Blanco
לידה 19 בנובמבר 1891
סאן לאונרדו דה יגו, הרסטורציה הספרדית ספרד 1873ספרד 1873
פטירה 21 באוקטובר 1952 (בגיל 60)
בורגוס המדינה הספרדית ספרד (1945-1977)ספרד (1945-1977)
כינוי שוחט בד'גוז
השתייכות המדינה הספרדית
תקופת הפעילות 1907–1952 (כ־45 שנים)
דרגה קפטן גנרל
פעולות ומבצעים

מלחמת הריף,

מלחמת האזרחים בספרד
עיטורים
מדלייה צבאית

חוּאָן יַגּוּ יי בְּלַנְקוֹ, המַרקִיז ה-1 של סאן לאונרדו היַגּוּ (ספרדית: Juan Yagüe) היה גנרל ספרדי מהחשובים בצד הלאומי (תחת פרנסיסקו פרנקו) בעת מלחמת האזרחים הספרדית. הוא נודע בכינוי "שוחט בדג'וז " על כך שהורה להרוג אלפי אנשים פצועים בבית חולים.

המוניטין של יגו נוצר לאחר פועלו במלחמת מרוקו השנייה, שם הפיל משפחות שבטיות רבות אשר מרדו בעליונות הספרדים הכובשים.

בעת מלחמת האזרחים בספרד יגו החל מסעו בשטחים של צפון אפריקה, לאחר שהבטיח את נאמנות השטחים למפלגה הלאומנית עבר אל מצר גיברלטר אל חצי האי האיברי. עם הזמן התלווה אל יגו העיתונאי האמריקאי ג'ון ט. ו. אשר ראה את הוראתו של יגו לרצח הפצועים הקומוניסטים אשר היוו 10 אחוז מאוכלוסיית העיר בדג'וז ושאל אותו מדוע הורה להוציא להורג רבים כל כך, שאלה עליה עלה יגו כך:

"ברור שירינו בהם", הוא אמר לי. "למה אתה מצפה? האם הייתי אמור לקחת איתי 4,000 אדומים כשהטור שלי מתקדם, במירוץ נגד הזמן? האם הייתי צפוי לשחרר אותם מאחור שלי ולתת להם להרים שוב דגל אדום של בבדג'וז?"

ג'ון ט. ו. מספר על חואן יגו

לאחר הפלתה של הרפובליקה הספרדית השנייה בשנת 1939 יגו הועלה לדרגת מייג'ור גנרל וקודם בידי גנרל פרנקו לשר הממונה על חיל האוויר הספרדי. בשנת 1942 הועלה לדרגת לוטננט גנרל ומאוחר יותר הפך לראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים של ספרד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]